Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 23 jun 2021 10:56

Hierbij een video met montage instructies:

https://www.youtube.com/watch?v=4YXyczb ... amesHorton

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 24 jun 2021 13:47

Alvast dank.
Ga dadelijk even kijken.
...

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 26 jun 2021 10:13

Heb diverse YT gezien en de aanbevelingen gevolgd maar zonder resultaat.
Gistermorgen even langs de fm geweest en deze hebben er naar 'gekeken'?.
De boel grondig gereinigd en weer terug geplaatst. Hetzelfde heb ik overigens ook diverse keren gedaan en ook zonder de oplossing te hebben gevonden??
Terug naar huis en na de eerste de beste afrit of slecht wegdek was het weer terug, dus niet opgelost.
Thuis even gebeld om dit te laten weten en moet nu een afspraak maken dat ze er opnieuw naar gaan kijken en de fiets moet dan waarschijnlijk een nachtje blijven....
...

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 26 jun 2021 19:34

Heb je een carbon zadelpen? Zo niet, dan heb ik vaak gezien dat ze onder garantie een carbon zadelpen plaatsen.

Ik had zelf al een carbon zadelpen (hi-mod frame) maar ook die werd pas stil nadat deze onder garantie door een nieuwe was vervangen.

Zou dus zeker aansturen op nieuwe zadelpen onder garantie.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 28 jun 2021 10:23

Mijn frame is ook een hi-mod en daar zit ook de carbon zadelpen in.
Prima tip ga ik van de week over in gesprek.
Dank daarvoor.
...

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 28 jun 2021 15:15

Heeft iemand ervaring met het vervoeren van een nieuw model SuperSix of SystemSix in een bikebox of een skikoffer? Dit is met de standaard setup erg lastig of onmogelijk ivm de stuurhoek beperking die erin zit. Daardoor kan het stuur niet ver genoeg opzij, waardoor de fiets niet plat genoeg gelegd kan worden.

Op vakantie neem ik mijn fiets meestal mee in een grote (brede) skibox, maar dat is bij mijn SuperSix dus lastig.

Mensen die hier een goede oplosisng voor hebben? Bijvoorbeeld stuurpen los halen (ik heb KNOT stuurpen en stuur) en dan los wel draadbaar?

Tips zijn welkom :)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 jun 2021 15:56

Het zal afhangen hoe je interne kabels lopen.
Is dat systeem draaibaar, heb je genoeg overlengte in je kabels bv
In dit geval zal dat zal ook de reden zijn voor de begrenzing.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 05 jul 2021 10:49

Heb inmiddels geprobeerd een zadelpen te bemachtingen bij de FM maar zo een voudig is dat toch niet gebleken.
Worden niet meer gemaakt en er zijn er geen meer in voorraad bij C.
Einde oefening of zoals voorgesteld werd de pen vastzetten met twee-componenten lijm...?
Om nu voor een onderdeel van pakweg 100 á 200 euris een nieuwe fiets te kopen gaat me te ver.
Blijf nog even zoeken naar een andere oplossing .
...

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 05 jul 2021 13:21

Worden niet meer gemaakt? Lijkt me een heel erg raar verhaal... Model is gewoon nog leverbaar en betwijfel uberhaupt of er een nieuwe SS EVO komt dit jaar.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 05 jul 2021 14:16

Oppbogga schreef: 05 jul 2021 10:49 Heb inmiddels geprobeerd een zadelpen te bemachtingen bij de FM maar zo een voudig is dat toch niet gebleken.
Worden niet meer gemaakt en er zijn er geen meer in voorraad bij C.
Einde oefening of zoals voorgesteld werd de pen vastzetten met twee-componenten lijm...?
Om nu voor een onderdeel van pakweg 100 á 200 euris een nieuwe fiets te kopen gaat me te ver.
Blijf nog even zoeken naar een andere oplossing .
Met alle respect voor de werkzaamheden die tot nu toe verricht zijn maar weten we hier niet al langer op het forum dat er een waslijst is van oorzaken voor geluiden die vaak een zadelpen of bottom bracket geweten worden?

Een lijst uit de tijd van de velgremmen.
Wat er voor disc brakes nog aangevuld moet worden weet ik niet.
Bij kraken zijn mensen bij een Cannondale snel geneigd om de BB30 aan te wijzen als schuldige.
Er is echter een hele reeks onderdelen die ook voor kraakjes kunnen zorgen.
Doordat carbon frames complete klankkasten zijn is het soms moeilijk vast te stellen waar de oorzaak ligt.

Potentiële bronnen voor kraakgeluiden
- Bracket lagers (onjuist gemonteerd/ te droog etc)
- Losse crankarm
- Losse bladboutjes
- Losse pedalen
- Losse schoenplaatjes
- Quick release van de wielen te los
- Ontbreken van een weinig smeermiddel tussen quick release uitval pad
- zadelpen in frame (ontbreken van carbonpasta, verkeerde maat zadelpen)
- Zadel bevestiging op zadelpenkop
- Zadel rails
- Balhoofdlagers
- Speling op balhoofd (of te strak)
- Stuurpen op vorkbuis
- Stuurpen op stuur
- Montagefout cassette
- Probleem met body

Veel piepjes en kraakjes kunnen weggenomen worden door het opnieuw monteren van de onderdelen na reiniging van het contactoppervlak en het vervolgens aanbrengen van bijvoorbeeld carbonpasta, montagevet afhankelijk van wat voorgeschreven is.
Op de site van dr-cannondale.de. zijn voor de verschillende SS versies diverse zadelpennen verkrijgbaar.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 06 jul 2021 09:44

Oppbogga schreef: 05 jul 2021 10:49 Einde oefening of zoals voorgesteld werd de pen vastzetten met twee-componenten lijm...?
Om nu voor een onderdeel van pakweg 100 á 200 euris een nieuwe fiets te kopen gaat me te ver.
Blijf nog even zoeken naar een andere oplossing .
Welke idioot heeft het voorgesteld om de zadelpen in te lijmen ?? Ik zie in dit soort dingen altijd een prachtige uitdaging. Soms kost het een dag of iets langer maar meestal wel gevonden waar de kraak vandaan komt. Ik weet niet waar je woont, maar ik wil er best eens naar kijken ( gratis ).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 06 jul 2021 12:42

De volledige lijst aan mogelijkheden om het kraken te voorkomen is afgewerkt. Moet zeggen dat na de laatste behandeling bij de FM het kraken tot een minimum is terug gebracht maar na een uurtje of twee- drie fietsen komt het weer een beetje terug.
Dank voor de site van dr-c maar ook daar geen seatpost meer leverbaar.
...

Plaats reactie