Om mee te beginnen:
***de keuze van de kleuren is ronduit belachelijk. Om ter lelijkst momenteel. (je wil toch een mooie fiets, al is dat natuurlijk allemaal relatief)
***Die kabels moeten gewoon allemaal mooi weggewerkt worden.
***Weg met dat lelijke Cannondale crankstel.
***Cockpit moet mooier worden.
***Afstappen van de Hi-Mod vs gewone versie, maak gewoon één goed product. Mensen met veel geld kopen geen Cannondale Hi-Mod van +10K€ (enkel Specialized heeft een Sworks)
Cannondale
Dat, en stoppen met BB30. Als het dan pressfit moet zijn, dan BB86 of T47.
Laatst gewijzigd door havana op 18 okt 2021 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Vasthouden aan je identiteit. Ik vond cannondale baas omdat ze als enige grote merk nog een klassiek ogend frame hadden. Rechte bovenbuis, hoge seatstays. Die laatste ss is dus best een deceptie...
Combineer met kleurstelling, in cannondale herkenbare kleuren, dus wel met een beetje meer flair dan antraciet of de zoveelste stealth black.
Ook de cranksets van cannondale, de high end dan, vond ik meerwaarde hebben.
Een cannondale mag best een beetje iets aparts hebben, qua uiterlijk/eigenschap. Denk dat ze niet hoeven te mikken op de marginal gains jagers, of de conformistische rijders. Die kopen toch allemaal trek, canyon of speci. Dat gaat cannondale nooit inhalen.
Kijk hoe colnago dat doet, die C64 blinkt niet bepaald uit qua gewicht of aero maar is gewoon een uniek product met een eigen gezicht. En heeft volgens mij best een grote schare fans.
Nu is het beetje eenheidsworst en dan kan ik elk merk met goedkope open moulds kopen, waarschijnlijk voor minder geld.
Oh en als ik zeg unieke features, dan bedoel ik natuurlijk niet onzinnige technische 'innovatie' die alleen maar irriteert omdat het niet werkt of niet compatibel is met after market onderdelen. Bottom brackets bedoel ik ja.
Combineer met kleurstelling, in cannondale herkenbare kleuren, dus wel met een beetje meer flair dan antraciet of de zoveelste stealth black.
Ook de cranksets van cannondale, de high end dan, vond ik meerwaarde hebben.
Een cannondale mag best een beetje iets aparts hebben, qua uiterlijk/eigenschap. Denk dat ze niet hoeven te mikken op de marginal gains jagers, of de conformistische rijders. Die kopen toch allemaal trek, canyon of speci. Dat gaat cannondale nooit inhalen.
Kijk hoe colnago dat doet, die C64 blinkt niet bepaald uit qua gewicht of aero maar is gewoon een uniek product met een eigen gezicht. En heeft volgens mij best een grote schare fans.
Nu is het beetje eenheidsworst en dan kan ik elk merk met goedkope open moulds kopen, waarschijnlijk voor minder geld.
Oh en als ik zeg unieke features, dan bedoel ik natuurlijk niet onzinnige technische 'innovatie' die alleen maar irriteert omdat het niet werkt of niet compatibel is met after market onderdelen. Bottom brackets bedoel ik ja.
Laatst gewijzigd door richard84 op 18 okt 2021 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat mij betreft het laatste model "oude" Supersix; klassiek licht frame, maar dan wel met de kabels door het frame heen (door de cockpit hoeft van mij niet). Frames met een zover verlaagde achterbrug als het nieuwe model vind ik niks.
Keuze tussen velg- en schijfrem zou ook wel mooi zijn (ik heb een voorkeur voor velgrem, maar ik schijn tegenwoordig in de minderheid te zijn).
Zo'n beetje de fiets die Jac hierboven tentoonstelt, maar dan eventueel met wat kleurkeuze (à la Orbea).
Bottombracket met draad zou ook wel wat zijn
Allemaal puur hypothetisch gezien, want voor de huidige prijzen ga ik helemaal niets kopen
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37681
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Pina heeft de ITA BB's nooit losgelaten voor zover ik weet. Sowiso niet op de topmodellen.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 jan 2014 22:13
En t47 is er ook in schroefvariant........
De T in T47 staat voor threaded, het is dus altijd met draad, anders is het geen T47.
Als er geen draad in de bracket zit, dan is het een PF30 bracket. Een PF30 zou je mogelijks draad kunnen in tappen, en er dan een T47 van maken.
Helemaal mee eens met voorgaande opmerkingen, kijk wat Specialized met de Aethos doet, waar ik persoonlijk het klassieke model van Cannondale mooier vindt. Maak van de vorige Supersix een up to date racer, kabels binnendoor, gangbare zadelpen diameter, gangbare schroef BB, wellicht nog wat aero frame tweaks, mooie kleuren en je heb denk ik een tijdloze kwaliteits fiets die veel mensen aanspreken. Ik heb een Supersix Hi-Mod Dura Ace disc , frame is licht en het is een enorm comfortabele, snelle racer zonder al te veel poespas die ik niet snel zou wegdoen voor wat anders, ook door de achtelijke prijzen van de next generation fietsen, die denk ik niet veel gaan toevoegen aan mijn huidige fietsbeleving.