Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 22 jan 2018 17:55

Exact die quickreleases zaten bij mijn wielset van Helin Liu met Novatec naven. Doen gewoon wat ze moeten doen, zou me daar niet te druk over maken...

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 22 jan 2018 18:09

Zou zeggen gebruik vooral je gezonde verstand en ga niet voor de aller aller lichtste varianten. Dat helpt meestal al. De genoemde onderdelen zijn nu ook weer niet zo specifiek of high tech dat het echt bijzonder is. Maar een klein beetje een gok blijft het altijd.

Als je twijfelt kun je voor pak hem beet Eur 25 ook een setje merk snelspanners in kleur kopen. Scheelt het allemaal niet zo gek veel meer. Tenminste, in procenten zeker nog wel, maar in euro's op de prijs van een complete fiets valt het allemaal nog wel mee.

Foto van mijn chinees met gouden accenten na een upgrade naar 11 spd. Alleen niet mat, maar glimmend. Stond op het punt hem over te laten spuiten in donker groen metallic. Maar kwam niet uit het gewenste design van de decals. Dus is hij maar gewoon zwart gebleven.

Het zijn overigens originele Mavic wielen geen namaak.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jsparie op 03 feb 2018 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

hayes

hayes 22 jan 2018 20:09

Ok, dank je wel voor het geruststellen ;)

Mooie combinatie, zwart-goud!
De fiets is matzwart met witte accenten. Maar voor de rest wil ik idd ook ongeveer doen wat jij deed.

ventieldopjes en stuurdoppen had ik nog niet aan gedacht! :winkthumb:

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 22 jan 2018 22:58

Een echt Cosmic frame
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 23 jan 2018 00:05

hayes schreef: 22 jan 2018 20:09 Ok, dank je wel voor het geruststellen ;)

Mooie combinatie, zwart-goud!
De fiets is matzwart met witte accenten. Maar voor de rest wil ik idd ook ongeveer doen wat jij deed.

ventieldopjes en stuurdoppen had ik nog niet aan gedacht! :winkthumb:
De uitdaging is vooral ongeveer dezelfde tint bij elkaar te vinden. Dat vind ik het mooist tenminste. De ene kleur goud is de andere niet. Net als met rood natuurlijk. Kan enorm verschillen, zelf als je van dezelfde leverancier koopt. Is bijna niet te doen als je online bestelt. Je hebt zelfs derailleurwiel boutjes in kleur 😉. Nog een tip als functionaliteit ook belangrijk is. Vervang dan allleen onderste derailleur wieltje. Bovenste heeft af fabriek expres wat speling en loopt hierdoor veel stiller en soepeler dan de verder overigens prima aluminium wieltjes in kleur. Bovenste kan ook wel natuurlijk. Maar slijt daar behoorlijk rap en loopt minder mooi. Succes.

hayes

hayes 23 jan 2018 21:53

Rode spacers lijken me ook wel leuk.
Stomme noob vraag, maar zijn daar verschillende diameters in?

Emil1
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2015 20:34

Emil1 23 jan 2018 22:55

Ik heb zelf ook van alles in rode accenten op mijn Chinees aangebracht. Bij bike24.com hebben ze echt alles van kcnc. Tot aan kabeleindjes en stoppers aan toe. Voordeel van alles bij hetzelfde merk houden is dat de tint hetzelfde is. En ja, ook de snelspanners gaan al enige jaren mee. Kcnc heeft zelfs complete tuning kits, niet goedkoop, maar je bent wel in een keer klaar.

hayes

hayes 24 jan 2018 08:24

Ga ik even checken. Merci!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 jan 2018 09:11

Ik kan dan Aerozine ook wel aanraden, Taiwanees bedrijf met veel (goede) spullen in fancy kleuren. Niet heel duur, en service/contact was erg goed.
https://www.aerozinebike.com/

Qua titanium boutjes ed. het staat erg leuk, maar het kan kwetsbaar zijn, dus voorzichtig aandraaien en zeker niet te strak. (vb. boutjes voor bidonhouders draaide ik zo kapot). Ik heb een tijdje met hele lichte titanium snelspanners gereden, maar met mijn ruim 90+kg werd dat door een Franse mechanicer toch wel erg afgeraden. Onder het mom van: "je bent niet de lichtste, die lichte snelspanners doen het prima maar gaan ook nog wel eens stuk, wil je dat risico nemen voor de looks en een gewichtsbesparing van slechts 80 gram.
Dus het advies, neem niet het lichtste van het lichtste, als je de fabrikant niet kent of niet helemaal vertrouwd, is zeker een goed advies.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 24 jan 2018 10:39

Emil1 schreef: 23 jan 2018 22:55 Ik heb zelf ook van alles in rode accenten op mijn Chinees aangebracht. Bij bike24.com hebben ze echt alles van kcnc. Tot aan kabeleindjes en stoppers aan toe. Voordeel van alles bij hetzelfde merk houden is dat de tint hetzelfde is. En ja, ook de snelspanners gaan al enige jaren mee. Kcnc heeft zelfs complete tuning kits, niet goedkoop, maar je bent wel in een keer klaar.
Helaas gaat dit niet helemaal op. De kleuren van de onderdelen verschillen afhankelijk van de gebruikte soort aluminium. Ook als je alles van hetzelfde merk hebt. Zelfs als je meerdere gelijke producten hebt van bijvoorbeeld KCNC kan het per stuk verschillen. Het schijnt extreem lastig te zijn dit netjes te krijgen. Tune heeft dat volgens mij wel aardig voor elkaar maar dat is dan ook een andere prijscategorie.

Mocht er overigens interesse zijn in rode KCNC titanium snelspanners dan heb ik die nog nieuw in de doos liggen. Ahead klem met rode top cap ook.

camille
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2006 20:28

camille 02 feb 2018 19:31

Voor de mensen die bij Velobuild willen bestellen; Ik heb daar een vb-r-068 besteld en voor verzenden gekozen voor XDB. Frame was snel geleverd en ziet er goed uit. Een liner naar de achter derailleur was weliswaar te kort maar dat is op te lossen.

Bij inspectie van het frame kwam ik er echter achter dat er een scheurtje zat aan de bovenkant van de buis waar de zadelpen in gaat. Heb contact opgenomen met Chris en die was het ermee eens dat dat gerepareerd moet worden. Hij vroeg of ik dat lokaal kon laten doen. Heb daarvoor bij 2 carbon herstellers een prijsopgave gevraagd en dat doorgegeven aan Chris. Hij vond dat te duur en vroeg of het niet goedkoper kon.
Ik heb geantwoord dat het niet mijn probleem is en het frame in garantie valt en hij met een goede oplossing moet komen of de reparatie kosten moet vergoeden. Daarna heb ik niets meer van Chris vernomen.

Bij de reviews van het frame kan je mijn beoordeling zien met een foto waarbij je kan zien dat het een productie fout betreft. De cabon layer waar de breuk zit is duidelijk dunner dan de rest van de buis. Ik hoop dat Chris nog met een oplossing komt maar reken niet op een snelle afhandeling als je problemen ondervindt met je aankoop daar.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 02 feb 2018 21:30

Hoe snel was snel geleverd?
En hoe lang wacht je al op een oplossing?
Zelf moet ik zeggen dat de barst op de foto niet duidelijk is. Ik zie niet het verschil tss 'barst en ' niet zo mooie binnenafwerking' carbon.

Plaats reactie