Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

dafke
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19 mei 2007 16:08

dafke 13 apr 2011 03:06

Chelleke schreef:zijn er Cervelo S3 replica's te vinden? en waar?


Zou ik ook wel willen weten!

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 13 apr 2011 09:32

MikesBike schreef:Gaat de spacertoren nog weg en het zadel omlaag? Maatvoering lijkt me uit balans


Maatvoering is totaal niet optimaal. Moet nog compleet afgesteld worden op de gebruiker die door rugklachten het niet fijn vind om diep te zitten. Zadelpen zal ook nog omhoog moeten, stond te laag.

De spacertoren zal dus nog veranderen
Twitter: @rbruijns

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 13 apr 2011 11:32

Chelleke schreef:zijn er Cervelo S3 replica's te vinden? en waar?


Gelukkig niet!

mikesbike
Forum-lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 aug 2004 13:39

mikesbike 13 apr 2011 12:11

dafke schreef:
MikesBike schreef:Gaat de spacertoren nog weg en het zadel omlaag? Maatvoering lijkt me uit balans


Waarom zadel omlaag?
Hier is maar 1 conclusie voor=> Persoon met lange benen, korter bovenlijf.
Als hij een maatje groter pakt, dan zal het frame wellicht te lang zijn. En een korte stuurpen dat staat ook niet. Commentaar?

Dus wat ga je dan doen? De mens afbreken omdat zijn fiets te lang is?
Komaan, die spacertoren kan geen kwaad!
Wa doe je dan bij een maatje 60? Veel te lange voorvork buis, of ga je dan zeggen, kan geen kwaad, want het deel zit verstopt in het frame? Flauwekul!

Vraag eerst de persoon zijn maten en gevoel eens na en oordeel dan.
Als de spacertoren nu naar beneden moet, kan ik op een blaadje geven dat hij rugklachten zal krijgen! Of hij moet heel lenig zijn...


Ruzie thuis? Niet zo aangebrand

Ik oordeel niet naar de rijder, ik beoordeel het plaatje en naar mijn mening (maar die mag je negeren hoor) vind ik dat er uit balans uitzien.
Maar het gaat nog veranderen begrijp ik.

Wat ga je doen? ander frame kiezen als de geometrie niet geschikt voor je is, lijkt me simpel. Tenzij je Gerrie heet en dan roei je gewoon met de riemen die je hebt :-)
Niet zeuren maar rijden

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 apr 2011 13:07

dafke schreef: Waarom zadel omlaag?
Hier is maar 1 conclusie voor=> Persoon met lange benen, korter bovenlijf.
Als hij een maatje groter pakt, dan zal het frame wellicht te lang zijn. En een korte stuurpen dat staat ook niet. Commentaar?
En wat dacht je van een passend frame? Een frame dus met een langere balhoofdbuis? Dan is het probleem opgelost zonder dat we in de persoon hoeven te zagen.
dafke schreef: Wa doe je dan bij een maatje 60? Veel te lange voorvork buis, of ga je dan zeggen, kan geen kwaad, want het deel zit verstopt in het frame? Flauwekul!


Niet goed opgelet bij Natuurkunde vroeger? Hoe hoger het lager zit des te kleiner is de moment arm op de vorkbuis. Daarom moet je dus gewoon een balhoofdbuis hebben met de juiste maat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 13 apr 2011 14:37

Wat een aangebrande reacties allemaal op het posten van een fiets dit nog afgesteld moet worden. Eerlijk gezegd heb ik totaal geen zin meer om 2 en 3 te posten wat ik dus ook niet ga doen.
Twitter: @rbruijns

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 apr 2011 15:02

Ik reageer helemaal niet op jouw, ik reageer op de kortzichtige reactie van dafke.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 13 apr 2011 15:12

Amclassic-fan schreef:Ik reageer helemaal niet op jouw, ik reageer op de kortzichtige reactie van dafke.


Ik ook niet op jou....
Twitter: @rbruijns

pino76
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:48

pino76 13 apr 2011 19:45

@ wouter,

heb je geen last van aanlopen van de deraileur aan de spaken als deze op de lichtste versnelling staat.
heb zelf een 38 mm tube setje in elkaar geflanst, ook met crowsfoot spaakpatroon (radiaal buitenom), maar had last van aanlopende deraileur.
trainen is voor talentloze....

gerrie
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 mar 2011 17:10

gerrie 13 apr 2011 20:46

niks roeien met de riemen die je hebt. maar de beste stuurlui staan aan wal.

dafke
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19 mei 2007 16:08

dafke 13 apr 2011 21:12

Amclassic-fan schreef:Ik reageer helemaal niet op jouw, ik reageer op de kortzichtige reactie van dafke.


En ik reageer op de kortzichtige reactie van de personen voor mij!
En helemaal niet op de fiets, want met de fiets is niets mis.
Maar wel met de mensen die direct beginnen te zagen van spacertoren, spacertoren daar.

dafke
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19 mei 2007 16:08

dafke 13 apr 2011 21:15

Amclassic-fan schreef:
dafke schreef: Waarom zadel omlaag?
Hier is maar 1 conclusie voor=> Persoon met lange benen, korter bovenlijf.
Als hij een maatje groter pakt, dan zal het frame wellicht te lang zijn. En een korte stuurpen dat staat ook niet. Commentaar?
En wat dacht je van een passend frame? Een frame dus met een langere balhoofdbuis? Dan is het probleem opgelost zonder dat we in de persoon hoeven te zagen.

Maar de persoon heeft niet voor een ander frame gekozen, daar gaat het juist om.
Dus is deze fiets wel geschikt voor hem.
Reageer eerst eens op de mensen die wel zeggen dat de fiets niet geschikt is.

Plaats reactie