Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 okt 2021 10:17

NicoNB schreef: 15 okt 2021 11:16

Die stadsfietsen vond ik vroeger al wat vreemd maar oke. Toen kwamen de e-bikes en dat doen ze volgens mij wel goed.
Persoonlijk had ik voor die stadsfietsen en e-bikes een nieuw merk gelanceerd met een tijdje als pay off "by Cannondale". Er was misschien ooit een goed moment om een merk als Gazelle over te nemen en die op deze fietsen te plakken.
Wie weet gaat dat nu alsnog gebeuren want zoveel verschillende merken onder één dak die elkaar beconcurreren dat zullen consultants afraden.
Wie weet zitten we straks in hetzelfde schuitje als met de autoindustrie. Nog maar ±5 bedrijven die 95% van de markt in handen hebben. Dan weet je in ieder geval welke kant we met de innovatie en de prijzen op gaan.
Zoveel merken hebben ze toch niet? Zeker vergeleken met Accel of Cycleurope is het best overzichtelijk te maken.
Bij de racefietsen: Focus als budgetmerk, Cannondale als middenklasser en Cervelo als premium merk.
Bij MTB hetzelfde maar dan Santa Cruz/Juliana als premium.
Bij de stadsfietsen: Union het budgetmerk, Gazelle en Kalkhoff (voornamelijk Duitse markt) in het middensegment en Cannondale om te concurreren met Koga, RIH e.d.

Waar ze elkaar voornamelijk beconcurreren is de lelijkste fiets van het moment. De Systemsix en de S5 scoren allebei heel hoog op dat lijstje. Dat is niet alleen persoonlijk maar dat hoor en lees je regelmatig.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 okt 2021 10:22

jakkel schreef: 16 okt 2021 09:15 ......Super scoren op het vlak van prijs/kwaliteit, ............
Bij mij speelt kwaliteit meestal meer dan prijs.
Als ik dan ook vorm nog eens meeneem in mijn overweging dan snap je toch waarom een Dacia geen enkele kans maakt.
En zo zijn er nog wel enkele merken maar Dacia springt er echt onderuit. :twisted:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 16 okt 2021 10:24

Als je met comfortabel droog zitten bedoeld ben ik het met je eens maar bij rijcomfort en veiligheid zet ik grote vraagtekens.
...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 okt 2021 11:08

De veiligheid voor de inzittenden is prima op orde. Ze lopen wat achter op voetgangerveiligheid en rijhulpsystemen. De meeste Dacia's worden verkocht als alternatief voor tweedehands. Zeker dan kunnen ze de concurrentie op gebied van veiligheid prima aan. Een auto die een aantal jaar terug nog 5 sterren haalde, zal nu blij mogen zijn met drie sterren.

De techniek van Renault is tegenwoordig best betrouwbaar en dan zit er ook nog eens heel veel niet op, dat zodoende ook niet kapot kan gaat. Over het algemeen scoren ze dan ook goed op betrouwbaarheid, in ieder geval meestal beter dan Renault zelf. Dat geeft wel aan dat een goedkope auto waar niet veel op zit meer kwaliteit bied dan een luxere, duurdere middenklasser.
Campagnolo Ultra Dork

hayes

hayes 16 okt 2021 13:49

Lcsmet schreef: 16 okt 2021 10:22
jakkel schreef: 16 okt 2021 09:15 ......Super scoren op het vlak van prijs/kwaliteit, ............
Bij mij speelt kwaliteit meestal meer dan prijs.
Als ik dan ook vorm nog eens meeneem in mijn overweging dan snap je toch waarom een Dacia geen enkele kans maakt.
En zo zijn er nog wel enkele merken maar Dacia springt er echt onderuit. :twisted:
Neen, dat snap ik niet.
Dat heeft vooral te maken met imago. Maar laat ons dat vooral niet toegeven...
Vorm?
Ja, dit is pas mooi... :mrgreen:

Afbeelding

Bij deze laatste off topic post hier.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 okt 2021 14:17

X4/6 zijn natuurlijk de lelijkste modellen uit de BMW range op dit moment. Wat een patsergedrochten zijn dat.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 okt 2021 14:37

hayes schreef: 16 okt 2021 13:49 ......
Dat heeft vooral te maken met imago. Maar laat ons dat vooral niet toegeven...
...........
Niet vooral, wel "ook".
En ik moet mijn auto's volledig zelf betalen, geen aftrekpost oid.
Dus ik kan wel degelijk kopen wat ik wil.
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 16 okt 2021 15:51

Lcsmet schreef: 16 okt 2021 14:37
hayes schreef: 16 okt 2021 13:49 ......
Dat heeft vooral te maken met imago. Maar laat ons dat vooral niet toegeven...
...........
Niet vooral, wel "ook".
En ik moet mijn auto's volledig zelf betalen, geen aftrekpost oid.
Dus ik kan wel degelijk kopen wat ik wil.
Absoluut. Ik gun iedereen om te rijden mat wat hij wil indien het financiële minder een rol speelt. Mijn broer rijdt met een Audi etron. Lijkt me een heerlijke wagen. Maar ik koop 4 of 5 wagens voor hetzelfde geld. Maar hij kan het zich veroorloven.

Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen die auto's hé. Maar beweren dat goedkoop én lelijk én onveilig én oncomfortabel én... is, dat klopt gewoon niet.
Dacia van nu is bv niet een Dacia van 10 jaar geleden. Die hebben met dank aan Renault grote stappen gezet. In peiling in de Uk moesten ze enkel Lexus laten voorgaan qua betrouwbaarheid.
Ik rij nu met m'n tweede Peugeot Partner. Ik vind die comfortabel én de meest praktische auto waar ik ooit mee zal rijden en dat voor nog geen 15k.

En zo toch weer gereageerd ;)
Maar voor mij persoonlijk trek ik die lijn door naar fietsen ook.
Ik zal vermoedelijk nooit een fiets kopen van meer dan 3000 euro. Alles boven dat bedrag betaal je voor 5 of 10% beter (hoe je dat ook definieert) meteen 30-40, 50% meer. En dat is het mij niet waard.

Is een fiets van 7000 euro beter dan één van 3000? Ik mag het verdorie hopen. :winkthumb:

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 16 okt 2021 16:04

Wordt wel erg off topic zo.

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 16 okt 2021 16:24

Heeft iemand hier ervaring met volledige lengte buiten kabel door een Supersix evo 3 disc?

Ik mag een nieuw frame opbouwen en heb een mechanische groep over. Nu dacht ik erover om de schakelkabels vanaf het stuur met de hydraulische kabels door de balhoofdbuis laten lopen. Daarbij gebruik ik dan een volledige lengte buitenkabel.

Mogelijke nadelen:
-slechter schakelen,
-slijtage door 4 stugge kabels bij het balhoofd.
-gewicht?

Voordeel:
-Geen kabels buiten langs,
-minimaal kans op vervuiling,
-gemakkelijk binnenkabel vervangen,

Freek1986
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 mei 2012 10:43

Freek1986 17 okt 2021 12:43

Maar weer eens een fiets in het topic
Bijlagen
85B8A3EB-0AE7-4287-A7DE-D88EF8BF69E3.jpeg
Cannondale Caad13

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 18 okt 2021 12:20

De volgende versie van de SuperSix, wanneer zou je hem wel kopen?

De afgelopen week hebben een aantal mensen flink afgegeven op de huidige series racers van Cannondale.
Sommige geven aan al vele jaren Cannondales te rijden maar kijken nu rond of hebben al lang iets anders gekocht.

Omdat ik wel benieuwd ben wat er dan anders moet heb ik twee vragen aan jullie.
1.
Aan welke specs moet de volgende SuperSix voldoen om aantrekkelijk genoeg te zijn om hem te kopen?

2.
Op welke manier kan/mag het merk Cannondale zich weer een high end premium merk noemen?

Ik ben benieuwd naar jullie wensen voor de nieuwe SuperSix.

Plaats reactie