Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Pieter79
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:58

Pieter79 09 jun 2019 20:32

Maar ze hebben toch sleuven in dat carbon gemaakt, en er is geen ruimte voor een kabel geleider

termi748
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 10 jun 2019 07:43

Bij mij gaat het met de liner erom al 20.000 km goed.

Pieter79
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:58

Pieter79 10 jun 2019 09:56

Ok dank je

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 13 jun 2019 10:25

Vraagje voor DDX over de Velobuild vb-r-086
(zodat de rest er ook wat aan heeft, dan hoeft DDX niet gespamd te worden :) )

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe frame om mijn oude 2e(3e?4e?) handsje te vervangen. Alle onderdelen heb ik afgelopen winter al vervangen, dat klussen ging mij goed af, voor een eerste keer.
Nu nog een nieuwe frame, waar (relatief) bredere banden in passen en wellicht nog wat lichter is (zit nu op 8.9kg met een alu/carbon combi frame). Ik wil niet overstappen op schijven en ik heb gelezen dat direct mount velgremmen meer ruimte bieden voor bredere banden (en beter remmen?,,,).

- Wat voor maat banden gebruik jij en wat denk je dat er max tussen past? Het blijft altijd afhankelijk van de velg uiteraard, ik zoek meer een inschatting.
- Wat voor verzending heb je gekozen en heb je douane heffingen moeten betalen? (EMS of XDB)
- Je leest her en der over comfort, flex, stijfheid dit en dat bij carbon. Geen ervaring zelf mee. Hoe zou jij deze frame beoordelen? Een beetje comfort in de zin dat de trillingen opgenomen worden zou fijn zijn. Aan de andere kant, bredere banden dan ik nu heb (25mm) zou waarschijnlijk ook veel schelen met mijn huidige fiets. Het blijft een persoonlijke iets, dat snap ik. Ik was vooral benieuwd naar jouw mening en ervaringen.

Anderen met ervaring met deze frameset mogen uiteraard ook hun ervaringen delen :)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 13 jun 2019 20:40

Philippos schreef: 13 jun 2019 10:25 - Wat voor maat banden gebruik jij en wat denk je dat er max tussen past? Het blijft altijd afhankelijk van de velg uiteraard, ik zoek meer een inschatting.
Er past heel breed in frame, beperking is zijn eigenlijk de remmen. (ik heb ultegra r8010 direct mount remmen)
Ik heb enve ses 5.6 wielen (extern breed 29mm voor/28mm achter) er nu inzitten en voorrem heb ik maximaal open moeten afstellen zodat remmen niet aanlopen bij aanzetten.
(maximaal open als in dat als ik nu hendeltje omzet de remgreep gaat klapperen omdat kabel te los staat)
zie foto's
voor
voor
achter
achter
- Wat voor verzending heb je gekozen en heb je douane heffingen moeten betalen? (EMS of XDB)
Ik heb niets gekozen, ik heb zo'n 100 euro moeten betalen aan postnl voor douane kosten.
- Je leest her en der over comfort, flex, stijfheid dit en dat bij carbon. Geen ervaring zelf mee. Hoe zou jij deze frame beoordelen? Een beetje comfort in de zin dat de trillingen opgenomen worden zou fijn zijn. Aan de andere kant, bredere banden dan ik nu heb (25mm) zou waarschijnlijk ook veel schelen met mijn huidige fiets. Het blijft een persoonlijke iets, dat snap ik. Ik was vooral benieuwd naar jouw mening en ervaringen.
Ik heb het idee dat het frame iets stijver is dan mijn Emonda SLR
Maar kan ook liggen aan zadelpen bijvoorbeeld.

Comfort moet je eerder zoeken in banden (en velgen)
Als je meer comfort wilt zou ik je aanraden tubeless te gaan rijden, kan je met minder druk rijden.
Bevalt mij perfect iig.
Ik rijd met 25mm schwalbe pro one banden, 4bar voor/4.5bar achter.

empha
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2015 21:38

empha 15 jun 2019 10:40

Heeft iemand recent nog iets op Dengfu besteld? Ik heb 3 weken terug een frame besteld inclusief DPD shipping en kreeg het bericht dat het frame binnen een week klaar zou zijn en verstuurd zou worden.

Nu kreeg ik na navraag doen gisteren dit bericht van Melody:

"In fact, you frameset was ready yesterday. But we meet a problem of DPD shipping way. They refuse to ship including tax paid. I think it is because of Europe restricts limites it recently. We are thing about another way to ship by tax paid. When we get contact with another shipping way. I will let you know tracking number asap. Thank you very much for your understanding. "

Dit is nieuwe informatie voor mij, vooral aangezien er vorige week nog een wielset is bezorgd met DPD shipping...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jun 2019 11:50

Maar was dat ook met een prepaid taxes constructie? Verbaasd mij niet als daar een keer een eind aan komt, want het klopte gewoon niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

empha
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2015 21:38

empha 15 jun 2019 12:42

Ja dit is met een prepaid taxes constructie. Ik kreeg net nog een mailtje van Melody (Dengfu) met een vage uitleg maar krijg eigenlijk een beetje het idee dat het frame nog niet af is en dat ze daarom maar hier mee komen.

Ik wacht geduldig af, zal laten weten hoe het afloopt

reptielll
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2010 12:00

reptielll 17 jun 2019 15:48

ik heb recent via aliexpress de Costelo Speedmachine geleverd gekregen. Nu heb ik inmiddels ook alle onderdelen ontvangen en ben begonnen met de opbouw. Ik stuit hier op een klein probleem bij het plaatsen van de zadelpen, deze schuift niet diep genoeg in het frame omdat er in de staande buis aan de binnenkant een opstaand randje carbon zit. Dit is ongeveer op 12cm diepte, maar dan staat het zadel nog zo'n 3cm te hoog.

zie hier wat ik bedoel
IMG_20190528_235354.jpg
IMG_20190528_235516.jpg

Nu zie ik 2 opties om dit te verhelpen,
- de eerste is de carbon zadelpen wat inkorten door em op de juiste lengte af te zagen. (dit moet ik dan echter wel goed afmeten en ik vraag me af of dit een structureel probleem kan opleveren. Als de zadelpen 9 a 10cm in de buis geschoven is, is dit voldoende? Omdat het een slpoing frame betreft steekt de zadelpen ook nog een behoorlijk deeel boven het frame uit, geeft dit extra krachten?
- de 2e oplossing die ik zie is met wat pielwerk (ik ben er nog niet uit hoe exact) te proberen het opstaande randje wat weg te schuren/vijlen. DIt is wat de leverancier zei dat ik kon doen. Dit is dus meer priegelwerk en heeft eigenlijk niet mijn voorkeur,


Voor de rest ben ik, puur op het uiterlijk afgaande, want dus nog meter gereden, tot nu toe wel tevreden over de shop en het frame. Ik heb een eigen logo in de paintjob laten verwerken en dit ziet er al met al zeer mooi uit. Ook zitten er fijne glitters in de verf die in de zon een mooi effect geven. De schroefdraad van het bottom bracket ziet er ook goed uit, zonder verfsporen (dit issue had ik bij een eerder chinees frame).

het betreft overigens dit frame:
(https://www.aliexpress.com/item/3284899 ... 4fedPSKfu7)

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 17 jun 2019 16:06

Weghalen dat randje. Ik zou het er niet op gokken om de zadelpen zo minimaal in het frame te laten steken, zeker niet met zo'n lange hefboom.
Randje kun je toch gewoon met een vijl even netjes glad hakken.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15949
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jun 2019 16:17

reptielll schreef: 17 jun 2019 15:48 .................
- de eerste is de carbon zadelpen wat inkorten door em op de juiste lengte af te zagen. (dit moet ik dan echter wel goed afmeten en ik vraag me af of dit een structureel probleem kan opleveren. Als de zadelpen 9 a 10cm in de buis geschoven is, is dit voldoende? Omdat het een slpoing frame betreft steekt de zadelpen ook nog een behoorlijk deeel boven het frame uit, geeft dit extra krachten?
- de 2e oplossing die ik zie is met wat pielwerk (ik ben er nog niet uit hoe exact) te proberen het opstaande randje wat weg te schuren/vijlen. DIt is wat de leverancier zei dat ik kon doen. Dit is dus meer priegelwerk en heeft eigenlijk niet mijn voorkeur,
...................
- Als je zadelpen heel erg uitsteekt lijkt 9 cm mij vrij weinig.
- Je moet je de vraag stellen of je bij een nieuw frame zelf wil gaan vijlen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 jun 2019 16:20

Maar is 12 cm voldoende? Want de riggel zit op 12 cm.., dus je kort de zadelpen met een 3 a 3,5 cm in.., dan steekt hij nog altijd 11.5 a 12 cm in het frame. Afhankelijk van de maat, is dit nog steeds niet heel erg veel.
Geeft de fabrikant van het frame nog een bepaalde minimum voor het insteken van de zadelpen? Anders daar expliciet naar vragen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie