Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 okt 2019 13:18

Ik betaalde 30 euro invoerrechten voor mijn frame

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 14 okt 2019 13:43

Dan heeft de verkoper een erg lage waarde op het pakket aangegeven.
En heb je geluk dat de douane niet verder heeft gekeken.
Want ze kunnen je om aankoopbewijs vragen. (en om dat lage waarde factuur te verzinnen.... tja het kan maar ze kunnen ook google gebruiken bij de douane)

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 14 okt 2019 13:59

Eerste keer heb ik een heffing van ca 64 euro op een factuur van 500 USD moeten afrekenen voor mijn frame (april 2016). Tweede keer (set wielen) mocht ik 37 euro afdragen op een factuur van 270 USD (mei 2017).
Twee weken geleden mijn nieuwe frame ontvangen, verzonden via XDB. Mijn inschatting was dat (door hogere factuur) de rekening voor btw, invoerrechten en afhandelingskosten boven de 90 euro of 100 USD zou komen. Daarom tegen extra betaling via XDB laten verzenden en inderdaad geen rekening van de douane gehad.

RBS
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 okt 2013 12:58

RBS 14 okt 2019 14:12

Nuttige info! Waarvoor dank medeforummers!

rein_w
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2015 23:19

rein_w 14 okt 2019 20:09

Bij deze mijn ervaringen met Velobuild VBR086 Disc. Frame is inmiddels opgebouwd.
IMG_1249.jpeg
-bestellen en afleveren was een proces van 2 weken

-verstuurd met EMS, 40 euro betaald aan importkosten

-frame ziet er netjes uit, afwerking is matig. Draad in de voorvork voor de boutjes van de rem-calipers was erg vervuild. Die heb ik nagesneden met een tapsetje. Bottom bracket was niet netjes. Met een mesje en wat schuurpapier netjes gemaakt, en een c-bear gemonteerd. Voorlopig kraakvrij. Zadelpen blijft een zorgenkindje bij deze frames. Montage met carbonpasta lijkt voorlopig toch afdoende, zadelpen is iets gezakt maar lijkt nu goed vast te zitten. Frame is geschikt voor di2 maar er zitten geen nette di2 grommets bij, kabels lopen nu door de kabel-grommets. Werkt uiteraard prima maar fraai is het niet.

-Na 2 Zwift ritjes en 1 ritje van 25 km buiten bevalt het frame voorlopig goed. Stuurt lekker de bochten in en voelt goed aan. Verder geen gekke dingen.

-Ondertussen al behoorlijk wat ervaring met China frames en ben voorlopig erg tevreden. Heb een MTB frame van Workswell(3 jaar in gebruik) en een Carbonda CFR505 gravel bike(1 jaar in gebruik maar al veel gooi en smijt werk voor de kiezen gehad). Over beide erg tevreden maar het is wel fijn als je zelf handig bent en wat gereedschap hebt liggen. Prijs-kwaliteit is onovertroffen.

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 20 okt 2019 21:17

Op zoek naar een Narrow Wide kettingblad met 120 BCD en 44t kwam ik deze tegen: https://www.aliexpress.com/item/3295082 ... 2e0e5V4DKM

Vind hetzelfde blad nergens, behalve op AliExpress. Is dit namaak? En weet iemand waar het origineel wel te koop is met deze vertanding?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 20 okt 2019 21:31

Lijkt me origineel Chinees....
Waarom niet gewoon bij de makers kopen?

Edit: Fouriers blijkt Taiwanees te zijn, vrij veel op aliexpress te vinden.
Laatst gewijzigd door Keezx op 21 okt 2019 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

kasper
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 09 sep 2005 20:34

kasper 21 okt 2019 22:52

SRAM is de geestelijk vader/moeder van narrow-wide vertanding. Naast de Chinezen zijn er ook westerse bedrijven die dat namaken. Het is me niet duidelijk of SRAM daarvoor licenties vergeeft of het gewoon toestaat.
Btw, die bladen van de Chinees werken super. Het zijn mooi gefreesde tandwielen. Vaak vindt je ze wel voor minder dan 10 euro. Bij SRAM of een niet Chinees zie ik wel 60 euro.

basvv
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 26 okt 2019 08:46

Mijn WCB-R268 disc is inmiddels ook binnen. Helaas ontbraken wel een aantal onderdelen (zadelpenklem, plaatje voor montage di2 junctionbox in het frame, extra bestelde derailleurhangers). Deze zijn inmiddels nagestuurd maar het zal nog een weekje duren voordat die binnen zijn. Ik ben inmiddels al begonnen met het opbouwen.

De cockpit bekabelen is wel echt een absolute nachtmerrie geweest: stugge hydraulische leidingen door die krappe bochtjes wringen is een hels karwei. M.n. het laatste stukje (waar de kabel bij de shifter het stuur uit komt) heeft me heel wat hoofdpijn opgeleverd. Ik snap nu wel waarom Trek voor de Madone weer terug gegaan is van een 1-piece cockpit naar een losse stuurpen en stuur.

Ik zal foto's posten als de fiets klaar is.

basvv
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 27 okt 2019 10:32

Nou vooruit, toch al even een fotootje van de fiets in aanbouw. De blue chameleon kleur is moeilijk te fotograferen, maar hij is in real-life heel erg mooi.

Een aantal dingen die nog veranderd moeten worden:

- Logo decals plakken (worden decals met hetzelfde Velomeister logo als mijn vorige project, ik twijfel nog tussen wit en chroom)
- Plaatje om de di2 junctionbox vast te zetten in het frame
- Installatie zadelpenklem
- Stuurlintje draaien
- Zwarte Ultegra pedalen erin i.p.v. deze oude pedalen
- (op den duur) wisselen Ultegra crankset voor Power2max NG eco of Quarq Dzero/Dfour

Afbeelding

hayes

hayes 27 okt 2019 11:53

Mooi! :winkthumb:

basvv
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 27 okt 2019 20:11

SqueeZer schreef: 27 okt 2019 19:34 Mooi resultaat alvast, toevallig een voorbeeld van dat logo mare in mijn hoofd zou Oil Slick wel eens mooi kunnen staan op jouw framekleur en anders gewoon Chrome,
Net even gegoogled, Oil Slick zou inderdaad wel tof zijn (de 2020 Roubaix heeft ook een combinatie van zo'n soort decal met chameleon blue) maar ik moet even kijken of mijn locale stickerboer dat kan leveren.

Foto van mijn vorige projectje incl. logo's staat hier: viewtopic.php?t=3897&start=6072

Plaats reactie