Zoveel merken hebben ze toch niet? Zeker vergeleken met Accel of Cycleurope is het best overzichtelijk te maken.NicoNB schreef: ↑15 okt 2021 11:16
Die stadsfietsen vond ik vroeger al wat vreemd maar oke. Toen kwamen de e-bikes en dat doen ze volgens mij wel goed.
Persoonlijk had ik voor die stadsfietsen en e-bikes een nieuw merk gelanceerd met een tijdje als pay off "by Cannondale". Er was misschien ooit een goed moment om een merk als Gazelle over te nemen en die op deze fietsen te plakken.
Wie weet gaat dat nu alsnog gebeuren want zoveel verschillende merken onder één dak die elkaar beconcurreren dat zullen consultants afraden.
Wie weet zitten we straks in hetzelfde schuitje als met de autoindustrie. Nog maar ±5 bedrijven die 95% van de markt in handen hebben. Dan weet je in ieder geval welke kant we met de innovatie en de prijzen op gaan.
Bij de racefietsen: Focus als budgetmerk, Cannondale als middenklasser en Cervelo als premium merk.
Bij MTB hetzelfde maar dan Santa Cruz/Juliana als premium.
Bij de stadsfietsen: Union het budgetmerk, Gazelle en Kalkhoff (voornamelijk Duitse markt) in het middensegment en Cannondale om te concurreren met Koga, RIH e.d.
Waar ze elkaar voornamelijk beconcurreren is de lelijkste fiets van het moment. De Systemsix en de S5 scoren allebei heel hoog op dat lijstje. Dat is niet alleen persoonlijk maar dat hoor en lees je regelmatig.