Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

camu
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 feb 2008 00:34

camu 08 sep 2018 02:32

TinusD schreef: 07 sep 2018 19:26 Ik heb de keuze uit een BB68 of BB30, welke is geschikt voor een shimano ultegra R8050 di2 groepset?
Het frame met BB68 heb je wss nodig. Bedoel je trouwens BSA (68mm) of PF86? Met beide kun je namelijk dat ultegra crankstel gebruiken
Bij futurum wordt die geleverd met een pressfit, maar volgens mij zit er in alle frames gewoon een schroefdraad. Dus daar heb ik een andere bottom bracket voor nodig.
Als het frame PF86 heeft kun je de meegeleverde lagers gebruiken. Als het toch BSA 68 is (met schroefdraad, wat ik je ook zou aanraden), heb je een setje als dit nodig.

TinusD
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2018 15:35

TinusD 08 sep 2018 20:42

camu schreef: 08 sep 2018 02:32
TinusD schreef: 07 sep 2018 19:26 Ik heb de keuze uit een BB68 of BB30, welke is geschikt voor een shimano ultegra R8050 di2 groepset?
Het frame met BB68 heb je wss nodig. Bedoel je trouwens BSA (68mm) of PF86? Met beide kun je namelijk dat ultegra crankstel gebruiken
Bij futurum wordt die geleverd met een pressfit, maar volgens mij zit er in alle frames gewoon een schroefdraad. Dus daar heb ik een andere bottom bracket voor nodig.
Als het frame PF86 heeft kun je de meegeleverde lagers gebruiken. Als het toch BSA 68 is (met schroefdraad, wat ik je ook zou aanraden), heb je een setje als dit nodig.
Dank je wel camu, heb eindelijk duidelijkheid van de leverancier. Het is een BSA. Dus moet ik die trapaslager idd nog even bestellen voor bij die groepset.

Inmiddels vandaag al het carbon besteld, incl wielset. Het wachten kan beginnen.

Rubaaaa
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2018 20:00

Rubaaaa 26 sep 2018 20:16

Van de week mijn eerste zelfbouw racefiets afgemaakt nadat mijn oude frame, derailleur en wielen het begaven.
Derailleurhanger brak af en knalde tegen de seatstay en trok een spaak door de velg heen :0

Nieuwe setup:
Flyxii-fr316 frame 58cm
Flyxii 50mm clincher velgen
Mavic ksyrium equipe hubs
Shimano ultegra 6600 triple + 6700 achterderailleur
Oud bontrager stuur & stem.
Vittoria Rubino Pro bandjes

Oude goed onderhouden groepenset heb ik over kunnen zetten en de hubs hergebruikt. Wielen voor het eerst volledig gespaakt (voorheen alleen wielen deels herspaakt). Hij fietst als een zonnetje.
4390B053-3BDC-4C31-BBC1-85B7ADE20779.jpeg

Wolffje
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 mei 2013 17:16

Wolffje 28 sep 2018 06:58

Mooie fiets! Hoe bevalt hij?

Rubaaaa
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2018 20:00

Rubaaaa 02 okt 2018 22:04

Wolffje schreef: 28 sep 2018 06:58 Mooie fiets! Hoe bevalt hij?
Goed, van het weekend een duurritje gedaan van 130km. Lekker stijf, dus elk hobbeltje in de weg voel je ook in je zadel. Verder een prima fiets, voelt robuust en degelijk, deze gaat nog veel kilometers maken

Walker931
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2018 23:20

Walker931 11 okt 2018 23:36

Aankomende winter wil ik een fiets gaan samenstellen, nu zag ook ik op Velobuild het volgende frame voorbijkomen: VB-R-068. Na een aantal pagina's door te hebben gelezen hier (lees meer dan 40), vroeg ik me af of er mensen zijn met een recente ervaring met in het specifiek frame of bestelling in het algemeen.

Ben zelf best handig, maar als bekend is dat dit een frame is waaraan vaak veel mankeerd bestel ik toch liever een andere. Het idee is om het af te monteren met een Ultegra R8000 groepset en een stel mooie wielen die ik nog heb liggen.

Fred1987
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:37

Fred1987 18 okt 2018 14:54

Walker931 schreef: 11 okt 2018 23:36 Aankomende winter wil ik een fiets gaan samenstellen, nu zag ook ik op Velobuild het volgende frame voorbijkomen: VB-R-068. Na een aantal pagina's door te hebben gelezen hier (lees meer dan 40), vroeg ik me af of er mensen zijn met een recente ervaring met in het specifiek frame of bestelling in het algemeen.

Ben zelf best handig, maar als bekend is dat dit een frame is waaraan vaak veel mankeerd bestel ik toch liever een andere. Het idee is om het af te monteren met een Ultegra R8000 groepset en een stel mooie wielen die ik nog heb liggen.
Ik was net hetzelfde van plan deze winter dus ik volg deze graag mee op! Heb je al alternatieve frames op het oog mocht deze VB-R-068 geen goede reviews krijgen?

MenM
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2017 05:01

MenM 12 nov 2018 10:18

Ik denk er ook aan om deze winter wat te gaan knutselen. Heeft iemand ervaring met het merk 'Leadnovo" op Aliexpress? Ik denk er over om hun LN9.0 aan te schaffen. Herkent iemand het frame?

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 12 nov 2018 11:12

Rubaaaa schreef: 26 sep 2018 20:16 4390B053-3BDC-4C31-BBC1-85B7ADE20779.jpeg
Dat gekantelde stuur met remhendels en spacers is een hele interestante combinatie.
Heb je al eens een bikefit gedaan?

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 19 nov 2018 14:13

Nou weet ik wel dat dit topic over Racefietsen gaat, maar voor de ervaring maakt het niet zo uit denk ik.


Ik heb een verende voorvork (geen imitatie van iets) voor mijn fatbike bij een Alibaba handelaar besteld. Gewoon omdat ik hier eigenlijk niet kon vinden wat ik zocht.

Het ding ging vlot op transport en had al heel snel de status "vastgehouden door de douane"

Dat leek mij aanvankelijk prima, want ik ben er van uit gegaan dat ik inklaring en belasting moet betalen.

Echter... nu bijna een maand later is die status nog altijd niet veranderd. En dat is toch wel beetje gek. Ik heb contact gehad met de douane, maar die kunnen mij niet helpen. Ik heb contact gehad met de verkoper, maar die kan niet helpen omdat het in het land van bestemming is
Ik heb contact gehad met de vervoerder her in Nederland, maar die kennen het pakketje niet...

intussen is er wel een keer een status wijziging geweest naar "Airport facility services" en vervolgens weer naar "Vastgehouden door douane. "

Het lijkt haast wel of het pakket niet bij een Nederlandse douane is, maar elders. Maar niemand die het kan vertellen.


Ik heb in dit topic gezocht op Douane, maar dan zie ik voornamelijk resultaten van mensen die zich zorgen maken om bijkomende kosten. Dar heb ik gewoon rekening mee gehouden dus dat is mijn probleem niet.


Uiteindelijk kan ik altijd nog een dispute openen, maar daar schiet ik, behalve dat ik mijn geld terug krijg, niet heel veel mee op.

Zijn er wellicht vergelijkbare ervaringen? En hoe is dat dan opgelost?

Voorlopig wacht ik nu maar af in de hoop dat er opeens beweging in komt.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 nov 2018 17:06

Al gedreigd bij de verkoper om een dispute te openen? Dan gaan ze in China meestal op eens een stuk harder lopen, want dan gaat het ze heel veel geld kosten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 nov 2018 17:39

<mijn 2 Cent$>
Recent wat spulletjes uit Engeland laten komen. Heel lang gewacht. Daarna gereclameerd. Ik kreeg het verzoek nog even te wachten. Nog steeds geen pakketje in de bus. De leverancier erkende de claim en zond de bestelling zonder morren nog een tweede keer. Eind van het verhaal is dat het eerste pakket op zaterdag bezorgd werd en het tweede pakket op de maandag erna.
Qua voorspelling en analogie kun je daar natuurlijk niet veel mee, maar het zou best eens heel erg druk kunnen zijn met een grote achterstand tot gevolg.
</Tot zover mijn 2 Cent$>

Plaats reactie