Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 27 mei 2006 19:23

Nog ééntje dan...

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 27 mei 2006 19:24

Quote: Origineel geplaatst door Stefan op 24 Mei 2006
Een clubgenoot van mij vroeg of ik zijn fietsen niet eens kon posten.
Enkele foto's van een Canondale Six13 met SRM Record en Ritchey carbonwielen (eigenlijk Zipp met AM naven). En ook nog zijn Synapse met Record. En voor de afwisseling een stel Xentis, Ksyriums Slx2 en Hyperons. Dit zijn overigens niet zijn enigste fietsen. Hij heeft nog drie moser's M84, M78 en een crosser. Maar die zitten hier in het verkeerde topic.



Die heb ik volgens mij zien rijden hij is junior toch?

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 27 mei 2006 22:12

Wow, helemaal zelf gedaan Cubebiker? Ziet er strak uit man. Dit frame vraagt natuurlijk wel om een wit stuurlint en zadel he

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 27 mei 2006 22:16

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 27 Mei 2006

Wow, helemaal zelf gedaan Cubebiker? Ziet er strak uit man. Dit frame vraagt natuurlijk wel om een wit stuurlint en zadel he

Idd, mooi resultaat! Ik kan me helemaal vinden in het voorstel van bike_add1ct.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 27 mei 2006 22:29

Mooi spuitwerk! En ja, ook ik vind dat hier een wit zadel en een wit stuurlintje bij moet!

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 27 mei 2006 23:04

Bedankt voor de complimenten!Ik ben toch wel behoorlijk trots op het resultaat .
Niet helemaal zelf gedaan, collega van me is een betere spuiter (en een kei van een kleurmaker, ik had één klein stickertje als voorbeeld voor de rode kleur van de streepjes en hij heeft er zo met behulp van zijn ogen exact dezelfde kleur van kunnnen draaien!). Het afplak en knipwerk samen uitgevogelt (echt een hels karwei). Stickersetje was 3 euro (gevonden op e-bay).Witte slr en stuurlint komen als het goed is maandag of dinsdag binnen.Zadel staat nu al weken in bestelling maar kreeg paar dagen geleden bericht dat het verzonden is (bike-palast).Blijkbaar is er niks anders mogelijk bij zo'n kleurstelling of anders kunnen jullie aardig gedachtenlezen .

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 28 mei 2006 14:17

Hierbij dan mijn nieuwe Caad5:
Specs:
Frame+Vork:Caad5 2006; 66cm. Slice Carbon Vork
Wielen:Mavic Elite SIlver 2006
BB:Michelin Spedium zwart
Binnenband:??
Groep: Ultegra 2*10 (53-39+12-25)
Stuur: Deda Hydra (dus: gelijk kwa vorm aan moderne carbon sturen maar dan van Alu)+Easton lint+Easton 'Kurken' (voor uiteinde van de holle stuurbuis)
Voorbouw: Deda Quattro
Zadel+ -buis: Fizik Arione+FSA alu 28 cm
Bidon+ -houders:Enervit: 1*500ml+1*750ml: Carbon Procraft
Pedalen: Times RXS Carbon
Gewicht van bovenstaande: 9.10 Kg (gewogen zonder Polar CS 200 CAD)
Fiets computer: Polar CS200CAD
Vanochtend vroeg voor het eerst serieues proef gereden (rondje Westland): Nog wat lopen klooien met zadelhoogte en de niet eenvoudig verstelbare kabelspanning van de voorderrailleur ivm met rammelen tegen frame. Ik bedoel dat het verstellen van deze kabel niet middels een 'schroefje' op STI en of op derrailleur en of frame kan gebeuren. Uitsluitend kan dit door de kabelsinbusschroef op de derrailleur zelf op en dicht te draaien. Bij Rose zag ik in de catalogus van die handige dingetjes waardoor je toch een instelschroef kan monteren in de kabeloogjes in het frame, misschien maar eens aanschaffen?
Voorts rijdt hij als een speer, is inderdaad erg hard en stijf. Toppie!!!!
Graag jullie reacties: zie fotos (2-maal)
Vraag: Wat vinden jullie van de lengte van de 'lussen' van de kabels die van de STI's naar de derrailleurs lopen.? Kan dit niet korter met behoud van alle normale schakeleigenschappen?

 
 
 

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 28 mei 2006 15:02

Quote: Origineel geplaatst door Kuiper op 27 Mei 2006
Die heb ik volgens mij zien rijden hij is junior toch?

Klopt het is een junior.

Cubebiker: Hij is echt mooi gespoten. Deed me in eerste instantie denken aan een Stevens SCF1. Niet helemaal hetzelfde maar het lijkt er toch op.

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 28 mei 2006 19:06

Quoten: Origineel geplaatst door MSlingerland op 28 Mei 2006


Hierbij dan mijn nieuwe Caad5:
Specs:
Frame+Vork:Caad5 2006; 66cm. Slice Carbon Vork
Wielen:Mavic Elite SIlver 2006
BB:Michelin Spedium zwart
Binnenband:??
Groep: Ultegra 2*10 (53-39+12-25)
Stuur: Deda Hydra (dus: gelijk kwa vorm aan moderne carbon sturen maar dan van Alu)+Easton lint+Easton 'Kurken' (voor uiteinde van de holle stuurbuis)
Voorbouw: Deda Quattro
Zadel+ -buis: Fizik Arione+FSA alu 28 cm
Bidon+ -houders:Enervit: 1*500ml+1*750ml: Carbon Procraft
Pedalen: Times RXS Carbon
Gewicht van bovenstaande: 9.10 Kg (gewogen zonder Polar CS 200 CAD)
Fiets computer: Polar CS200CAD
Vanochtend vroeg voor het eerst serieues proef gereden (rondje Westland): Nog wat lopen klooien met zadelhoogte en de niet eenvoudig verstelbare kabelspanning van de voorderrailleur ivm met rammelen tegen frame. Ik bedoel dat het verstellen van deze kabel niet middels een 'schroefje' op STI en of op derrailleur en of frame kan gebeuren. Uitsluitend kan dit door de kabelsinbusschroef op de derrailleur zelf op en dicht te draaien. Bij Rose zag ik in de catalogus van die handige dingetjes waardoor je toch een instelschroef kan monteren in de kabeloogjes in het frame, misschien maar eens aanschaffen?
Voorts rijdt hij als een speer, is inderdaad erg hard en stijf. Toppie!!!!


Ai! 9,1 kg? Mijn CAAD5 weegt (inmiddels) net 7,7kg Er zijn meerdere manieren om alnog kabelverstellers in te bouwen.Bijvoorbeeld:Of:P.S.: linken vanaf je bureaublad kan niet... Probeer deze site eens voor het online zetten van foto's:http://www.imageshack.us/
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 29 mei 2006 11:58

Voor afbeeldingen behorende bij mijn bovenstaande email: klik aub op :
http://img526.imageshack.us/my.php?imag ... 9644rx.jpg
Nu begrijp ik echter nog steeds niet hoe jullie wel plaatjes op het forum krijgen ?

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 29 mei 2006 12:02

Jee-es,
Gezien je reactie vindt je de 9.1 kg aan de hoge kant. Let wel dit is een 66cm frame inclusief pedalen en bidons.
Door je opmerking ben ik wel zeer benieuwd naar de specs van jouw CAAD5. Wanneer je nog tips hebt om eea lichter te maken op basis van mijn specs, dan graag input.
Die kabelverstellers die jij laat zien, das precies wat ik bedoel. Waar kan men die krijgen?

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 29 mei 2006 14:01

Quoten: Origineel geplaatst door MSlingerland op 29 Mei 2006


Jee-es,
Gezien je reactie vindt je de 9.1 kg aan de hoge kant. Let wel dit is een 66cm frame inclusief pedalen en bidons.
Door je opmerking ben ik wel zeer benieuwd naar de specs van jouw CAAD5. Wanneer je nog tips hebt om eea lichter te maken op basis van mijn specs, dan graag input.
Die kabelverstellers die jij laat zien, das precies wat ik bedoel. Waar kan men die krijgen?

7,7kg is incl pedalen, bidonhouder maar excl polar. Voor de specs van mijn fiets moet je even op pagina 1 van dit topic kijken, daar staan ook wat foto's. Inmiddels zijn er wat kleine dingen veranderd zo heb ik een hoop bouten vervangen door titanium bouten en de standaard reynolds snelspanners zijn vervangen door Carbon-Ti snelspanners. Foto's plaatsen in je bericht is vrij eenvoudig: Boven het venster om een nieuw bericht te posten staan een aantal knoppen. De tweede van rechts is om een foto te plaatsen. Daar moet je het adres van de foto zoals je die bij bv Imageshack krijgt plakken, that's it! (vergeet niet om je foto's wat te verkleinen. Om ze direct in een topic te posten is een breedte van max 600 aan te raden)Je derailleur kabels zou je wat kunnen inkorten. Dat staat wel wat mooier. De kabelverstellers kan je bij elke FM krijgen.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

Plaats reactie