Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

swifty
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:40

swifty 24 apr 2020 12:56

jater schreef: 23 apr 2020 15:04 Laat je even weten hoe e.e.a. afgehandeld bij jou gaat worden ?
Ik zit ook met smart te wachten op mijn 268 frame. Is al wel gespoten en klaar voor verzending.
Ook mail van workswell gehad met XDB en EMS wijziging (andere toeslagkosten dan jou $10,-) maar krijg nu helemaal geen reactie meer van Workswell wat de status is.
PS ook mijn wielen levering, via andere leverancier, is een drama. Staan al weken op Langfang city distribution center. Hou het maar op de corona
Ja doe ik. Gelukkig zijn mijn carbon velgen wel redelijk snel binnengekomen. Inmiddels al wielen van gemaakt. Maar ja, daar heb ik nu dus nog niet veel aan haha.

Wel grappig, ook ik heb een Ultegra Di2 groep klaar liggen voor de 268. Kunnen we tegen de herfst onze fietsen met elkaar vergelijken ;)

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 24 apr 2020 13:17

Philippos schreef: 23 apr 2020 20:59 Ik gok hetzelfde verhaal. Vrachtruimte via de lucht is schaars daar heel veel meegenomen werd door passagiers vliegtuigen. Die nu dus amper vliegen.
Is dat zo? Volgens mij is daar helemaal niet zoveel ruimte voor?

En ik heb dat nog nooit zien gebeuren op Schiphol.

swifty
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:40

swifty 24 apr 2020 13:47

japiecarbon schreef: 24 apr 2020 13:17
Philippos schreef: 23 apr 2020 20:59 Ik gok hetzelfde verhaal. Vrachtruimte via de lucht is schaars daar heel veel meegenomen werd door passagiers vliegtuigen. Die nu dus amper vliegen.
Is dat zo? Volgens mij is daar helemaal niet zoveel ruimte voor?

En ik heb dat nog nooit zien gebeuren op Schiphol.
Ja dat is zeker zo. In vakjargon heet dit "belly cargo". In principe kunnen niet gevaarlijke goederen die niet hoger zijn dan 1.6 meter mee met passagiersvliegtuigen, en dit is een groot gedeelte van de wereldwijde vrachtcapaciteit, met name voor e-commerce uit China. Schiphol heeft gelukkig wel heel wat "slots" die normaal aan passagiersvliegtuigen waren toegekend omgezet naar dedicated vracht vluchten, maar dat is maar een fractie van de vraag momenteel.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 24 apr 2020 14:58

Volgens mij gaat er wel degelijk wat heen en weer met passagiers vliegtuigen. Op de lange afstandsvluchten is daar echt ruimte voor. KLM heeft weer de oude Boeings uit stal gehaald. Ik heb eens in zo'n vliegtuig gezeten vanuit Canada. De helft was voor passagiers en de andere helft voor vracht.

swifty
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:40

swifty 24 apr 2020 15:08

Alles wat er nog aan passagiersverkeer is neemt ook vracht mee uiteraard ja.

fm187
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 dec 2019 18:25

fm187 24 apr 2020 16:23

ik ben benieuwd, die van mij zit volgens tracking nog in Tsjechie.
Als ie binnen is ga ik ook ulegra di2 setje op de kop tikken en installeren. Zadeltje al gescoord en nog wat banden zien te vinden voor mijn workswell wielen.
Ik hoor mensen zeggen dat het lastig door integraded stuur te krijgen. Wat was het lastige en zijn daar wat tips voor?

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 25 apr 2020 11:51

Iemand een chinees stuur gevonden dat lijkt op een Vision Metron 4D ?

https://shop.visiontechusa.com/en/handlebars//metron-4d

Ik heb op mijn 'zomerfiets' dit stuur en zoek nu voor de 'winterfiets' een goedkoper stuur wat een soortgelijke geometrie heeft, het gaat me voornamelijk om het vlakke deel vlak achter waar de STI grepen gemonteerd worden (zie foto).
Bijlagen
metron-4d-closeup.png
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

SVVO
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2020 16:34

SVVO 29 apr 2020 08:51

swifty schreef: 22 apr 2020 16:44 Ik heb eind Februari een 268 disc frame in maat 58 besteld bij Workswell, met custom paint in twee kleuren, te verzenden met XDB. Meteen betaald.

Helaas was het frame toen niet direct op voorraad, wat ze ook hadden aangegeven. Maar de beloofde twee weken vertraging werden er 5

5 April is het frame uiteindelijk geproduceerd, en 15 April naar de spuiter gegaan. Waarschijnlijk einde deze maand klaar voor verzending.

Maar toen dit: Sarah van Workswell mailde me onlangs dat door de Corona situatie EMS geen capaciteit heeft.

Ik vond het vreemd dat ze nu opeens over EMS en niet over XDB sprak, maar toen ik daar naar vroeg vertelde ze dat XDB nog wel capaciteit heeft maar dat ze $90 extra toeslag vragen op dit moment.

Nu vind ik dat het probleem van Workswell, ik heb immers een prijs incl. XDB verzendkosten bedongen. Maar ik ben bang dat ik nu óf nog weken/maanden kan wachten, óf extra moet betalen voor tijdige verzending....

Het laatste woord is er nog niet over gesproken, ik laat wel weten hoe het loopt.

Voor een ieder die nu uit China wil bestellen: Wellicht beter even te wachten.
Hier het zelfde verhaal. Ook mij is gevraagd extra geld te betalen. Volledig tegen mijn principe in toch maar gedaan. Echter een week na de overboeking nog steeds niet verzonden en geen reactie meer op de mail.

swifty
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:40

swifty 29 apr 2020 11:29

Wat was de toeslag die ze van je vroegen? Ook per XDB?

jater
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 jun 2012 21:04
Locatie: Enschede

jater 29 apr 2020 12:12

Ik heb net van Workswell bericht gehad dat levering via de normale kanalen niet meer mogelijk is, sorry, sorry, sorry.
Kiezen tussen DHL (10 dagen) en XDB (tussen 30 en 40 dagen wel incl. taxes).
Kosten in eerste instantie respectievelijk $325,- en $ 275,- dollar.
Andere keuze is er niet.
Aangegeven dat ik dit niet vind kloppen en ook al verzendkosten heb betaald.
$ 100,- korting op beide prijzen.
Gekozen voor de DHL optie (had eigelijk niet gehoeven, krijg ook net bericht dat de wielen retour naar leverancier zijn, andere dan Workswell). Zal ook wel weer langer duren.
Wel gevraagd lage kosten op de doos te zetten i.v.m. inklaring Nederland.
Al met al, weet onderhand niet meer wat goedkoper was geweest... wel een eigen frame straks ;) is ook wat waard toch
Workswell 268 / Ultegra 8070 Di2
Velobuild VB-R-069 / Ultegra 6800
Wilier 501 - full XT

SVVO
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2020 16:34

SVVO 29 apr 2020 12:44

De bedragen van $325,- en $ 275,- dollar gelukkig niet gezien. Ik heb $ 90,- extra betaald. XDP shipping.

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 01 mei 2020 06:54

Ze hadden de mijne via EMS verstuurd, wat in eerste instantie niet gelukt was.
Ik kon kiezen, of.een nieuwe poging via EMS of 90 euro bijbetalen en via DPD en dan ook geen douanekosten.

Voor t laatste gekozen, en zo te lezen was dat geen verkeerde beslissing.

Geluk er mee ! Het houdt het wel spannend zo.

Plaats reactie