Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 18 okt 2021 14:13

Om mee te beginnen:
***de keuze van de kleuren is ronduit belachelijk. Om ter lelijkst momenteel. (je wil toch een mooie fiets, al is dat natuurlijk allemaal relatief)
***Die kabels moeten gewoon allemaal mooi weggewerkt worden.
***Weg met dat lelijke Cannondale crankstel.
***Cockpit moet mooier worden.
***Afstappen van de Hi-Mod vs gewone versie, maak gewoon één goed product. Mensen met veel geld kopen geen Cannondale Hi-Mod van +10K€ (enkel Specialized heeft een Sworks)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 okt 2021 15:04

Dat, en stoppen met BB30. Als het dan pressfit moet zijn, dan BB86 of T47.
Laatst gewijzigd door havana op 18 okt 2021 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

richard84
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 18 okt 2021 15:07

Vasthouden aan je identiteit. Ik vond cannondale baas omdat ze als enige grote merk nog een klassiek ogend frame hadden. Rechte bovenbuis, hoge seatstays. Die laatste ss is dus best een deceptie...

Combineer met kleurstelling, in cannondale herkenbare kleuren, dus wel met een beetje meer flair dan antraciet of de zoveelste stealth black.

Ook de cranksets van cannondale, de high end dan, vond ik meerwaarde hebben.
Een cannondale mag best een beetje iets aparts hebben, qua uiterlijk/eigenschap. Denk dat ze niet hoeven te mikken op de marginal gains jagers, of de conformistische rijders. Die kopen toch allemaal trek, canyon of speci. Dat gaat cannondale nooit inhalen.

Kijk hoe colnago dat doet, die C64 blinkt niet bepaald uit qua gewicht of aero maar is gewoon een uniek product met een eigen gezicht. En heeft volgens mij best een grote schare fans.

Nu is het beetje eenheidsworst en dan kan ik elk merk met goedkope open moulds kopen, waarschijnlijk voor minder geld.

Oh en als ik zeg unieke features, dan bedoel ik natuurlijk niet onzinnige technische 'innovatie' die alleen maar irriteert omdat het niet werkt of niet compatibel is met after market onderdelen. Bottom brackets bedoel ik ja.
Laatst gewijzigd door richard84 op 18 okt 2021 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 okt 2021 15:42

Dit dus maar dan met de kabels volledig binnendoor (op een elegante manier, niet zoals op de huidige SS)
Afbeelding
Afbeelding

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 18 okt 2021 22:25

Ben nog elke dag blij met de mijne
Afbeelding
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 19 okt 2021 09:56

havana schreef: 18 okt 2021 15:04 Dat, en stoppen met BB30. Als het dan pressfit moet zijn, dan BB86 of T47.
T47 lijkt me wel een goed systeem.
Maar als je ziet dat Pina en Specialized momenteel terug met ITA en BSA werken (wat ook goed is)
De vraag is of T47 wel gaat doorbreken.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 19 okt 2021 10:19

NicoNB schreef: 18 okt 2021 12:20 De volgende versie van de SuperSix, wanneer zou je hem wel kopen?

Ik ben benieuwd naar jullie wensen voor de nieuwe SuperSix.
Wat mij betreft het laatste model "oude" Supersix; klassiek licht frame, maar dan wel met de kabels door het frame heen (door de cockpit hoeft van mij niet). Frames met een zover verlaagde achterbrug als het nieuwe model vind ik niks.
Keuze tussen velg- en schijfrem zou ook wel mooi zijn (ik heb een voorkeur voor velgrem, maar ik schijn tegenwoordig in de minderheid te zijn).

Zo'n beetje de fiets die Jac hierboven tentoonstelt, maar dan eventueel met wat kleurkeuze (à la Orbea).

Bottombracket met draad zou ook wel wat zijn :mrgreen:

Allemaal puur hypothetisch gezien, want voor de huidige prijzen ga ik helemaal niets kopen ;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37361
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 okt 2021 10:55

Kiekeboe schreef: 19 okt 2021 09:56
havana schreef: 18 okt 2021 15:04 Dat, en stoppen met BB30. Als het dan pressfit moet zijn, dan BB86 of T47.
T47 lijkt me wel een goed systeem.
Maar als je ziet dat Pina en Specialized momenteel terug met ITA en BSA werken (wat ook goed is)
De vraag is of T47 wel gaat doorbreken.
Pina heeft de ITA BB's nooit losgelaten voor zover ik weet. Sowiso niet op de topmodellen.
Less is bore

martinobongo2
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 jan 2014 22:13

martinobongo2 19 okt 2021 11:01

En t47 is er ook in schroefvariant........

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 19 okt 2021 11:05

Wat RKN zegt is precies wat Cannondale zou moeten doen. Oude supersix met standaard botombracket. En wel wat blijven tweaken met gewicht.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 19 okt 2021 11:47

martinobongo2 schreef: 19 okt 2021 11:01 En t47 is er ook in schroefvariant........
De T in T47 staat voor threaded, het is dus altijd met draad, anders is het geen T47.

Als er geen draad in de bracket zit, dan is het een PF30 bracket. Een PF30 zou je mogelijks draad kunnen in tappen, en er dan een T47 van maken.

IceMaster
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2019 10:54

IceMaster 19 okt 2021 11:53

Helemaal mee eens met voorgaande opmerkingen, kijk wat Specialized met de Aethos doet, waar ik persoonlijk het klassieke model van Cannondale mooier vindt. Maak van de vorige Supersix een up to date racer, kabels binnendoor, gangbare zadelpen diameter, gangbare schroef BB, wellicht nog wat aero frame tweaks, mooie kleuren en je heb denk ik een tijdloze kwaliteits fiets die veel mensen aanspreken. Ik heb een Supersix Hi-Mod Dura Ace disc , frame is licht en het is een enorm comfortabele, snelle racer zonder al te veel poespas die ik niet snel zou wegdoen voor wat anders, ook door de achtelijke prijzen van de next generation fietsen, die denk ik niet veel gaan toevoegen aan mijn huidige fietsbeleving.
Bijlagen
supersix.jpg

Plaats reactie