Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4361
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 28 mar 2018 08:41

Wielen is een heel eigen topic over, lees je daar maar eens in.
Frames hebben gewoon een geometrie online staan. Vergelijken met een goed passend bekend model.
Carbon soort is voornamelijk verschillend bij de cosmetische afwerklaag.

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 28 mar 2018 08:50

Babino77 schreef: 27 mar 2018 22:26 Hi,

Ik ben voornemens mijn eigen fiets in elkaar te gaan zetten en wil een aantal onderdelen uit China halen. De vraag is ongetwijfeld al gesteld, maar ben nog niet door alle 520 pagina`s kunnen gaan. Vandaar de volgende vragen:
- waar moet je bij een frame opletten met betrekking tot maten? Wijken deze af van Europese standaarden? Ik ben zelf 1.86, normaal postuur.
- welke Carbon soort kun je t beste selecteren als je allround fiets zoekt, licht en stevig.
- is t verstandig om wielen te kopen uit China? Zo ja, wat is een goed “merk”?

Alvast bedankt,
En toch zou ik als ik jou was, iets meer moeite doen als je graag een frame of spullen uit China wilt bestellen, en niet op het eerste het beste advies afgaan. Zou je dus toch willen adviseren een aanzienlijk aantal recente pagina's te bestuderen.

Om je toch concreet wat op weg te helpen:
- 小號,中號, 大號, staat voor S, M, L. Verder heeft elk frame zijn eigen geometrie die altijd staat aangegeven. Ik zou vooral de goede maat kopen. Heb je al een fiets en zit je er lekker op? Misschien kan dat een uitgangspositie zijn. Er passeren hier in dit topic verschillende aanbieders de revue.
- Cheap, light, strong: pick two. Een allround fiets, licht en stevig zal duurder zijn dan een allround fiets, zwaar en stevig. Over het algemeen gaat een fiets van de bekende aanbieders met vezels vanaf T800 prima. Ga er niet vanuit dat je dat zelf direct gaat voelen. Zoja, dan zit het waarschijnlijk tussen de oren.
- Over wielen is een flink topic volgeschreven: viewtopic.php?f=10&t=50230. Daar passeren verschillende aanbieders de revue, met wielen binnen diverse prijs en kwaliteitsniveau's. Vooraleer je wat koopt, lees je in en stel een duidelijke inhoudelijke vraag.

Veel leesplezier en succes!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5884
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 mar 2018 10:17

Babino77 schreef: 27 mar 2018 22:26 Hi,

Ik ben voornemens mijn eigen fiets in elkaar te gaan zetten en wil een aantal onderdelen uit China halen. De vraag is ongetwijfeld al gesteld, maar ben nog niet door alle 520 pagina`s kunnen gaan. Vandaar de volgende vragen:
- waar moet je bij een frame opletten met betrekking tot maten? Wijken deze af van Europese standaarden? Ik ben zelf 1.86, normaal postuur.
- welke Carbon soort kun je t beste selecteren als je allround fiets zoekt, licht en stevig.
- is t verstandig om wielen te kopen uit China? Zo ja, wat is een goed “merk”?

Alvast bedankt,
Beste Bambino, je vragen lezende geeft mij het idee dat je wel weet 'dat de klok luidt maar niet weet waar de klepel hangt'. Ga geen domme dingen doen maar ga eerst eens naar een goede fietsenwinkel en kijk naar de racefietsen en stel een paar vragen daarover alvorens je te lanceren in het Chinese avontuur.! :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 30 mar 2018 15:54

Babino77 schreef: 27 mar 2018 22:26 Hi,

Ik ben voornemens mijn eigen fiets in elkaar te gaan zetten en wil een aantal onderdelen uit China halen. De vraag is ongetwijfeld al gesteld, maar ben nog niet door alle 520 pagina`s kunnen gaan. Vandaar de volgende vragen:
- waar moet je bij een frame opletten met betrekking tot maten? Wijken deze af van Europese standaarden? Ik ben zelf 1.86, normaal postuur.
- welke Carbon soort kun je t beste selecteren als je allround fiets zoekt, licht en stevig.
- is t verstandig om wielen te kopen uit China? Zo ja, wat is een goed “merk”?

Alvast bedankt,
Samengevat:
-Meestal wordt er gewoon een tabel gegeven met maten.
-Wil je een beetje op zeker gaan dan kom je met een beetje googelen een paar frames tegen steeds weer tegen onder verschillende namen. Neem je een van deze dan heb je iets minder risico dan bij een willekeurig ander frame.
-De soort carbon die gebruikt wordt voor de constructie is van hier uit niet te controleren. Daar moet je vertrouwen op wat je op internet kunt vinden van meer gangbare modellen waar veel ervaring mee is. Toen ik ooit twee frames daar bestelde kon ik zelf kiezen wat voor afwerking ik wilde voor de buitenlaag. Dat zegt in ieder geval weinig over de kwaliteit.
-Waarom wil je iets uit China halen ? Als het puur voor de prijs is kun je ook bijvoorbeeld bij Planet X in Engeland of anderen bestellen. Alleen het design moet je net passen. Neem bijvoorbeeld type RT80 dat ook rechtstreeks in china of taiwan al dan niet via ebay onder ander namen te koop is. Reken je er echter transport, BTW en inklaringskosten bij dan scheelt het allemaal niet veel meer.

Gebruikersavatar
mcmarc
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2015 10:30

Gebruikersavatar mcmarc 04 apr 2018 15:18

Drie jaar geleden heb ik mijn carbon MTB onderdelen uit china gehaald, en ben er nog steeds erg tevreden mee. Nu wil ik mijn racefiets op dezelfde manier bij elkaar sprokkelen.
Ik zoek een snel stijf frame, waarmee ik goed kan accelereren/sprinten. Ik ben zo’n 90kg en trap wel eens een crackstel of spaken stuk vanwege het kort maar krachtig trappen. Mijn voorkeur gaat uit naar schijfremmen.

Deze onderstaande heb ik op het oog, iemand ervaring met één van deze, of een suggestie?
R10 (dengfubikes)
FM099 (dengfubikes)
WCB-R-081 (workswellbikes)

LCR093-D (lightcarbon)
VB-R-057(velobuildmall)

Heeft iemand tips voor trapas? (BSA/BB30/PF30/BB86) Of is daar een andere topic voor?
Daarbij zoek ik ook nog wielen maar daar is een andere topic voor zie ik.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 apr 2018 19:46

Als je BSA kan kiezen is dat een absolute no brainer.

Mocht je toch voor press-shit gaan kies dan voor PF30, BB86 of BB385 en niet voor BB30.

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 28 apr 2018 21:49

Weet iemand of dit te vertrouwen is? of is het ook Chinese rommel?

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 apr 2018 07:01

Het komt uit China, of het rommel is is vraag 2.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 29 apr 2018 10:40

Zo'n stuur kan je beter zelf importeren, de Chinezen geven vast betere garantie dan die Marktplaats aanbieder die ook nog een vette marge neemt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

frederick1991
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jul 2017 20:53

frederick1991 01 mei 2018 18:24

Hier ook nog eens even een update plaatsen. November vorig jaar mijn chineesje ook in elkaar gestoken. Begin dit jaar nog even een nieuw setje wielen gescoord en mij een Wahoo Elemnt aangeschaft.

Sinds november al aardig wat km's er op zitten zowel op de weg als op de wahoo Kickr. Fiets toch wel heerlijk ondanks het low-cost frame :lol:

Specs:

Frame: VB-R-010
Groepset: Ultegra R8050
Stuurt: Ergens op Ali gescoord
Zadel: Prologo
Wielen: DT SWISS PRC1400 SPLINE 65

Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5884
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 mei 2018 18:40

Persoonlijk is het mijn keuze niet een glossy frame met matte wielen. De foto verdient ook een rustigere achtergrond maar verder ziet de fiets er mooi uit. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 01 mei 2018 18:54

En het stuur? Niet te flex? Voelt t veilig aan als je met 60km per uur ergens naar beneden knalt? Dat is de reden die mij tegenstaat om een Chinees stuur aan te schaffen.

Plaats reactie