Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 okt 2021 07:36

Het dichtslaan van de deuren (die aanvoelen als schuurdeuren) merk je elke dag, het gedateerde interieur zie je ook elke keer.

Ik begrijp dat er een markt is voor een Dacia maar het valt toch in niets te vergelijken met een Renault (laat staan met iets met een echt mooi interieur)
Vergeleken met een Tesla valt het dan natuurlijk wel weer mee ;-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15934
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 okt 2021 07:42

Ernie C. schreef: 14 okt 2021 23:09 ..............een heel mooi aanbod voor de particuliere autokoper.........
We dwalen af.
Weer iemand die Dacia en nu zelfs "heel mooi" in één en dezelfde zin gebruikt. :)
Ik ben een particuliere autokoper en hoop om nooit met een Dacia te hoeven te rijden.
Terug on-topic.
Cannondale is zeker niet de "Dacia" onder de fietsen.
Ik heb zo op het eerste zicht zelfs geen enkel fietsmerk dat die naam verdient, zelfs het merk dat op dit forum heel dikwijls naar voor komt als "meeste waar voor je geld" niet
I know myself like no one else
Nothing to defend

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12626
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 okt 2021 08:17

Een merk bepaald vooraf toch een strategie/missie.

Ga ik voor massa is kassa of exclusiviteit/merk beleving.

Ik heb bv de eerste Cube Carbon MTB gekocht die ze hadden begin 2008, Met XTR/Xo groep en volledige syntace afmontage voor toen 4K. Dat is de meest probleemloze en kraakvrije fiets geweest die ik heb gehad. 40K mee gereden in 5 jaar, veel weg, veel marathons ook nog in de modder (nu blijf ik thuis)

Daarna een C'dale F29. Fijne fiets als ie rijd, maar dat gekraak, ben ruim een jaar bezig geweest om het eruit te krijgen met garantie onderdelen en dealer en zelf prutsen......... dus wat is kwaliteit?

Het mooie is dat de onderdelen van de eerste daarna nog 5 jaar als pekel onderdelen hebben dienst gedaan en nu alweer een paar jaar op een kinder MTB (china framegekocht en overgezet) Als ik nu na al die tijd de Xo/XTR combinatie voel en hoe goed het schakeld! Shifters en derrie's met ruim 50K erop.......... Goed de hope remmen moet je wat hard inkijpen voor hedendaagse begrippen, maar het werkt, zijn maar 1 x ontlucht in die tijd! en er is geen seal vervangen. Als je dat verglijkt met shimano en sram wegwerpremmen. (sram is aan het verbeteren, shimano zie ik nog niet veel),

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 15 okt 2021 11:16

wasbeer2006 schreef: 15 okt 2021 08:17 Een merk bepaald vooraf toch een strategie/missie.
Ja tot de verwarring begint te ontstaan als het merk groeit.
Dan komen er allerlei groeistrategen, marktanalisten, bedrijfskundigen, marketeers etc bij en dan weet niemand meer waar het ook alweer over ging.
Dat gaat het beleid zwabberen, nieuwe mensen komen en gaan, en dan weten medewerkers het niet meer, Die verwarring slaat over naar dealers en klanten en hup daar gaat je merk het putje in

Cannondale dacht ooit eens dat ze wel een motorfiets konden bouwen, Ze hadden immers kennis zat van terrein rijden en dus moest je ook wel een grote brommer kunnen bouwen. We weten allemaal hoe dat bijna verkeerd afliep.

Je ziet het ook in de discussie hier, Het bedrijf is van een vernieuwer verandert in een trage volger. Niet in staat om in te spelen op de wensen van de klanten (dealers en eindgebruikers). Ik weet niet of er nog een trouwe groep klanten is of dat ze het echt moeten hebben van éénmalige klanten. Die laatste groep is een dure klant want nieuwe klanten kosten een veelvoud van een bestaande klant (behouden).

Die stadsfietsen vond ik vroeger al wat vreemd maar oke. Toen kwamen de e-bikes en dat doen ze volgens mij wel goed.
Persoonlijk had ik voor die stadsfietsen en e-bikes een nieuw merk gelanceerd met een tijdje als pay off "by Cannondale". Er was misschien ooit een goed moment om een merk als Gazelle over te nemen en die op deze fietsen te plakken.
Wie weet gaat dat nu alsnog gebeuren want zoveel verschillende merken onder één dak die elkaar beconcurreren dat zullen consultants afraden.
Wie weet zitten we straks in hetzelfde schuitje als met de autoindustrie. Nog maar ±5 bedrijven die 95% van de markt in handen hebben. Dan weet je in ieder geval welke kant we met de innovatie en de prijzen op gaan.

Hendrik77
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 apr 2018 16:44

Hendrik77 15 okt 2021 11:31

Ernie C. schreef: 14 okt 2021 22:00
NicoNB schreef: 14 okt 2021 18:46 Dus op een kabelloopje van een mechanische groep na valt het wel allemaal mee dus.
Iedereen heeft elektronische meuk, onnodige schijfremmen en een mooi earo stuurtje voor de racer.. Verschil in geometrie is juist fijn want mensen verschillen nogal qua bouw

Persoonlijk denk ik dat er hele andere zaken spelen waarom er volgens een forumlid zoveel fietsen bij Bike24 terecht komen.
De afgelopen jaren hebben veel Cannondale dealers die race en atb verkopen het merk vaarwel gezegd. Rara hoe kan dat?
Daar heb je wel een punt. Ze willen blijkbaar full Specialized gaan maar hebben zich misrekend. De Cannondale liefhebber blijkt geen fanboy en die hard EF education/Vaughters (duckpack?) fan te zijn.
Niet zo gek, aangezien de organisatie ook bestaat uit ex speci top- en middle managers.
Al die ophef over de overname van Dorel snap ik ook niet zo: Cannondale is inmiddels nu al 6x overgenomen, en daarbij 5x failliet gegaan. Buiten de Lefty en tot eergisteren Tinker Juarez heeft de merknaam al jaren niets meer te maken met het bedrijf dat het ooit was.

Verder gaat het PON meer om de andere merken onder de Dorel vlag. Cannondale is niet zo heel erg groot op de US markt. Daar zijn Trek en Speci de big dawgs

hayes

hayes 15 okt 2021 19:29

Lcsmet schreef: 15 okt 2021 07:42
Ernie C. schreef: 14 okt 2021 23:09 ..............een heel mooi aanbod voor de particuliere autokoper.........
We dwalen af.
Weer iemand die Dacia en nu zelfs "heel mooi" in één en dezelfde zin gebruikt. :)
Ik ben een particuliere autokoper en hoop om nooit met een Dacia te hoeven te rijden.
Terug on-topic.
Cannondale is zeker niet de "Dacia" onder de fietsen.
Ik heb zo op het eerste zicht zelfs geen enkel fietsmerk dat die naam verdient, zelfs het merk dat op dit forum heel dikwijls naar voor komt als "meeste waar voor je geld" niet
Een auto moet me in comfortabele omstandigheden van A naar B brengen, liefst op een ietwat economische manier.
Dan is Dacia de logische keuze.
Dacia gebruikt de technologie van Renault, soms en paar jaar later. Maar nu krijgen ze bv ook al de hybride en elektrische technologie van Renault. Die nieuwe Jogger met hybride motor in 2023. Die zou het kunnen worden. Zetels plat, fietsen er in en gaan

Geef gerust 10k meer uit om zacht plastic te hebben en het premium logo op het radiatorrooster. Ik ga maar niet zeggen wat ik denk van de bestuurders van dikke SUV coupés van de premium merken. Dat zijn zowat de lelijkste, meest onpraktische hokken die er de laatste decennia rondreden. Maar het is premium hé... :lol:

Maar het bewijst dat marketing en imago heel veel waard zijn.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 okt 2021 19:35

Dacia is 1 van de goedkoopste 4 wiel aangedreven personen auto’s.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 okt 2021 20:33

Ik ben ook een fan van prijs-kwaliteit maar een Dacia is het toch echt niet. Gewoon een blikken doos met wielen. Mijn oude Golf 2 reed beter dan de Duster die ik eens als vervangend vervoer had.

Nee, ik ben blij dat ik in januari een nieuwe Skoda onder de poep geschoven krijgen (de huidige Merc CLA is ook niet alles, zeker niet voor de prijs dat dat ding moet kosten)

Cannondale zou ik trouwens niet vergelijken met een Dacia, daarvoor is de fiets te duur (er zijn Dacia's die goedkoper zijn dan de duurste 'dale's ;-) )
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 okt 2021 20:57

Een prima vergelijk dan toch? Voor 10 a 12000 euro kan je kiezen tussen een fiets of warm en droog van a naar b. Dan is Dacia zo slecht nog niet. De Cannondale heeft dan weer een streepje voor omdat die geen goedkoop klinkende deuren heeft :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 okt 2021 21:29

Maar we kabels zichtbaar, en dat heeft Dacia dan weer niet ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15934
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 okt 2021 21:34

daniel1975 schreef: 15 okt 2021 21:29 Maar we kabels zichtbaar, en dat heeft Dacia dan weer niet ;-)
Toch wel :)
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 16 okt 2021 09:15

Een Dacia scoort qua prijs/kwaliteit super. Ideaal voor mensen die geen zier om prestige geven en zich op een gewone en comfortabele manier van punt A naar punt B willen begeven. Super scoren op het vlak van prijs/kwaliteit, dat kan van de premiums van vandaag niet meer gezegd worden, en ik kan het weten, ik rijd al gans m'n leven BMW.
Een beetje hetzelfde verhaal als bij Cannondale. :mrgreen:

Plaats reactie