Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 23 mei 2006 12:50

Dag Cannondale liefhebbers,
Omdat er naar mijn weten nog geen aparte Cannondale site is op dit forum wil ik hem bij deze openen. Ik weet zeker dat er een boel mensen zijn die op een Cannondale rondrijden dus hier kun je vanaf nu al je ervaringen kwijt. Een mooie foto mag er natuurlijk niet aan ontbreken!
nderstaand zien jullie mijn Cannondale welke ik gisteren op gehaald heb. Ik heb snel een foto kunnen nemen (helaas met de bidonhouder op de kop!), binnenkort dus betere en mooie foto's!
Ben er nu al erg blij mee, helaas is het weer niet zo denderend deze week maar een eerste rit gaat er vandaag of morgen toch wel mee gemaakt worden!
Deze fiets is in ieder geval een hele verbetering ten opzichte van mijn oude; een JanJanssen Paris-Nice (uit 2003) Het gewicht is zo'n 2 kg omlaag gegaan! (de prijs navenant omhoog!)
De specificaties zijn:
Frame: Caad8 58cm polish + Cannondale slice premium voorvork
Wielen: Campagnolo Eurus 2006 zwart
Schakeldeel: Volledig Campagnolo Centaur 10 speed
Banden: Hutchinson
Zadel: Fizik Arione
Zadelpen: FSA carbon
Stuur: FSA wing
Stuurpen: eigen merk cannondale
Pedalen: Shimano pd-sl6600 (ultegra)
Bidonhouders: Pro carbon
Teller: Polar CS200cad
Totaal gewicht: +/- 8 kg (moet ik nog precies gaan wegen)

mikesbike
Forum-lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 aug 2004 13:39

mikesbike 23 mei 2006 13:43

Ik ben ook op zoek naar een CAAD8 frame ter vervanging van mijn CAAD4 frame. Heb je het fame los gekocht? Zo ja waar en kun je een prijsindicatie geven?
Niet zeuren maar rijden

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 23 mei 2006 13:58

Hij is mooi geworden Alpe. Ik ben benieuwd met hoeveel tijd je je naam verbeterd. Moet kunnen met deze fiets!
Bericht over mijn fiets zal ik later insturen. Zag vandaag op www.cyclingnews.com de berichten nieuwste Cannondale 6.

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 23 mei 2006 14:01

Dit is toch het Eurus 2005 model en niet het 2006 model aan de decals en de spaken te zien.
Persoonlijk ben ik geen fan van de looks van Cannondale fan (over de kwaliteit kan ik niet oordelen), mede omdat ik niet zo van de klassieke frames houd. Desondanks, natuurlijk veel veilige km's toegewenst..! en nu je tijd op de Alpe verbeteren....met die 2kilo minder moet dat lukken als je zelf niet zwaarder bent geworden....
Lijkt het nu zo of de naam Cannondale op je buis scheef staat, of hoort dit zo??
You can never be too Specialized

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 mei 2006 14:07

Heel mooi fietsje!
Voor de details: de plastic stripjes van je Polar werk je nog wel eens mooier af, die ventieldopjes kieper je ook wel weg, en je voorste snelspanner monteer je ook wel eens naar achter toe hé?!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 23 mei 2006 14:16

Mijn Cannondale lijkt toch wel wat op die van Alp d'Huez53:15. Het is een CAAD5 in Raw Hi-Bright. Een blanke lak waardoor je alle schuurplekken van het aluminiumframe kan zien. In vergelijkking met mijn vorige frame (een merkloze alu van ruim 2kg  ) is deze een heel pak stijver. Zeker in combinatie met de Reynolds wielen. Ik heb het frame los gekocht en hem zelf opgebouwd. Niet moeilijk om te doen als je een beetje handig bent en het goede gereedschap hebt.De specs:Frame:                  Cannondale CAAD5 56 c-tFork:                     Cannondale slice PremiumFork nut:               C’dale SI incl. capHeadset:               FSA OrbitHeadset Spacers: CarbonStem:                    Ritchey WCS 100mmHandlebar:            Ritchey WCS 44cm ergo modHandlebar tape:    Selev corkSeatpost:             Ritchey WCS 350/27.2mm modSaddle:                 Selle Italia SLRSeatpost Clamp:   BBB brushed modBottle cage:          Tune WasserträgerBrakes:                Ultegra BR-6600Shifters:               Ultegra ST-6603Front Der:            Ultegra FD-6603-BRear Der:             Ultegra RD-6600-GSBottom Bracket:   Ultegra BSACrankset:            Ultegra FC-6603 modChainringbolts:    BBB AluChainringbolt:      Removed triple boltsChain ring:           Removed 30Chain:                  Ultegra CN-6600 106 in.m.linkCassette:            Ultegra CS-6600 12-23Pedals:                Look Keo carbonShifting cables:    Ultegra Braking cabels:    Ulterga standardWheelset:           Reynolds Alta comp aero Skewers:             ReynoldsInner tubes:       Continental Supersonic 60mmRimtape:             VeloxFront tire:           Continental GP Attack 22-622Rear tire:            Continental GP Force 23-622Computer:          Polar CS200 cad Het kale frame weegt 1334 gram en totaal weegt de fiets nu 7850 gramHet is eigenlijk een triple setup, maar ik heb het kleinste voorblad eraf gehaald (heb ik hier in Nederland toch niet nodig) en de ketingbladbouten vervangen door alu bouten. Nu is het geheel nog maar 32 gram zwaarder dan de duplu versie. En als ik de bergen in ga kan ik het kleinste blad er alsnog bijzetten.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 23 mei 2006 15:35

@Casran
Ja ik weet het, de details. Komt omdat ik hem gister om 7 uur op heb gehaald, direct door ben gegaan naar vergadering en om 22:30 thuis was en ik toen nog ff snel bidonhouders en teller enzo erop wou zetten! Wist gewoon dat als je hem zag je het over de ventieldopjes zou hebben, als test heb ik ze er daarom op laten zitten!
Vanavond ga ik verder maar helaas heb ik ook dan weer een vergadering. Een goeie foto houden jullie dus nog tegoed!
En voor de rest: Leuk dat dit topic al zo leeft!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 23 mei 2006 15:38

Op de aerospaken van je Eurussen kan je mooi een ultraklein magneetje lijmen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 23 mei 2006 15:41

Ik heb het frame niet los gekocht maar de fiets als geheel. Als basis zijn we uitgegaan van de R1000 welke afgemonteerd is met Ultegra. Ik heb m'n oude ingeruild maar als je kijkt naar het totaalbedrag ga je richting de 3000
En ja, ik zie inderdaad dat het niet de 2006 Eurus wielen zijn. Beetje vreemd, was ik wel vanuit gegaan dat als je zegt Eurus dat je dan de nieuwste krijgt. Of is het zo dat de 2006 nog niet leverbaar zijn? (lijkt me overigens erg sterk!) Iemand prijsindicatie van beide wielen bij een normale dealer dus niet via een supergoedkope internet shop?
Ik hoop toch niet dat ik genaaid ben!

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 23 mei 2006 15:49

Ik weet het al wat de wielen betreft: het is een foutje en volgende week komen de 2006 wielen eronder!
Word ie dus nog mooier, haha. In ieder geval bedankt voor de tip! (wat je naam ook was) ik had het zelf in de haast niet gezien.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 23 mei 2006 15:58

Quoten: Origineel geplaatst door 6:13 Freak op 23 Mei 2006


Hij is mooi geworden Alpe. Ik ben benieuwd met hoeveel tijd je je naam verbeterd. Moet kunnen met deze fiets!
Bericht over mijn fiets zal ik later insturen. Zag vandaag op www.cyclingnews.com de berichten nieuwste Cannondale 6.

nder de 50 minuten volgend jaar!

resch
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mar 2006 10:44

resch 23 mei 2006 16:05

als iemand me helpt met de foto, dan post ik m'n cannondale ook ff.

Plaats reactie