Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 jan 2021 19:35

Was een maat groter geen optie?
I know myself like no one else
Nothing to defend

decom
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:54

decom 26 jan 2021 19:39

Zit er prima op en hoef niet meer zo laag te zitten..is de goeie maat voor mij

decom
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:54

decom 26 jan 2021 19:54

Beklimming Grand Ballon afgelopen jaar
ACKL2188.JPG

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5811
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 26 jan 2021 20:21

Mooie fiets ( Zonder de stapel spacers ) :like:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 26 jan 2021 20:27

rene schreef: 26 jan 2021 20:21 Mooie fiets ( Zonder de stapel spacers ) :like:
Natuurlijk ziet een fiets er strakker en mooier uit met zo min mogelijk spacers, maar ik lees hier op het forum alleen maar dat alles zo vlak mogelijk moet. Vergeet niet dat wij geen pro’s zijn en de meeste mensen gewoon lekker op hun fiets willen zitten. Ja en als dat inhoudt dat er wat spacers onder moeten blijven zitten. So what?? Of van die opmerkingen dat je dan niet op dat type kan. Ik zelf laat er ook gewoon wat spacers tussen. Ook ik vind minder mooier maar ik wil er ook gewoon fatsoenlijk en pijn vrij op kunnen fietsen👍

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5811
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 26 jan 2021 21:07

@sensawielerfan - dat mag je zeker vinden. En niet iedereen fiets zonder spacers ( ik heb ook 1cm omdat 0,5cm niet leverbaar is ) maar een 4 of 5 cm spacertoren zoals op de vorige pagina vind ik niet mooi. Het is zo dat ik pas een fiets heb laten staan omdat ik 3cm spacers nodig zou hebben. Was best een mooie fiets ( Wilier Cento 10 Pro ) maar de geometry was het niet.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 27 jan 2021 07:37

rene schreef: 26 jan 2021 21:07 @sensawielerfan - dat mag je zeker vinden. En niet iedereen fiets zonder spacers ( ik heb ook 1cm omdat 0,5cm niet leverbaar is ) maar een 4 of 5 cm spacertoren zoals op de vorige pagina vind ik niet mooi. Het is zo dat ik pas een fiets heb laten staan omdat ik 3cm spacers nodig zou hebben. Was best een mooie fiets ( Wilier Cento 10 Pro ) maar de geometry was het niet.
Iedereen moet natuurlijk lekker zelf weten hoe hij op zijn/haar fiets zit. Ik zelf heb net een nieuwe tcr en laat eerst alle spacers er onder. Maar uit eindelijk neerkomend waarschijnlijk op 2cm.
Wat mij gewoon opvalt is dat men altijd begint over de spacers en dat als je spacers er onder hebt je niet op een bepaalde fiets zou kunnen. Ik zit als ik eerlijk ben nu perfect op mijn tcr. Iets dieper zou ook nog lukken maar ik word ook ouder😊. En bij mijn vorige tcr had ik hem bijna vlak, mijn rug kon dat prima aan alleen maar doordat ik dieper kwam te zitten kreeg ik telkens enorm last van schuur plekken op mijn zitvlak/liezen.
En als jou voorkeur uitgaat naar amper spacers dan is dat jou keuze. Het is qua looks zeker mooier. Maar om nou te zeggen zoals veel mensen doen hier op het forum dat spacers eronder weg moeten anders past een bepaalde type fiets niet, vind ik persoonlijk onzin. Deze mensen denken vanuit hoe pro’s de fiets rijden. Ik zit er liever goed op.😊

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 27 jan 2021 10:17

De SystemSix is een aerofiets, dat betekent ook aerolooks in het totaalplaatje, niet enkel de aerolook van het frame. Persoonlijk vind ik zo'n hoop spacers ook niet horen bij de looks van een SystemSix. Dan kan je beter een SS EVO of zelfs voor de Synapse gaan, in maatje 56 heeft de Synapse een stack die 3 cm meer is dan de 56 van de SystemSix, de SS EVO komt 1.5 cm hoger in maat 56.

Iedereen doet wat ie wilt uiteraard. Ik geef enkel mijn persoonlijke visie erover.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 jan 2021 10:39

sensawielerfan schreef: 27 jan 2021 07:37 CUT
Maar om nou te zeggen zoals veel mensen doen hier op het forum dat spacers eronder weg moeten anders past een bepaalde type fiets niet, vind ik persoonlijk onzin. Deze mensen denken vanuit hoe pro’s de fiets rijden. Ik zit er liever goed op.😊
Een prof MOET zo diep mogelijk zitten, want z'n prestaties/brood zijn er direct mee gemoeid.
Daarom zijn voor profs bedoelde frames/fietsen voor de meeste potentiele gebruikers minder geschikt, want zonder spacers onberijdbaar.
7 jaar geleden heb ik in China een frame op maat laten maken dat ik meestal met spacers moet gebruiken, gewoon om het frame geschikt te maken voor meerdere doelen.
En dat zou ik zo weer doen, het interesseert me nul wat anderen ervan vinden.
Bij een aero frame misstaat het enigszins inderdaad.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Scottydoesntknow
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 nov 2019 10:17

Scottydoesntknow 27 jan 2021 10:59

Met een maatje groter is dat probleem van spacers toch vaak (deels) opgelost, mits het frame dan weer niet te lang wordt.
Nog beter zou zijn om dan voor een ander model te kiezen dat beter bij je lichaam past. Helaas zijn de aerobikes voor mij meestal te lang en te laag, en ik laat ze daarom staan. Jammer, ze passen perfect bij m'n rijstijl.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 27 jan 2021 11:39

Het is ook zo dat de SystemSix met een -17° stuurpen geleverd wordt, de andere modellen hebben een -6°. Scheelt ook al zo'n 3 cm op een stuurpen van 110 mm.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 27 jan 2021 12:06

Gisteren nog bij m'n dealer gezien. Mijn maat en m'n favoriete kleurtje

Afbeelding

Plaats reactie