Pagina 682 van 776

Re: Cannondale

Geplaatst: 17 jul 2019 08:50
door wasbeer2006
daniel1975 schreef: 17 jul 2019 03:54 Iemand die bovenstaande kan bevestigen cq tegenspreken?
Nou ik ben nog wat aan het uitzoeken...….
Ik denk namelijk dat campa 12 speed ook kan. Echter ook alleen nog de dure cassette en een spciale body :-)

De XD(R) body is ook helemaal niet zo erg dat is best een goed systeem. de body slijt niet in en zit mooi vast. Maar die kan je natuurlijk ook met 11 laten starten.
XDR is hetzelfde als XD echter, waar kennen we die van, 1,8(5)mm breder. Met een spacer kan je op een xdr body ook een xd cassette monteren.

Dan de ketting nog de road 12sp is anders dan de 12 sp eagle.
Ik heb het nog niet kunnen proberen, maar buiten de vorm van de schakels zou die echt anders zijn? Als iemand een XDR cassette kan opmeten in breedte, meet ik wel een XD cassette, dan kunnen we alvast kijken of de pitch gelijk is. (meten door het gat heen liggend op een vlakke ondergrond)

Ik ben met name ook geïnteresseerd omdat ik ook nog wel met de MTB op de weg rijd en een Eagle cassette niet zo,n lekker verloop heeft :-).

https://cyclingtips.com/2017/12/mixing- ... -doesnt-2/

Misschien een compatibility topic openen of is die er al??

Re: Cannondale

Geplaatst: 17 jul 2019 09:50
door nijkie
jbams schreef: 17 jul 2019 08:38 Best jammer dat ze met de caad13 weer kiezen voor een 'best' comfortabele houding, ipv een echte racehouding. Er is al heel veel te kiezen voor wie endurance of iets vlottere endurance wil. Terwijl de echte racers voor 1500-2000 vrij schaars zijn.
Dat ligt toch aan je eigen lichaamsmaten en lenigheid,Tenslotte moeten je benen het doen.

Re: Cannondale

Geplaatst: 17 jul 2019 10:36
door jbams
nijkie schreef: 17 jul 2019 09:50
jbams schreef: 17 jul 2019 08:38 Best jammer dat ze met de caad13 weer kiezen voor een 'best' comfortabele houding, ipv een echte racehouding. Er is al heel veel te kiezen voor wie endurance of iets vlottere endurance wil. Terwijl de echte racers voor 1500-2000 vrij schaars zijn.
Dat ligt toch aan je eigen lichaamsmaten en lenigheid,Tenslotte moeten je benen het doen.
Je benen moeten het doen en lenigheid helpt, maar een fiets die sportiever is afgesteld helpt ook. Anders zou iedereen wel op een endurance fietsen.

Re: Cannondale

Geplaatst: 17 jul 2019 11:18
door nijkie
jbams schreef: 17 jul 2019 10:36
nijkie schreef: 17 jul 2019 09:50
jbams schreef: 17 jul 2019 08:38 Best jammer dat ze met de caad13 weer kiezen voor een 'best' comfortabele houding, ipv een echte racehouding. Er is al heel veel te kiezen voor wie endurance of iets vlottere endurance wil. Terwijl de echte racers voor 1500-2000 vrij schaars zijn.
Dat ligt toch aan je eigen lichaamsmaten en lenigheid,Tenslotte moeten je benen het doen.
Je benen moeten het doen en lenigheid helpt, maar een fiets die sportiever is afgesteld helpt ook. Anders zou iedereen wel op een endurance fietsen.
Dat mag je eens uitgebreid uitleggen dan wat een sportief afgestelde fiets is t.ov een endurance model.

Re: Cannondale

Geplaatst: 17 jul 2019 12:06
door Ernie C.
Dieper zitten is minder luchtweerstand. Dat lijk mij toch niet zo ingewikkeld.

De racefiets sterft uit. Straks hebben we alleen nog maar comfortabele fietsen met "veilige" schijfremmen.

Re: Cannondale

Geplaatst: 17 jul 2019 12:30
door Michael
Ernie C. schreef: 17 jul 2019 12:06 Dieper zitten is minder luchtweerstand. Dat lijk mij toch niet zo ingewikkeld.

De racefiets sterft uit. Straks hebben we alleen nog maar comfortabele fietsen met "veilige" schijfremmen.
Inderdaad, de schijfremmen worden gewoon door de fietsindustrie doorgedrukt met de Amerikaanse fabrikanten voorop. Weer een mooie impuls voor hun verdienmodel. De direct mount velgremmen hebben voldoende remkracht voor het gebruik bij een racefiets. Bij slecht weer pak ik toch de mtb. Daarnaast als je een slechte afdaler bent met velgremmen, dan blijf je ook een slechte afdaler met schijfremmen. Schijfremmen kunnen zelfs dan gevaarlijker zijn omdat ze een gevoel van schijnveiligheid geven.

Re: Cannondale

Geplaatst: 17 jul 2019 15:11
door nijkie
Ernie C. schreef: 17 jul 2019 12:06 Dieper zitten is minder luchtweerstand. Dat lijk mij toch niet zo ingewikkeld.

De racefiets sterft uit. Straks hebben we alleen nog maar comfortabele fietsen met "veilige" schijfremmen.
Met een endurance kan je ook diep zitten,lange benen kort bovenlijf.
En idd het kan rond de 14 watt verschil zijn met dezelfde fiets.

Re: Cannondale

Geplaatst: 17 jul 2019 15:41
door jbams
Met een vork kan je ook snijden, Maar doorgaans gaat het met een mes makkelijker. Of geometrie uitmaakt lijkt me verder geen discussie voor dit Cannondale topic.

Wat ik jammer vind aan de CAAD12; lijkt vooral geleverd te worden met 'beroerde' wielen; fulcrum racing sports kosten 80 euro op internet en worden in bijna alle artikelen over wielen niet eens genoemd. Iemand die toevallig een caad12 (of een andere Cannondale) heeft met deze wielen?

Re: Cannondale

Geplaatst: 17 jul 2019 17:01
door Lcsmet
In heel erg veel fietsen, ook niet die van 2500-3000 euro, steken bij de eerste montage geen, om een understatement te maken, topwielen.
Maar dat is nu net wat aan een fiets het gemakkelijkste te upgraden is.

Re: Cannondale

Geplaatst: 10 aug 2019 19:51
door ruud_k
Zo nu weer tijd voor wat plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Cannondale

Geplaatst: 10 aug 2019 21:45
door vincent75
ruud_k schreef: 10 aug 2019 19:51 Zo nu weer tijd voor wat plaatjes.
Bah, wat een verschrikkelijk kleur gebruik. Dat witte en zwarte streepje slaat werkelijk de plank mis mijn inziens.
Waarom heb je die sensor op deze wijze op je voorvork geplaatst, is toch wel een andere oplossing mogelijk?

Kortom: Veel plezier met je fiets :like:

Re: Cannondale

Geplaatst: 12 aug 2019 09:06
door jbams
Ik vind de kleuren juist heel vet!
Welke cannondale is dit?