Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 okt 2021 16:51

Philippos schreef: 14 okt 2021 15:45 Dank voor de reacties. Dan ben ik waarschijnlijk in de war met DeRosa. Hun gravelding was volgens mij wel een open mould ding en vroeg mij af of dat met die Basso ook zo was.

Pleit voor ze dat ze alles lokaal maken, als dat echt zo is, vind ik de prijs voor een losse frame netjes.
Dat is ook een van de redenen waarom ik er een gekocht heb. Naast dat het prachtige fietsen zijn uiteraard :D
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Tjebakka
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2016 15:20
Locatie: Bolsward

Gebruikersavatar Tjebakka 20 okt 2021 09:05

Tjebakka schreef: 06 okt 2021 20:38 Het frame is besteld! Wel zonder spuitwerk. Ik kon het niet eens worden met mezelf en mijn huidige kale matzwarte carbon frame vind ik nog steeds te gek.

Vandaag ook al de R8070 shifters en remklauwen ontvangen voor de conversie van R8050 naar Di2 met schijfremmen.
En het frame is inmiddels binnen. Let the build begin.
If it's not fixed, it's broken.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 okt 2021 10:37

Philippos schreef: 14 okt 2021 15:45 Dank voor de reacties. Dan ben ik waarschijnlijk in de war met DeRosa. Hun gravelding was volgens mij wel een open mould ding en vroeg mij af of dat met die Basso ook zo was.

Pleit voor ze dat ze alles lokaal maken, als dat echt zo is, vind ik de prijs voor een losse frame netjes.
Dat klopt, DeRosa heeft wel een 2 tal open moulds. Dit zijn de DeRosa Gravel en de DeRosa R838.

Gebruikersavatar
Tjebakka
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2016 15:20
Locatie: Bolsward

Gebruikersavatar Tjebakka 25 okt 2021 21:43

Eindelijk weer wat spullen gekocht na ampel beraad met mezelf.

Velgen: Farsports Feder Disc 26mm breed 40mm hoog
Banden: Schwalbe Pro One TLE Skinwall
Nieuwe junction box om in het stuur te verwerken (Shimano EW-RS910 Junction-A)
Shimano XT RT-MT800 remschijven (140mm en 160mm) - mooier dan die Ultegra pizzasnijders.
en verder wat klein grut zoals een trapas, stuurlint en ventielen.
If it's not fixed, it's broken.

hayes

hayes 25 okt 2021 22:09

Mooie schijven inderdaad!
Al vind ik die pizzasnijders wel mooi :winkthumb: ;)

Maar wel een mooi alternatief.

Gebruikersavatar
Tjebakka
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2016 15:20
Locatie: Bolsward

Gebruikersavatar Tjebakka 25 okt 2021 22:25

hayes schreef: 25 okt 2021 22:09 Mooie schijven inderdaad!
Al vind ik die pizzasnijders wel mooi :winkthumb: ;)

Maar wel een mooi alternatief.
En ze schelen 40 gram met de Ultegra-schijven, daar doe je het uiteindelijk allemaal voor :D
If it's not fixed, it's broken.

rubenflandrien
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2021 11:03

rubenflandrien 05 nov 2021 10:28

Velobuild VBR-168 ook eindelijk klaar, was wat zoeken naar onderdelen.

Eerste rij ervaring was boven mijn verwachtingen, ik zit heel comfortabel op de fiets, stuurt heel gemakkelijk, voelt licht en stijf aan, snelle reactie op de pedalen, algemeen voel ik mij veilig op de fiets zitten.

Heb voor de kabels een foam gebruikt, daardoor maakt het praktisch geen lawaai als ik over kasseien rij, idem voor de kabels in het stuur.

Wel is de schroefdraad van mij achterste steekas wat beschadigd (wss door slecht in te draaien) en heb ik een nieuwe moeten bestellen.

Wielen (velobuild) voelen ook goed, heb wel wat dreft moeten gebruiken, anders popte de band niet op zijn plaats (bleef zitten in het midden) .

Totaal gewicht komt neer op een kleine 7kg.
Bijlagen
thumbnail_Bekijk recente foto's.png
thumbnail_Bekijk recente foto's.png (98.84 KiB) 1508 keer bekeken
thumbnail_IMG_2661.jpg
thumbnail_IMG_2661.jpg (44.17 KiB) 1508 keer bekeken
thumbnail_IMG_2660.jpg
thumbnail_IMG_2660.jpg (41.77 KiB) 1508 keer bekeken

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 05 nov 2021 12:26

Je hebt wel een loep nodig om de foto's te bekijken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

roy80
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 mei 2011 02:15
Locatie: Limburg

roy80 05 nov 2021 13:17

Bij mijn Velobuild ( compleet 105 incl 2 wielsets) zijn inmiddels bij 1 set hoge wielen allebei de velgbedranden gescheurd.....er is daar een carbonlaag losgekomen over ongeveer de helft van de omtrek van de velgen, welke tevens compleet scheef getrokken zijn.
Ze zijn dus onbruikbaar na 4.000 km en Chris belooft al 2 maanden nieuwe op te sturen maar komt maar steeds niet over de brug. Helaas was de 180 dagen termijn van Paypal ook al (net) voorbij.

Iemand dezelfde beroerde ervaring met Velobuild en/of tips?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tjebakka
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2016 15:20
Locatie: Bolsward

Gebruikersavatar Tjebakka 07 nov 2021 13:44

roy80 schreef: 05 nov 2021 13:17 Bij mijn Velobuild ( compleet 105 incl 2 wielsets) zijn inmiddels bij 1 set hoge wielen allebei de velgbedranden gescheurd.....er is daar een carbonlaag losgekomen over ongeveer de helft van de omtrek van de velgen, welke tevens compleet scheef getrokken zijn.
Ze zijn dus onbruikbaar na 4.000 km en Chris belooft al 2 maanden nieuwe op te sturen maar komt maar steeds niet over de brug. Helaas was de 180 dagen termijn van Paypal ook al (net) voorbij.

Iemand dezelfde beroerde ervaring met Velobuild en/of tips?
Genoeg in dit topic te vinden over de (ontbrekende) after sales. Alles is mogelijk totdat er problemen zijn.
If it's not fixed, it's broken.

richard84
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 07 nov 2021 14:07

Dat is toch ook een beetje het idee van Chinees kopen? Het is vaak lekker goedkoop en soms prima spul, maar er is zeer magere kwaliteitscontrole en kapot = kapot, ze malen echt niet om een klant meer of minder. Hun vertragingstactieken zijn er vooral op gericht om je een beetje bezig te houden terwijl je langzaam kunt wennen aan het idee dat je je geld en onderdelen kwijt bent, zodat je hopelijk niet zo boos bent dat je allemaal slechte reviews gaat schrijven.


Als je wat meer zekerheid wil, zijn er genoeg bedrijven, vaak kleine 'custom' fietsmerken onder Europese vlag, die die tweede laag kwaliteitscontrole al voor je hebben gedaan en je een fiets/wielset/frame/onderdelen kunnen verkopen met garantie/after sales etc. Betaal je dus wel iets meer.

chrisfietst
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2021 18:40

chrisfietst 10 nov 2021 17:44

Precies nu het goed nat en koud begint te worden zit ook mijn fiets in elkaar:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Als ik helemaal zeker ben van deze hoogte van het stuur zaag ik de stuurbuis nog even af. Ook heb ik hier wel bidonhouders liggen, maar wilde ik even wat plaatjes schieten zonder.
Ik ben heel erg onder de indruk! Het heeft allemaal wat voeten in aarde gehad met verkeerd geleverde spullen, maar uiteindelijk is alles netjes opgelost.
Voelt veel stijver dan mijn oude (alu) Cube Agree, en door de tubeless wielen toch comfortabeler.

Plaats reactie