Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 412
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 24 dec 2020 18:53

Als je deze facebook pagina van een van de medewerkers van Workswell bekijkt, dan lijkt (!) het dat men de frames/vorken in eigen huis bouwt. Staan ook wat filmpjes op van testen die ze uitvoeren. Geen idee of dit werkelijk zo is.
https://www.facebook.com/stephie.wu.58
https://www.facebook.com/workswellbikesOEMODMservice
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Simon Sez
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 sep 2015 08:45

Simon Sez 24 dec 2020 19:51

Tja, het blijft een risco. Heb nu een Sensa Guiliaro frame uit 2018. Dat frame vind ik niet zo betrouwbaar meer, maar is misschien wel een betere keuze dan de Workswell. Hoop toch dat er wat rijders zijn die met zo'n frame al jaren fietsen en rond de 100 kilo zijn. Bedankt voor je reactie.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2249
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 25 dec 2020 09:35

Ik had/heb vergelijkbare zorgen. UIteindelijk gekozen voor de Carbonda 696 mede ook omdat dit frame wordt gebruikt door een kluit merken zoals Ridley, De Rosa, PlanetX, Vitus, Bombtrack en Boltcutter voor hun gravelracers. Bij de opbouw gebruik ik verder alleen de "gerenommeerde" merken. Daarmee vervalt wel een deel van het voordeel van de lage kosten voor het frame, maar krijg ik wel precies wat ik wil in de kleur die ik wil en ben ik onderaan de streep toch nog zo'n 15% goedkoper uit dan een vergelijkbaar opgebouwde Rose, als voorbeeld. En verder is het gewoon gaaf je eigen fiets te bouwen.

Simon Sez
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 sep 2015 08:45

Simon Sez 25 dec 2020 11:18

Een frame zelf opbouwen is inderdaad het mooiste. Ik heb ondertussen de nodige ervaring en gereedschappen verzameld. Echter blijkt ook maar weer dat een veilig/betrouwbaar frame prioriteit is. Een frame van 300 euro van Ali halen kunnen we allemaal. Het is meer dat de Velobuild frames ook best wel cheap zijn. De Workswell zijn toch wat prijziger, maar wil dat ook zeggen dat het betrouwbaarder is. Wat foto's plaatsen waar de frames getest worden is immers niet zo moeilijk, maar de ervaringen van anderen des te meer. Hier kun je volgens mij de meest betrouwbare informatie vandaan halen. Het is vooral veel lezen en uiteindelijk een keuze maken. Durf je met 60+ de berg af met een frame waar je je niet helemaal veilig op voelt of koop je een Pinarello frame van 5000. Dat maakt het idee alleen veiliger, maar of dat ook echt zo is. Een Chinarello zal ik sowieso nooit doen, maar een Workswell geeft uit ervaringen van de laatste berichten mij het meest betrouwbare gevoel. Misschien komen er nog positieve berichten, maar een aluminium/stalen frame zie ik echt niet zitten. Die paar weken in het jaar dat je in de bergen zit is gewoon een welkome afwisseling van het beoefenen van de sport. Ergens trainen we daar ook het hele jaar voor.




=

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 25 dec 2020 15:57

Simon Sez schreef: 24 dec 2020 19:51 Tja, het blijft een risco. Heb nu een Sensa Guiliaro frame uit 2018. Dat frame vind ik niet zo betrouwbaar meer,
Ik weet niet wat je er mee uitgespookt hebt maar dat frame gaat jaren en jaren mee tenzij je 150 kg weegt maar dan gaan de wielen eerder stuk dan dat frame.....ik rijdt nu 4 jaar op een giullia in weer en wind het gehele jaar door en is nog net zo stijf als toen ie nieuw was...

Simon Sez
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 sep 2015 08:45

Simon Sez 25 dec 2020 18:05

statusquooh schreef: 25 dec 2020 15:57
Simon Sez schreef: 24 dec 2020 19:51 Tja, het blijft een risco. Heb nu een Sensa Guiliaro frame uit 2018. Dat frame vind ik niet zo betrouwbaar meer,
Ik weet niet wat je er mee uitgespookt hebt maar dat frame gaat jaren en jaren mee tenzij je 150 kg weegt maar dan gaan de wielen eerder stuk dan dat frame.....ik rijdt nu 4 jaar op een giullia in weer en wind het gehele jaar door en is nog net zo stijf als toen ie nieuw was...

Het frame is op zich prima, maar de bb shell is niet helemaal parallel. Zit onder en boven een verschil van 0.9mm in. Hierdoor liep de bb aan op de linker crank. Deze zit er nu wel goed in, maar heb ondertussen een blessure aan de binnenkant knie links. Verder ben ik al 2 jaar aan het revalideren en heb een smart trainer gekocht om rustig te trainen met watt meting. Hierdoor liep het kleine voortandwiel tegen het frame, waardoor de lak beschadigd is en dit door de monteurs opgelost is met een spacer. Smart trainer ben ik kwijt en ga de spacer verwijderen, daarbij blijf ik sceptisch over de scheve bb shell en de beschadiging in de lak. Het frame kan nog jaren mee, maar dik 60 de berg af wil ik meer zekerheid. Ben 104kg en vetpercentage 18%.
Bij de fietsenmaker lossen ze het iedere keer weer op, hetzij met een spacer of het juist monteren van de bb. Ben een beetje klaar met het frame, heb nog garantie tot mei '21, zal proberen hem bij Sensa achter te laten voor een inspectie. Eerst maar even een andere fm om die gunst vragen, desnoods tegen betaling, is nog een mogelijkheid.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2249
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 29 dec 2020 15:29

Van Bon test ondertussen de Carbonda 696 van De Rosa (met Ekar).

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 30 dec 2020 11:28

Zozo, na maanden vruchteloos wachten op degelijke levertermijnen van de rose backroad dan toch maar gekozen voor de Carbonda 696. Vlotte en duidelijke communicatie. Het voorvork met mounts was 2 weken extra wachten maar dat is peanuts vergeleken met de levertermijnen van tegenwoordig.

Ik ben heel erg benieuwd naar de kwaliteit van de paintjob en het frame zelf. Uiteindelijk zijn er al heel wat grote merken die hetzelfde frame gebruiken dus dat zou toch echt geen verrassingen meer mogen opleveren.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2249
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 01 jan 2021 09:50

Mooi! Ben je de opbouwonderdelen al aan het verzamelen of ligt het er al? Zo niet, houd rekening met wederom levertijden, sommige spullen zijn schaars en komen maar mondjesmaat binnen, ook bij de gebruikelijke grote Duitse shops. In mijn geval denk ik dat het frame eerder binnen is dan de opbouw.

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 01 jan 2021 12:18

Ondertussen zijn er bij mij 2 duurdere mtb frames gesneuveld en blijven de Chinezen heel.
Dat het gevaarlijk zou zijn om op een bekend Chinees merk te gaan rijden is een beetje een dooddoener.
De tijd van pionieren is al lang voorbij.

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 02 jan 2021 20:06

Ik ben alvast begonnen met verzamelen van onderdelen. Er komen op marketplace wel regelmatig koopjes voorbij. Enkel een groep (het zal sram 1x worden) zal wat zoeken worden maar er is geen grote haast bij.

Ik kijk alvast uit naar de foto van de paintjob.

Aesch
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 apr 2013 12:30

Aesch 02 jan 2021 20:58

Ik heb ook een 696 onderweg deze kant op, verder al wel alles in huis. Kostte wel de nodige zoekacties met bestellingen uit DL, BE, IT en UK. Prijsvergelijk uiteindelijk ook behoorlijk de moeite waard gebleken. Wordt een mechanische grx 1x setup. Frame staat nu ergens bij de grens van mongolie geloof ik te wachten op transport...

Plaats reactie