Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2019 07:59

Ligt het nu aan mij of aan de foto, maar het voelt visueel een beetje uit balans.
Relatief grove voorkant met die iele achterkant.
En verder diepe buiging voor SRAM; ongekend hoe die de AXS de markt in pushen. Echt ontelbaar veel nieuwe fietsen in de media die die (IMHO) onhandige en overprijsde groep erop hebben zitten. Dat doen ze wel knap.
Afbeelding
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 jul 2019 08:46

Fietsje is wel ok (maar ook niet meer dan dat)

Bij Trek rijden ze ook met de AXS groep maar dan met gewone kettingbladen, 53x39 (wel met die onnozele 10 vanachter, die dan niet gebruikt wordt :D )

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2019 08:54

Welke bladen zijn dat dan?
Dit is denk ik de beste manier om mensen om te krijgen. Het AXS principe is best mooi, maar de idiote kosten die erbij komen en de onnozele 10 zijn echt een misser.

EDIT: https://road.cc/content/tech-news/26350 ... nrings?amp
Less is bore

cva
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 mei 2010 08:55

cva 16 jul 2019 09:54

daniel1975 schreef: 16 jul 2019 08:54 en de onnozele 10 zijn echt een misser.
iedereen heeft het graag over die idiote 10, maar 53/11 en 48/10 is exact hetzelfde. Met name aan 90rpm rijd je 57.5km/u
je ontwikkelt gewoon meer 'range' met die 12 speed.
https://www.sram.com/en/life/stories/x-range-gearing
en je het is duur :roll: dat was di2 ook toen hij uitkwam

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 jul 2019 12:19

Ja maar op de 10 heb je veel meer weerstand en je rijd constant een tandje kleiner wat ook meer slijtage geeft. Waarom denk je dat tijdrijders met 58 voor rijden niet om 58/11 te rijden.

de gewone kettingbladen zijn er dus nu een cassettes zonder 10 en met een 18 erin voor de 11/26 en 11/28 en de AXS krijgt weinig commentaar meer. (alleen cassettes zonder 10 gaan ze niet maken)

Kijk maar eens op het MTB forum hoeveel er niet een eagle cassette in 1500km naar de vaantje rijden om ze "dom"met een 30 of 32 voor gaan rijden. zo,n 10, 11 of 12 tands houd het niet zo lang.

Het duur gaat nog wel een upgrade kit AXS is niet duurder dan een red etap twee jaar geleden die waren toen ook 1850 euro. dat argument is er niet.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 jul 2019 12:38

wasbeer2006 schreef: 16 jul 2019 12:19 Ja maar op de 10 heb je veel meer weerstand en je rijd constant een tandje kleiner wat ook meer slijtage geeft. Waarom denk je dat tijdrijders met 58 voor rijden niet om 58/11 te rijden.

de gewone kettingbladen zijn er dus nu een cassettes zonder 10 en met een 18 erin voor de 11/26 en 11/28 en de AXS krijgt weinig commentaar meer. (alleen cassettes zonder 10 gaan ze niet maken)

Kijk maar eens op het MTB forum hoeveel er niet een eagle cassette in 1500km naar de vaantje rijden om ze "dom"met een 30 of 32 voor gaan rijden. zo,n 10, 11 of 12 tands houd het niet zo lang.

Het duur gaat nog wel een upgrade kit AXS is niet duurder dan een red etap twee jaar geleden die waren toen ook 1850 euro. dat argument is er niet.
Knap als iemand in 1.500 km zijn cassette weet op te rijden. Zit nu op 8.800 km en ziet er nog steeds goed uit. Maar ik rij idd wel met een 36'er voor.
Maar kleiner slijt idd stuk sneller.
Of het "dom" is met 30'er of 32'er? in NL niet echt nodig, maar Alpen kan het best handig zijn. Maar dat is de prijs van vooruitgang (ipv 3x10 naar 1x12 oid).
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2019 13:42

wasbeer2006 schreef: 16 jul 2019 12:19 Het duur gaat nog wel een upgrade kit AXS is niet duurder dan een red etap twee jaar geleden die waren toen ook 1850 euro. dat argument is er niet.
Groot verschil (of ik moet het verkeerd begrepen hebben): Red Etap kon gecombineerd worden met elk 10-11 sp crankstel, cassette en 11sp ketting.
Nu moet je naar een speciale ketting, casette + body en (veel erger) naar speciale crankstellen. Dus ik snap niet goed waarom die upgrade zoveel voor een acceptabele prijs wordt aangeboden. Als je die samen met de bestaande Quarq had kunnen gebruiken zou ik er al heel anders tegenaan kijken.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 jul 2019 03:54

Iemand die bovenstaande kan bevestigen cq tegenspreken?
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 jul 2019 06:42

5500 euro (bij Evans) voor een aluminium fietsje van 9kg :shock: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 jul 2019 07:53

Met slechts Force ipv Red....... De wereld wordt steeds gekker :(
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 jul 2019 08:21

Ik bekijk het positief. In vergelijking met dit is mijn gelugd stalen Tommasini met ongeveer hetzelfde gewicht (met Brooks Cambium) een koopje :P .
Campagnolo Ultra Dork

jbams
Forum-lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 17 jul 2019 08:38

Best jammer dat ze met de caad13 weer kiezen voor een 'best' comfortabele houding, ipv een echte racehouding. Er is al heel veel te kiezen voor wie endurance of iets vlottere endurance wil. Terwijl de echte racers voor 1500-2000 vrij schaars zijn.

Plaats reactie