Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 26 jan 2020 16:48

Rose Attack RA-1 (https://www.rosebikes.nl/rose-race-atta ... e=matzwart)

Rose Attack D-1 (https://www.rosebikes.nl/rose-race-atta ... e=matzwart)

Verschil tussen beiden zit hem in de hoek (7 vs 8 graden) en het gewicht.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3068
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 26 jan 2020 17:17

De D1 is een compleet ander ontwerp.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Avalius
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2017 19:03

Avalius 26 jan 2020 17:49

SqueeZer schreef: 25 jan 2020 20:35 Maar die groepset zelf van Sensah ben je dus wel blij van? Met wat kan ik het vergelijken qua kwaliteit en schakelen tov. een bekende Shimano groepset?

Mogelijk wel leuk om een low budget upgrade uit te voeren voor een winterfiets.
Zit tussen 105 - Ultegra, niks van problemen met hier =) Schakelt vlotter dan shimano voor mij ben wel meer een SRAM fan.. Ook die manier van schakelen lang en kort

RMC
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 dec 2013 21:40

RMC 02 feb 2020 20:47

Iemand ervaring met de maatvoering van het Velobuild GF 001 gravelframe? Of eigenlijk betere vraag: hoe hebben de Velobuild-kopers op dit forum hun maat vastgesteld? Mijn twijfel zit hem in het feit dat ik zelf graag op een compacte fiets rij (en normaliter met mijn 180cm voor een M zou gaan) maar bijvoorbeeld mijn maatje M Specialized MTB is weer kantje boord: de zadelpen moet echt op max. Kortom: wie kan er iets zinnigs over zeggen?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 feb 2020 21:03

RMC schreef: 02 feb 2020 20:47 ..........;Velobuild GF 001 gravelframe...................
de zadelpen moet echt op max. Kortom: wie kan er iets zinnigs over zeggen?
Je hebt al een fiets waar je goed op zit.
Dan kan je, aan de hand van de geometrietabel toch helemaal zelf bepalen welke maat je moet hebben?
Je moet het echt niet moeilijker maken dan het is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 02 feb 2020 21:46

Weet iemand een goed adres voor een integrated carbon stuur (420 x 100)?

Farsports heeft sinds kort een F1 Handlebar, maar die is al 2x in prijs verhoogd en $350 vind ik nog wel redelijk gortig. Yishun en Yoeloe hebben er ook beide eentje voor iets onder de $200, dat wordt dan al interessanter maar niet alle specs staan er duidelijk bij (sweep, flare etc). Last but not least heb je nog 'The One' voor zo'n €135.

Ik zoek wel eentje van een 'gerespecteerde' Chinees, dus geen random Ebay/Aliexpress. De gerennomeerde merken zoals Wilier, Most, Vision, Deda etc. gaan allemaal (ruim) over de €400.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 feb 2020 08:44

RMC schreef: 02 feb 2020 20:47 Iemand ervaring met de maatvoering van het Velobuild GF 001 gravelframe? Of eigenlijk betere vraag: hoe hebben de Velobuild-kopers op dit forum hun maat vastgesteld? Mijn twijfel zit hem in het feit dat ik zelf graag op een compacte fiets rij (en normaliter met mijn 180cm voor een M zou gaan) maar bijvoorbeeld mijn maatje M Specialized MTB is weer kantje boord: de zadelpen moet echt op max. Kortom: wie kan er iets zinnigs over zeggen?
Ik heb de oude versie met 15x100mm vork.
Ik heb stack en reach met mijn Giant TCR vergeleken. Deze kwam iets hoger uit. In eerste instantie heb ik er een -17° stuurpen op gestoken om in dezelfde positie te komen als op de Giant. Als het wat technischer werd (lees: nogal steil naar beneden, veel springen) werd dit toch wat oncomfortabel (zere schouders en gewoon tegen de grond gaan) Ik heb voor deze winter een normale stuurpen (-8°, wel iets lagere stack) gestoken waardoor ik 1.5cm hoger (0.5cm korter) kom te zitten. Dit bevalt wel beter in het veld/bos (maar iets minder op de weg natuurlijk), allemaal kwestie van prioriteiten zeker.

Van het frame zelf ben ik erg tevreden al is het niet zonder fouten/problemen:
- Zakkende zadelpen (uiteindelijk wel in orde gekregen, een wedge heeft altijd wat extra aandacht nodig)
- Loskomende derailleur-pad (loctite en hardere bouten, nu geen probleem meer)
- Slechte thru-axle (Shimano E-thru achteraan geplaatst, de voorste gaat momenteel nog maar die maat is vrij speciaal en ik vind geen vervangende die past)
- Algehele afwerking is niet top (vind ik niet zo erg voor een fiets die mishandeld wordt)
- BB is niet volledig recht (BB386) waardoor de lagers snel verslijten (ik heb nu een BB dat in elkaar schroeft, lijkt opgelost te zijn)


Ik heb vorige week een BMC opgebouwd, dat frame zit toch een stuk aangenamer in elkaar waardoor opbouw echt een stuk vlotter gaat (behalve de kabels door het stuur, dat was pure miserie :| )

Nog een foto van gisteren:
Afbeelding

Met grote wielen en 42mm banden. Niet echt in het bos geweest, wel naar Overijse om wat steile klimmetjes te doen in de regen (in Vlaams Brabant is het in de winter altijd aan te raden om banden met profiel te steken, de staat van de weg is daar om te huilen, zeker als het nat is)
Afbeelding

J-JBol
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:41

J-JBol 03 feb 2020 08:47

Deze kwam ik pas tegen. Geen ervaring mee maar qua prijs iig wel beter te doen dan wat jij noemde: https://www.thorcarbon.eu

SVDW90
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jul 2019 15:18

SVDW90 03 feb 2020 12:47

TL@ schreef: 03 feb 2020 08:44
Nog een foto van gisteren:
Afbeelding

Met grote wielen en 42mm banden. Niet echt in het bos geweest, wel naar Overijse om wat steile klimmetjes te doen in de regen (in Vlaams Brabant is het in de winter altijd aan te raden om banden met profiel te steken, de staat van de weg is daar om te huilen, zeker als het nat is)
Prachtige fiets en mooie kleur! De velgen staan hem ook goed in deze combinatie.

RMC
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 dec 2013 21:40

RMC 03 feb 2020 14:13

Thx TL@ en LCsmet, ik ga mijn racefiets maar eens op de meetbank leggen!

WD-40
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 apr 2019 13:16

WD-40 03 feb 2020 21:46

Heb vorige week een GR039 (geproduceerd door TanTan geloof ik) besteld, zal jullie up to date houden.

Gebruikersavatar
StevieSeagal
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59

Gebruikersavatar StevieSeagal 04 feb 2020 09:34

RMC schreef: 02 feb 2020 20:47 Iemand ervaring met de maatvoering van het Velobuild GF 001 gravelframe? Of eigenlijk betere vraag: hoe hebben de Velobuild-kopers op dit forum hun maat vastgesteld? Mijn twijfel zit hem in het feit dat ik zelf graag op een compacte fiets rij (en normaliter met mijn 180cm voor een M zou gaan) maar bijvoorbeeld mijn maatje M Specialized MTB is weer kantje boord: de zadelpen moet echt op max. Kortom: wie kan er iets zinnigs over zeggen?

Ik heb ook pas een nieuwe gravel fiets gekocht. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van www.bikegeocalc.com. Hierin kun je de geometrie en afstelling van je referentiefiets/frame als basis gebruiken en de geometrie van het nieuwe frame hiermee vergelijken.
Je kunt gelijk ook spelen met stuurpenlengtes, spacers en zadelpenlengte enz.
Afbeelding

Plaats reactie