Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 06 jan 2021 18:48

jakkel schreef: 06 jan 2021 17:18 Ik ben een Cannondale fan, maar dit gaat erover. Voor mij (voorlopig) geen Cannondale meer... . :cry:
Er zitten een aantal mensen in de VS/Canada gewoon te rekenen hoe ze maximaal rendement uit de huidige tekorten op de markt kunnen halen.
Dat over 2 jaar de markt verzadigd is en de vraag instort staan ze niet bij stil dus die extra winst van nu gaat naar de aandeelhouders. In 2023 zien wij gewoon een paar fietsenboeren omvallen omdat ze geen buffer hebben.
Wie weet springt EZ dan wel bij om in Oldenzaal de assemblagefabriek open te kunnen houden.

Het is een soort varkenscyclus die je vaker ziet in de fietsenbranche.
Cannondale is als merk al een aantal keer van eigenaar gewisseld, dat had vaak te maken met verkeerde strategische keuzes (de motorfiets) en soms bijna omvallen doordat de markt tegenzat of de koers van de dollar ongunstig.

Als ik naar het huidige modellenprogramma kijk dan denk ik, dat zou wel eens het volgende toekomstige probleem kunnen worden.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 07 jan 2021 11:54

Wie weet springt EZ dan wel bij om in Oldenzaal de assemblagefabriek open te kunnen houden.
Ik denk niet dat EZ daar wakker van ligt als C omvalt.
Wel als het de enige fietsenfabrikant in NL zou zijn misschien.
En zoveel medewerkers lopen daar niet rond dat het de werkloosheidscijfers drastisch zal doen stijgen.
Maar wellicht schieten ze zich op termijn wel zelf in de voet...
We zullen het zien.
Voorlopig is mijn C nog niet aan vervanging toe.
...

tinot
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:52

tinot 07 jan 2021 20:05

De prijsstijgingen waren mij idd in mijn zoektocht ook opgevallen. Begint bizar te worden. Het enige 'voordeel' is dat nu niet alleen maar alle pijlen meer op Specialized gericht hoeven te worden (zie de discussie eind december in - toevallig - het Bianchi forum) :mrgreen: .
"Trappen moet je toch"

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 08 jan 2021 03:59

tinot schreef: 07 jan 2021 20:05 De prijsstijgingen waren mij idd in mijn zoektocht ook opgevallen. Begint bizar te worden. Het enige 'voordeel' is dat nu niet alleen maar alle pijlen meer op Specialized gericht hoeven te worden (zie de discussie eind december in - toevallig - het Bianchi forum) :mrgreen: .
Het is bijna te verklaren. Cannondale heeft half Specialized leeg getrokken als het gaat om personeel, managers, binnen en buitendienst om hun nieuwe HK te bemannen ;)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 08 jan 2021 09:12

Daveke2 schreef: 08 jan 2021 03:59
tinot schreef: 07 jan 2021 20:05 De prijsstijgingen waren mij idd in mijn zoektocht ook opgevallen. Begint bizar te worden. Het enige 'voordeel' is dat nu niet alleen maar alle pijlen meer op Specialized gericht hoeven te worden (zie de discussie eind december in - toevallig - het Bianchi forum) :mrgreen: .
Het is bijna te verklaren. Cannondale heeft half Specialized leeg getrokken als het gaat om personeel, managers, binnen en buitendienst om hun nieuwe HK te bemannen ;)
Inkoppertje😉heeft specialized de prijsverhoging gedaan om de stoelen zelf weer te vullen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 08 jan 2021 09:37

Daveke2 schreef: 08 jan 2021 03:59 Het is bijna te verklaren. Cannondale heeft half Specialized leeg getrokken als het gaat om personeel, managers, binnen en buitendienst om hun nieuwe HK te bemannen ;)
Vertel, wat is er gebeurt, over welk nieuw hoofdkantoor heb je het?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 08 jan 2021 11:01

NicoNB schreef: 08 jan 2021 09:37
Daveke2 schreef: 08 jan 2021 03:59 Het is bijna te verklaren. Cannondale heeft half Specialized leeg getrokken als het gaat om personeel, managers, binnen en buitendienst om hun nieuwe HK te bemannen ;)
Vertel, wat is er gebeurt, over welk nieuw hoofdkantoor heb je het?
https://www.tweewieler.nl/ondernemen/ni ... 1610099988
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 08 jan 2021 11:09

Ow ik dacht even dat er weer een nieuw hoofdkantoor in de VS bij kwam en ze alle Specialized medewerkers hadden overgenomen.
Maar het gaat alleen over een carrièrestap van een manager naar een al bestaand kantoor van de CSG.

Dus als ik het goed begrijp werkt er nu nog 1 persoon bij Specialized?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5952
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 08 jan 2021 11:55

Mocht iemand nog een EF2020 of EF2019 fiets zoeken. Afgemonteerd met Di2 - leuke fietsen.

https://efbike.com/store/
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 08 jan 2021 13:40

NicoNB schreef: 06 jan 2021 18:48 Er zitten een aantal mensen in de VS/Canada gewoon te rekenen hoe ze maximaal rendement uit de huidige tekorten op de markt kunnen halen.
Dat over 2 jaar de markt verzadigd is en de vraag instort staan ze niet bij stil dus die extra winst van nu gaat naar de aandeelhouders.
Niet iedereen is hier goed in:

https://www.youtube.com/watch?v=BLtQaRr ... BSNewsHour
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 09 jan 2021 16:01

NicoNB schreef: 06 jan 2021 18:48
jakkel schreef: 06 jan 2021 17:18 Ik ben een Cannondale fan, maar dit gaat erover. Voor mij (voorlopig) geen Cannondale meer... . :cry:
Er zitten een aantal mensen in de VS/Canada gewoon te rekenen hoe ze maximaal rendement uit de huidige tekorten op de markt kunnen halen.
Dat over 2 jaar de markt verzadigd is en de vraag instort staan ze niet bij stil dus die extra winst van nu gaat naar de aandeelhouders. In 2023 zien wij gewoon een paar fietsenboeren omvallen omdat ze geen buffer hebben.
Wie weet springt EZ dan wel bij om in Oldenzaal de assemblagefabriek open te kunnen houden.

Het is een soort varkenscyclus die je vaker ziet in de fietsenbranche.
Cannondale is als merk al een aantal keer van eigenaar gewisseld, dat had vaak te maken met verkeerde strategische keuzes (de motorfiets) en soms bijna omvallen doordat de markt tegenzat of de koers van de dollar ongunstig.

Als ik naar het huidige modellenprogramma kijk dan denk ik, dat zou wel eens het volgende toekomstige probleem kunnen worden.
Ondertussen naar andere merken aan het uitkijken. Thompson (Belgische fabrikant) heb ik bij m'n plaatselijke dealer eens gaan bekijken. Zijn verdomd mooi afgewerkte frames en knap lakwerk, en je kan kiezen tussen allerhande kleurcombinaties. Lijkt me wel wat.

Ultegra Di2, carbon grame, wielen, gepersonaliseerde kleurencombo, enz... . Dit alles voor 4.949 euro.

Afbeelding

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 09 jan 2021 16:27

mhr-zip schreef: 08 jan 2021 13:40 Niet iedereen is hier goed in:

https://www.youtube.com/watch?v=BLtQaRr ... BSNewsHour
Tja, een kind een snoepje voor zijn neus zetten en dan zeggen dat als hij braaf is en het snoepje niet opeet hij er twee krijgt. De relatie met aandeelhouderswaarde zie ik niet direct.
In sommige situaties werkt namelijk het gezegde "each as much as you can when you can" weer heel goed,

Maar goed, we gaan nu off topic.

Mooi om te zien dat merken als Thompson blijkbaar in het vacuum vallen dat de grote merken nu creëren.
Canyon is volgens mij ook ooit eens zo begonnen maar echt goedkoop is Canyon ook niet meer.

Plaats reactie