Ik geloof dat er banden op kunnen tot 30mm. Of je dat wil en of dat nodig is is de vraag.
Heeft die vriend van jou ook ervaring op mindere wegen en in de heuvelzones?
Cannondale
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24 aug 2021 11:30
Soort banden, druk en breedte zijn dé voornaamste factoren die de mate van comfort bepalen. Hoge wielen en dikke frames doen er uiteraard niet goed aan. Maar het is tenslotte een racefiets. In het hooggebergte lijkt het me door z'n toch redelijke gewicht niet de perfecte metgezel te zijn. Maar om hier eens een heuvel op te knallen, vooral op de power, zou ik 'm niet laten staan. Ik vind een SystemSix alvast een heel knappe fiets. Enkel te duur voor wat het is.
Als je zelf geen lichtgewicht bent maakt die paar honderd gram meer in de bergen ook niet echt uit.. En hoe vaak fiets je nog in het hooggebergte?
Voor het heuvelland is het in elk geval een prima fiets, vriend van mij heeft er 1 en knalt er ook zo de Zuid Limburgse heuvels mee op.
Voor het heuvelland is het in elk geval een prima fiets, vriend van mij heeft er 1 en knalt er ook zo de Zuid Limburgse heuvels mee op.
-
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 19 apr 2018 09:42
Ik rij zelf met een systemsix ultegra sinds december. Ik heb er 25mm continental banden op gestoken, en rij voor dagelijks gebruik met alu 45mm velgen ipv de meegeleverde 55mm Carbon velgen. 28mm banden leek me toch echt te krap ivm steentjes tussen kader en wiel.
Ik rij hiermee vooral in het Pajottenland en doe regelmatig ook woon-werk ritjes waar je toch vaak minder ideale wegen tegenkomt, en vind dit zeker niet oncomfortabel, zelfs aangenamer dan op een alu fiets bij gelijke bandenmaat. Voor echte kasseiritten zou ik wat anders zoeken.
Ik rij hiermee vooral in het Pajottenland en doe regelmatig ook woon-werk ritjes waar je toch vaak minder ideale wegen tegenkomt, en vind dit zeker niet oncomfortabel, zelfs aangenamer dan op een alu fiets bij gelijke bandenmaat. Voor echte kasseiritten zou ik wat anders zoeken.
Geen idee wat heuvelzones zijn Hangt af hoeveel bar je er in pompt.HerbertvanP schreef: ↑27 aug 2021 13:10 Ik geloof dat er banden op kunnen tot 30mm. Of je dat wil en of dat nodig is is de vraag.
Heeft die vriend van jou ook ervaring op mindere wegen en in de heuvelzones?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12640
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Hoe lang zijn er al? een frame gaat deze tijden vaak minimaal 5 jaar mee.
Met 2022 modellen bedoel ik uiteraard andere afmontage, kleurtjes,...wasbeer2006 schreef: ↑29 aug 2021 13:37 Hoe lang zijn er al? een frame gaat deze tijden vaak minimaal 5 jaar mee.
Normaal worden zo ongeveer einde augustus begin september de nieuwe modellen voorgesteld.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12640
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Daar lijken fabrikanten ook een andere weg mee in te slaan..... langer een kleur en config behouden.
Dat zou dan de eerste keer zijn bij Cannondale. Dealer zal gelijk hebben dat het omwille van corona is...wasbeer2006 schreef: ↑29 aug 2021 15:24 Daar lijken fabrikanten ook een andere weg mee in te slaan..... langer een kleur en config behouden.
Deze vraag is misschien een beetje domme vraag, maar ga het toch wagen.
Als ik de huidige SuperSix EVO Hi-MOD Disc Ultegra Di2 en SuperSix EVO Hi-MOD Disc Ultegra vergelijk op de site van Cannondale, dan zie ik niet heel veel verschil. De Di2 versie heeft (uiteraard) Di2 (goh) en betere wielen.
Prijsverschil is wel schokkend, €2800,- zie ik er niet aan af.
Als ik even ga rekenen, dan kost een Ultegra Di2 groepset €1800,- (ongeveer), wielset los €1000,-.
Kun je dan niet veel beter de niet-Di2 versie nemen, upgrade onderdelen direct erbij kopen en na aanschaf upgraden? Ben je net zo duur uit initieel. Verkoop je de overgebleven groepset en wielen, dan zou je zeker nog €500,- kunnen verdienen. Zelfs al laat je de ombouwen tegen uurtarief door de dealer uitvoeren, ben je no goedkoper uit na verkoop losse onderdelen.
Zie ik iets over het hoofd, zit er toch echt nog wel een ander verschil tussen de mechanische en Di2 uitvoering?
Als ik de huidige SuperSix EVO Hi-MOD Disc Ultegra Di2 en SuperSix EVO Hi-MOD Disc Ultegra vergelijk op de site van Cannondale, dan zie ik niet heel veel verschil. De Di2 versie heeft (uiteraard) Di2 (goh) en betere wielen.
Prijsverschil is wel schokkend, €2800,- zie ik er niet aan af.
Als ik even ga rekenen, dan kost een Ultegra Di2 groepset €1800,- (ongeveer), wielset los €1000,-.
Kun je dan niet veel beter de niet-Di2 versie nemen, upgrade onderdelen direct erbij kopen en na aanschaf upgraden? Ben je net zo duur uit initieel. Verkoop je de overgebleven groepset en wielen, dan zou je zeker nog €500,- kunnen verdienen. Zelfs al laat je de ombouwen tegen uurtarief door de dealer uitvoeren, ben je no goedkoper uit na verkoop losse onderdelen.
Zie ik iets over het hoofd, zit er toch echt nog wel een ander verschil tussen de mechanische en Di2 uitvoering?
Dogma F
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37663
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Probleem 1: zie maar eens een complete groepset nu te vinden.....
Less is bore