Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 04 jul 2020 11:24

WD-40 schreef: 04 jul 2020 10:57
Waarom niet gewoon je gravel frame gebruiken als slecht weer fiets? Wielsetje met 32/35mm bandjes erop en gaan!
Waarom? N+1

En op een gravelbike kan je voor derailleur een hele andere gearing hebben dan op een racefiets. (Achterkant kan je wisselen dmv je wielset wisselen).
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 04 jul 2020 12:48

TL@ schreef: 04 jul 2020 11:12 Dat doe ik ook.

Grootste nadeel is eigenlijk dat de gravelfiets een stuk luier is en lang niet zo scherp stuurt als een echte racefiets.
Die van mij wel! :like:
Kom net terug van een rit over de weg met de gravelbike/cyclocrosser, 38mm carbon erop gegooid met 25mm bandjes.
Stuurt net zo scherp als m'n Foil, je hebt alleen wat meer clearance tussen de voorvork en achtervork en ziet er dus wat ieler uit.
Ik ga 'm meenemen op vakantie, de bergen in.
Hoef ik niks aan te passen kwa gearing en was vandaag dus even uittesten hoe dat voelde.

Aztek
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2020 14:50

Aztek 04 jul 2020 14:05

wmc schreef: 03 jul 2020 12:41
barbaar schreef: 03 jul 2020 10:06 De balhoofdlager moet je erin persen. Die hoort wat strak te zitten, anders heb je altijd speling op je balhoofd.

Ik heb overigens 2 Chinese frames. Over beide ben ik niet meer/minder tevreden dan mijn eerdere frames. Mijn volgende fiets zou dus zeker weer met een Chinees frame zijn. Net als de wielen overigens.
Zoals hierboven aangegeven, die zitten zeker niet geperst! Als je ze erin moet persen is er wat mis.

Bedankt voor de feedback!
De bovenste lager heb ik met een beetje kracht erin kunnen persen. Ik haal het ook zo weer eraf.
Alleen de onderste gaat erg moeilijk.
De lager moet ik dan met een gereedschap moeten persen want het ziet ernaar uit dat het wel de juiste maat is . Er zit geen restjes verf of ander materiaal in . Ik zit te denken om het toch heel lichtjes te schuren.

Jaliejalie
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2020 21:27

Jaliejalie 04 jul 2020 21:52

basvv schreef: 16 nov 2019 15:07 Zoals beloofd, een foto van de complete fiets:

Afbeelding
Hoi wat een mooie fiets!! misschien een beetje late reactie maar ik heb ook een setje Elite wielen besteld.
47mm hoge carbonne tubeless sapim cxray spaken met gebruikte elite centrelock naven.
Verder behalve verzendkosten niet over importheffing nagedacht. Bestel eigenlijk altijd lage bedragen op aliexpress. En een keer een ebikemotor met accu waar ik ook niets voor howfde te betalen. Kreeg opeens bij het verzenden van de wielen het bericht dat er 150 euro importheffing op kon zitten. Nu dacht ik... pruts. Ik ben nu al een week aan het zoeken maar over wielen kan ik weinig vinden mbt importheffing. Frames en derralleurs wel maar goed,wie zou mij iets kunnen zeggen daar over? Voordeel voor mij is dat de naven niet op voorraad waren en ze die uit een demo set(gebruikt) hebben gehaald.. is ook als gebruikt verstuurd als het goed is..
Al vast heel erg bedankt voor het reageren. Even ter info ik ben er niet tegen dat ik iets moet betalen. Weet alleen niet hoeveelhet is. Wielset kost met spaken ongeveer 300 en een beetje euro zonder verzendkosten.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 jul 2020 22:11

Bij een geintegreerd lager kan en moet er niks geperst worden, moet je persen dan heb je de verkeerde maat, bijuvoorbeeld een Cane Creek standaard in een frame voor Campa standaard....

Is het semi-geintegreerd, dan heb je cups bij het balhoofdstel en die moeten dan wel geperst worden...
Ik klop ze er zelf met een hamertje in....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 05 jul 2020 11:23

Ik ga er vanuit dat een frame en wielen dezelfde goederencode hebben.
https://www.kvk.nl/advies-en-informatie ... gJVuPD_BwE

jater
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 jun 2012 21:04
Locatie: Enschede

jater 05 jul 2020 17:02

Jaliejalie schreef: 04 jul 2020 21:52 [quote=basvv post_id=<a href="tel:1371909">1371909</a> time=<a href="tel:1573913221">1573913221</a> user_id=465150]
Zoals beloofd, een foto van de complete fiets:

Afbeelding
Hoi wat een mooie fiets!! misschien een beetje late reactie maar ik heb ook een setje Elite wielen besteld.
47mm hoge carbonne tubeless sapim cxray spaken met gebruikte elite centrelock naven.
Verder behalve verzendkosten niet over importheffing nagedacht. Bestel eigenlijk altijd lage bedragen op aliexpress. En een keer een ebikemotor met accu waar ik ook niets voor howfde te betalen. Kreeg opeens bij het verzenden van de wielen het bericht dat er 150 euro importheffing op kon zitten. Nu dacht ik... pruts. Ik ben nu al een week aan het zoeken maar over wielen kan ik weinig vinden mbt importheffing. Frames en derralleurs wel maar goed,wie zou mij iets kunnen zeggen daar over? Voordeel voor mij is dat de naven niet op voorraad waren en ze die uit een demo set(gebruikt) hebben gehaald.. is ook als gebruikt verstuurd als het goed is..
Al vast heel erg bedankt voor het reageren. Even ter info ik ben er niet tegen dat ik iets moet betalen. Weet alleen niet hoeveelhet is. Wielset kost met spaken ongeveer 300 en een beetje euro zonder verzendkosten.
[/quote]
Heb deze week elite wielen binnen gekregen en moest € 42,- import betalen ;)
Workswell 268 / Ultegra 8070 Di2
Velobuild VB-R-069 / Ultegra 6800
Wilier 501 - full XT

jater
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 jun 2012 21:04
Locatie: Enschede

jater 05 jul 2020 17:04

Hoi wat een mooie fiets!! misschien een beetje late reactie maar ik heb ook een setje Elite wielen besteld.
47mm hoge carbonne tubeless sapim cxray spaken met gebruikte elite centrelock naven.
Verder behalve verzendkosten niet over importheffing nagedacht. Bestel eigenlijk altijd lage bedragen op aliexpress. En een keer een ebikemotor met accu waar ik ook niets voor howfde te betalen. Kreeg opeens bij het verzenden van de wielen het bericht dat er 150 euro importheffing op kon zitten. Nu dacht ik... pruts. Ik ben nu al een week aan het zoeken maar over wielen kan ik weinig vinden mbt importheffing. Frames en derralleurs wel maar goed,wie zou mij iets kunnen zeggen daar over?

[/quote] Heb deze week elite wielen binnen gekregen en moest € 42,- import betalen ;)
Workswell 268 / Ultegra 8070 Di2
Velobuild VB-R-069 / Ultegra 6800
Wilier 501 - full XT

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 jul 2020 12:19

WD-40 schreef: 04 jul 2020 10:57 Waarom niet gewoon je gravel frame gebruiken als slecht weer fiets? Wielsetje met 32/35mm bandjes erop en gaan!
Omdat ik die fiets gewoon wil pakken als ik zie dat het slechtweer is.
En niet op dat moment spatborden erop moet gaan zetten.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 07 jul 2020 14:32

DDX schreef: 07 jul 2020 12:19 Omdat ik die fiets gewoon wil pakken als ik zie dat het slechtweer is.
En niet op dat moment spatborden erop moet gaan zetten.
Moet het per se een Velobuild frame zijn?

http://www.carbonda.com/road/gravel/cfr505.html

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jul 2020 22:18

Dat is toch gewoon een gravel frame? Vrouwlief rijdt er naar tevreden op (99% op de weg met 25 mm banden), maar volgens mij is DDX naar iets anders opzoek. Vrees ook dat de geometrie hem niet goed gaat passen (te recht op).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 07 jul 2020 22:55

amclassic-fan schreef: 07 jul 2020 22:18 Dat is toch gewoon een gravel frame? Vrouwlief rijdt er naar tevreden op (99% op de weg met 25 mm banden), maar volgens mij is DDX naar iets anders opzoek. Vrees ook dat de geometrie hem niet goed gaat passen (te recht op).
Klopt. Maar hij moet toch ook aan zijn oude dag denken? Hij kan niet tot in de eeuwigheid zo laag zitten? ;)

Plaats reactie