Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Blunders
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2013 00:27

Blunders 03 aug 2013 13:32

@ Daniel1975

Komt je frustratie alleen uit het feit dat onze smaken niet overeen komen? Beetje overdreven om dan te hopen dat iemand extra kosten maakt niet?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 aug 2013 13:54

Nee is geen frustratie, maar gewoon puur een hekel aan het feit dat mensen voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten en dus gewoon een fakefiets kopen. Onze fietssmaak komt uitstekend overeen, alleen wees dan een vent en koop een echte en als je het er niet voor over hebt koop dan een andere fiets. Beetje als een 911 koetswerk obv een Skoda Fabia.
Zelfde geldt voor nep Oakleys, horloges, etc.
Zou voor alle kopers op MP ook erg goed zijn als alle chinapina's direct bij de grens waren vernietigd, kunnen ze ook niet valselijk worden aangeboden.
Less is bore

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 03 aug 2013 13:58

Blunders schreef:@ Daniel1975

Komt je frustratie alleen uit het feit dat onze smaken niet overeen komen? Beetje overdreven om dan te hopen dat iemand extra kosten maakt niet?
Ik denk eerder aan het feit dat jij helpt illegale handel in stand te houden.
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 03 aug 2013 14:02

De handel is trouwens niet illegaal ;)

Het invoeren wel.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 aug 2013 14:22

japiecarbon schreef:De handel is trouwens niet illegaal ;)

Het invoeren wel.
De handel is wel illegaal, alleen het bezit niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

job-rolde
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 apr 2009 16:58

job-rolde 03 aug 2013 14:24

Moi,

Als ik het me goed herinner heb ik een aantal maanden/1,5 jaar geleden iets gelezen over iemand (dacht uit friesland) die een tt frame uit china had opgebouwd, kan alleen het topic niet meer terug vinden. Ben zelf ook een beetje aan het rond kijken naar zon frame. Vroeg me alleen af tot hoe ver de maten lopen, zie voornamelijk 56 als grootste. Rij zelf op een 61 cm van cannondale.

Alvast bedankt.
moi

Blunders
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2013 00:27

Blunders 03 aug 2013 14:33

Oke Ik begrijp je/jullie standpunt. Ik was me ook van geen schuld bewust eerlijk gezegd, hoewel dat misschien naief is. Ik ben een student die het geld niet heeft om het echte werk te betalen en zag dit als een leuk, langdurig project. En de fiets is enkel voor eigen gebruik, niet om straks met nepmerknaam geld aan te verdienen. Ik zag dat ontwerp en dat vond ik mooi, ik begrijp dat iemand die er wel veel geld voor betaalt dat kan zien als valsspelen, maar ook muziek/films downloaden is valsspelen.

Blunders
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2013 00:27

Blunders 03 aug 2013 14:39

job-rolde schreef:Moi,

Als ik het me goed herinner heb ik een aantal maanden/1,5 jaar geleden iets gelezen over iemand (dacht uit friesland) die een tt frame uit china had opgebouwd, kan alleen het topic niet meer terug vinden. Ben zelf ook een beetje aan het rond kijken naar zon frame. Vroeg me alleen af tot hoe ver de maten lopen, zie voornamelijk 56 als grootste. Rij zelf op een 61 cm van cannondale.

Alvast bedankt.
Deze zouden allemaal boven de 60cm moeten zijn.

Blunders
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2013 00:27

Blunders 03 aug 2013 14:41


20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 03 aug 2013 16:26

Blunders schreef:Oke Ik begrijp je/jullie standpunt. Ik was me ook van geen schuld bewust eerlijk gezegd, hoewel dat misschien naief is. Ik ben een student die het geld niet heeft om het echte werk te betalen en zag dit als een leuk, langdurig project. En de fiets is enkel voor eigen gebruik, niet om straks met nepmerknaam geld aan te verdienen. Ik zag dat ontwerp en dat vond ik mooi, ik begrijp dat iemand die er wel veel geld voor betaalt dat kan zien als valsspelen, maar ook muziek/films downloaden is valsspelen.
Je download je ook geen films/muziek etc. Zeker niet nu we daar fantastische legale en betaalbare oplossingen voor hebben. Ik begrijp sowieso niet dat we de discussie over deze rommel al toestaan; een chinees kopen is prima. Maar om dan een copy te kopen is gewoon verwerpelijk.

Als je een Pinarello voor weinig wil; loop een paar fietsenzaken af, zoek een pinarello die daar al een paar jaar als frame in het rek hangt en probeer die te kopen tegen een knappe prijs.

job-rolde
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 apr 2009 16:58

job-rolde 03 aug 2013 16:56

Blunders schreef:Excuses, voor tijdritframes:

http://www.aliexpress.com/wholesale/who ... isrefine=y
He dat is mooi, echter zijn de verzendkosten bijna even duur als het frame!
moi

Gebruikersavatar
JBERGH
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mei 2013 19:16
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar JBERGH 03 aug 2013 17:14

Zijn Chinese wielen van carbon nou van goede kwaliteit? Prijs rond de 600 a 700 euro

Plaats reactie