Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
Dirk17
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jan 2020 23:33

Gebruikersavatar Dirk17 02 nov 2020 12:39

Heeft een van jullie ervaring met de Sensah Ignite shifters? Ik heb op dit moment Shimano Sora 3500 en ik zou graag de kabels onder het stuurlint willen hebben. Volgens de aliexpress pagina's zouden de ignite shifters met sora derailleurs moeten werken.

De Ignite shifters zouden €50,- kosten in vergelijking tot de Sora 3000 shifters die rond de 140,- (nieuw) zouden uitkomen.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 02 nov 2020 12:46

Desertstorm schreef: 02 nov 2020 09:10 Erg leuk project. Je rijdt een 1x zie ik. Welk voorblad heb je?
Klopt, maar eigenlijk meer omdat ik deze groep voor een "spotprijsje" kon kopen. Er zit nu een 40 tands op. Er komt wel een ander ovaal blad op, ik twijfel tussen een 44 of een 46 blad.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 02 nov 2020 13:35

Dirk17 schreef: 02 nov 2020 12:39 Heeft een van jullie ervaring met de Sensah Ignite shifters? Ik heb op dit moment Shimano Sora 3500 en ik zou graag de kabels onder het stuurlint willen hebben. Volgens de aliexpress pagina's zouden de ignite shifters met sora derailleurs moeten werken.

De Ignite shifters zouden €50,- kosten in vergelijking tot de Sora 3000 shifters die rond de 140,- (nieuw) zouden uitkomen.
De linker shifter heeft geen trim functie, mocht je dit belangrijk vinden.

Daarnaast is het palletje onder de hendel wat in beweging komt als je wilt schakelen van kunstof en wil het wel eens afbreken (meerdere gevallen hierover gelezen).

Ik zou de 130,- uitgeven en gerust zijn dat ik niet binnenkort weer alles moet monteren en dan toch die 130,- uit moet geven.

Gebruikersavatar
gurb
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:33

Gebruikersavatar gurb 02 nov 2020 13:40

Dirk17 schreef: 02 nov 2020 12:39 Heeft een van jullie ervaring met de Sensah Ignite shifters? Ik heb op dit moment Shimano Sora 3500 en ik zou graag de kabels onder het stuurlint willen hebben. Volgens de aliexpress pagina's zouden de ignite shifters met sora derailleurs moeten werken.

De Ignite shifters zouden €50,- kosten in vergelijking tot de Sora 3000 shifters die rond de 140,- (nieuw) zouden uitkomen.
Niet met Ignite, maar wel met Sensah Empire. Deze heb ik op mijn indoor fiets gezet ter vervanging van een oude shimano 7x3 groep met duimshifters. Ik weet zo niet hoe Ignite en Empire zich verhouden, maar hier in elk geval mijn ervaring met de Empire:

Ik vind dat er wel wat haken en ogen aan zitten qua details, maar voor het geld is het leuk spul om te proberen. Ik zou het denk ik niet snel op mijn 'dagelijkse' fiets installeren, maar voor een budget build is het prima. Plussen en minnen:
+ goedkoop genoeg om eens te proberen
+ de overall vorm en feel van de shifters; liggen lekker in de hand, zien er ook best OK uit
+ beter beschikbaar dan sommige vervangende artikelen van oude groepen
- de voorderailleur heeft een heel hoge kabelspanning nodig (er is een youtube reviewer die waarschijnlijk daardoor een onderdeeltje in de linker shifter heeft doen afbreken)
- op detailniveau zitten er waar mijn duimen normaal liggen wat vervelende randjes van de shifter niet onder de hoods.
- derailleurs zijn niet de knapste, zeker de logos zijn gewoon lelijk.
+/- schakelacties: op/neer met één klepel. Naar kleiner kransje schakelen gaat super (snel en precies), naar groter vraagt het wat gewenning om precies te voelen hoe ver je de klepel moet duwen. Vóór naar klein schakelen moet via alle trimstanden.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 nov 2020 13:55

Gisteren de MTB-toertocht van Kampenhout gereden, maar 2 keer op mijn gezicht gegaan :lol: (onderuit op een spekgladde brug en omgevallen in de diepe modder)

Heerlijk goed geamuseerd, schitterend parcours (gpx volgen, geen bevoorrading, geen pijlen)

Ik ben van thuis naar de start gereden (30km), dan de 48km gereden met 2 makkers die met de auto naar Kampenhout waren gekomen (1 reed op een full-sus e-bike :o , de andere op een gewone MTB), sommige stukken waren erg technisch maar ging perfect met deze fiets.
Ik blijf het een heerlijke fiets vinden.

Afbeelding
Afbeelding

radje
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 jun 2011 22:16

radje 02 nov 2020 14:24

Dirk17 schreef: 02 nov 2020 12:39 Heeft een van jullie ervaring met de Sensah Ignite shifters? Ik heb op dit moment Shimano Sora 3500 en ik zou graag de kabels onder het stuurlint willen hebben. Volgens de aliexpress pagina's zouden de ignite shifters met sora derailleurs moeten werken.

De Ignite shifters zouden €50,- kosten in vergelijking tot de Sora 3000 shifters die rond de 140,- (nieuw) zouden uitkomen.
Ik heb op mijn regen/blubber fiets de Sensah empire zitten. Die volgens mij dezelfde soort shifters heeft... kwaliteits technisch mijn ervaring ermee:
Voor 100$ een ok groep, ik heb er nu zo'n 2000 km mee gereden en schakelt nog steeds erg goed.
Paar dingen om rekening mee te houden.
- Het achter derailleur huis is deels van plastic, dus met een val zal die erg snel kapot zijn.
- De voorderailleur kun je beter meteen weggooien, zit veel te veel druk op, schakelen gaat erg slecht. Ik had nog een oude ultegra liggen, is nu weer goed.
- De meegeleverde kabels zijn erg flexibel, dus na paar weken tig keer bijstellen een betere set erin, nu al maanden hetzelfde.
- Schakelen is even wennen, korte tik is afschakelen, doordrukken is opschakelen

Gebruikersavatar
Dirk17
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jan 2020 23:33

Gebruikersavatar Dirk17 02 nov 2020 14:39

Bedankt voor de snelle reacties!

Dat kunststof palletje in de linker shifter wat wel eens stuk gaat (Dit had ik ook al gezien op youtube bij de sensah empire set, maar ik kon niks vinden over de ignite) dat zou verholpen kunnen worden doordat je Shimano derailleur gebruikt toch?

radje
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 jun 2011 22:16

radje 02 nov 2020 16:42

Dirk17 schreef: 02 nov 2020 14:39 Bedankt voor de snelle reacties!

Dat kunststof palletje in de linker shifter wat wel eens stuk gaat (Dit had ik ook al gezien op youtube bij de sensah empire set, maar ik kon niks vinden over de ignite) dat zou verholpen kunnen worden doordat je Shimano derailleur gebruikt toch?
Lijkt mij plausibel, er zit echt ongelooflijk veel spanning op, door die gekke voorderailleur, ik denk dat andere shifters daar ook niet blij van worden..
Maar nu met mijn Ultegra voorderailleur is de spanning normaal en geen problemen(ruim 2000 km nu in regen en blubber).

Ik heb die derailleur ook eens goed bekeken, maakt een hele gekke shifthoek, met daarbij serieuze pruts glijlagers...dus niet zo gek dat het voor geen meter schakelt ermee..

Gebruikersavatar
Dirk17
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jan 2020 23:33

Gebruikersavatar Dirk17 02 nov 2020 16:58

Dan ga ik dit toch maar eens uitproberen deze winter

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 02 nov 2020 17:01

TL@ schreef: 02 nov 2020 13:55
Ik blijf het een heerlijke fiets vinden.

Afbeelding
Daar sluit ik mij bij aan :winkthumb:

Mijn Velobuild monster heeft er inmiddels bijna 20.000km opzitten waarvan zeker 75% onverhard. Inmiddels staat ze op 2.25 rubber in de wintermodus. Nu Drenthe200 is afgelast, ben ik al aan het broeden op een alternatief: 200km over de Veluwe op 28 december. Als ik dan geen wolf spot, weet ik het ook niet meer :lol:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5111
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 02 nov 2020 17:12

Ik heb met de velobuild gravelbike inmiddels 25.000 km gefietst, doet het hier ook nogsteeds prima.
Iets meer ruimte voor banden zou mooi zijn, nu loopt hij soms bij aanzetten na bocht beetje aan met 2.1" schwalbe racing raplh.
Maar meestal fiets ik met 700c wielset met 34mm banden, net ff wat speelser en meer snelheid op de weg op tussenstukken.

Andere velobuild frame (vbr 86) heeft inmiddels 30 duizend km gemaakt.
En ook die doet het nogsteeds prima.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 nov 2020 17:22

Ik ben van 51mm (gemeten) banden nu naar 47mm (gemeten) gegaan omdat die 51mm (2inch Conti's) toch ook af en toe aanliepen als er teveel modder aanlaadde. Deze zijn ook wat sneller en hebben minstens evenveel grip.

Voor de 700c wielen ben ik ook nog aan het uitkijken naar een ander bandje. Ik had een Challenge Gravelgrinder maar die is versleten en was wat groot (42mm, 46mm gemeten). Ik zoek nu iets dat wat sneller bolt voor droge tochten (in de lente/zomer)

Ik heb maar 5700km gedaan met de fiets maar op wat opstart problemen na (zadel dat zakte) en de slechte steekassen (beiden vervangen nu) heb ik ook niets dan lof. Deze gaat nog erg lang bij mij blijven.
Afbeelding

Plaats reactie