Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

hayes

hayes 04 apr 2021 09:13

:winkthumb: Mooi. Het contrast tussen mat en zwart en dat klein blauw detail :winkthumb:

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 04 apr 2021 09:25

Wat is jullie ervaring met de stijfheid van zo'n Workswell vergeleken met de bekende 'goede' merken. Merk je er wat van bij aanzetten etc?

turbo66
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 jul 2006 11:46

turbo66 04 apr 2021 14:13

Jelger schreef: 03 apr 2021 13:24 Mijn project is klaar sinds ruim een week. Ben dik tevreden over het frame tot nu toe. Moet nog op de weegschaal maar hij blijft zeker onder de 8kg.
Mooie fiets!, Wat voor cranck heb je gemonteerd ?

Jelger
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2013 13:50

Jelger 04 apr 2021 15:26

hayes schreef: 04 apr 2021 09:13 :winkthumb: Mooi. Het contrast tussen mat en zwart en dat klein blauw detail :winkthumb:
Thnx!

turbo66 schreef: 04 apr 2021 14:13
Jelger schreef: 03 apr 2021 13:24 Mijn project is klaar sinds ruim een week. Ben dik tevreden over het frame tot nu toe. Moet nog op de weegschaal maar hij blijft zeker onder de 8kg.
Mooie fiets!, Wat voor cranck heb je gemonteerd ?
CVR Hardrock. Verkrijgbaar via AliExpress. Is al meer over geschreven. Onklopbare prijs kwaliteit. Enige nadeel kan zijn de hoekige armen. Als het regelmatig met je enkels langs de crank gaat is dat nogal pijnlijk.

Gilian
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2019 20:33

Gilian 08 apr 2021 22:15

NuitKor schreef: 04 apr 2021 09:25 Wat is jullie ervaring met de stijfheid van zo'n Workswell vergeleken met de bekende 'goede' merken. Merk je er wat van bij aanzetten etc?
Misschien gewoon niet aan beginnen. Je hebt al zoveel positieve reviews gelezen en twijfelt nog steeds. Uiteraard zijn de mensen die positieve reacties geven volop aan het testen en vergelijken. Ik vergelijk ook niet met het loopfietsje van mijn zoon maar de Scott die ik zelf heb,, de trek Madone van een maat etc

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 08 apr 2021 23:06

Gilian schreef: 08 apr 2021 22:15
NuitKor schreef: 04 apr 2021 09:25 Wat is jullie ervaring met de stijfheid van zo'n Workswell vergeleken met de bekende 'goede' merken. Merk je er wat van bij aanzetten etc?
Misschien gewoon niet aan beginnen. Je hebt al zoveel positieve reviews gelezen en twijfelt nog steeds. Uiteraard zijn de mensen die positieve reacties geven volop aan het testen en vergelijken. Ik vergelijk ook niet met het loopfietsje van mijn zoon maar de Scott die ik zelf heb,, de trek Madone van een maat etc
Vreemde reactie. Ik twijfel nergens aan. Heb momenteel 2 fietsen maar heb nog een groep liggen waar ik een bestemming voor zoek. Kwam deze week in dit topic en ben wel even benieuwd, puur interesse. Heb nog niets terug gelezen.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4327
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 09 apr 2021 08:22

Bij zo'n beetje elke test qua stijfheid staat wel vermeld dat alleen de hoogsensitieve medemens het verschil zal voelen. Ik vermoed dat dat hier ook wel zo zal zijn.
Mijn Storm is ook gewoon een Chinees frame met de sticker van de betreffende winkel, Deze voelt ongelooflijk stijf aan voor mij en zeker in vergelijking met mijn vorige aluminium frame. Ik weet echter vrij zeker dat ik dan weer geen verschil zal ervaren met een gemiddelde Cube of Scott.

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 09 apr 2021 08:27

NuitKor schreef: 08 apr 2021 23:06
Gilian schreef: 08 apr 2021 22:15
NuitKor schreef: 04 apr 2021 09:25 Wat is jullie ervaring met de stijfheid van zo'n Workswell vergeleken met de bekende 'goede' merken. Merk je er wat van bij aanzetten etc?
Misschien gewoon niet aan beginnen. Je hebt al zoveel positieve reviews gelezen en twijfelt nog steeds. Uiteraard zijn de mensen die positieve reacties geven volop aan het testen en vergelijken. Ik vergelijk ook niet met het loopfietsje van mijn zoon maar de Scott die ik zelf heb,, de trek Madone van een maat etc
Vreemde reactie. Ik twijfel nergens aan. Heb momenteel 2 fietsen maar heb nog een groep liggen waar ik een bestemming voor zoek. Kwam deze week in dit topic en ben wel even benieuwd, puur interesse. Heb nog niets terug gelezen.
Complete groep liggen? Verkopen op marktplaats. Er is schaarste, kun je leuke winst op maken haha ;-)

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 09 apr 2021 09:56

Critic schreef: 09 apr 2021 08:27
NuitKor schreef: 08 apr 2021 23:06
Gilian schreef: 08 apr 2021 22:15

Misschien gewoon niet aan beginnen. Je hebt al zoveel positieve reviews gelezen en twijfelt nog steeds. Uiteraard zijn de mensen die positieve reacties geven volop aan het testen en vergelijken. Ik vergelijk ook niet met het loopfietsje van mijn zoon maar de Scott die ik zelf heb,, de trek Madone van een maat etc
Vreemde reactie. Ik twijfel nergens aan. Heb momenteel 2 fietsen maar heb nog een groep liggen waar ik een bestemming voor zoek. Kwam deze week in dit topic en ben wel even benieuwd, puur interesse. Heb nog niets terug gelezen.
Complete groep liggen? Verkopen op marktplaats. Er is schaarste, kun je leuke winst op maken haha ;-)
Hehe die groep zit momenteel op mijn indoorfiets, maar dat frame kan ik niet meer buiten gebruiken. Ik wil dus een frame voor indoor maar ook als reserve voor als mijn koersfiets stuk is. :lol:

Gilian
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2019 20:33

Gilian 09 apr 2021 11:15

Dan is het misschien handig om de zoekfunctie te gebruiken. Dan heb je ook je antwoord. Er staan zoveel positieve reacties op het forum over workswell. De frames worden ook in Nederland verkocht door een serieuze fietsenzaak onder eigen naam.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 09 apr 2021 12:20

scottwilko schreef: 09 apr 2021 08:22 Bij zo'n beetje elke test qua stijfheid staat wel vermeld dat alleen de hoogsensitieve medemens het verschil zal voelen. Ik vermoed dat dat hier ook wel zo zal zijn.
Mijn Storm is ook gewoon een Chinees frame met de sticker van de betreffende winkel, Deze voelt ongelooflijk stijf aan voor mij en zeker in vergelijking met mijn vorige aluminium frame. Ik weet echter vrij zeker dat ik dan weer geen verschil zal ervaren met een gemiddelde Cube of Scott.
Stijfheid misschien niet maar hardheid merk je toch hard.

Mijn vorige Velobuild (R-051) was echt beenhard vergeleken met de TCR die daarna kwam.

Mijn Velobuild gravelracer is met 25mm banden ook beenhard, met 28mm tubeless merk je daar natuurlijk nog weinig van. Maar verschil is er wel.

Mijn BMC is met 25mm tubeless bandjes comfortabeler dan de gravelfiets met 28mm bandjes (al scheelt het niet veel meer)
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 apr 2021 14:47

Als ik mijn velobuild frames met m'n trek frames vergelijk tja gewoon op goed wegdek merk je weinig verschil;
Maar pak ik bijvoorbeeld beetje slecht liggende klinkers (of gravel) dan fietst mijn trek emonda slr net ff wat prettiger dan de velobuild racer.
Is denk de manier waarop frame is bedacht/hoe carbonlagen liggen ed.
Zowel de emonda als de velobuild racer zijn gewoon stijf als je vol gas gaat.

Trek domane vergelijk ik maar niet want die heeft isospeed demping ed waardoor het nog prettiger fietst dan.
En de velobuild gravelbike is ook slecht te vergelijken door compleet andere banden.

Plaats reactie