Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

remco81
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2013 21:32

remco81 26 mar 2020 23:17

Ja ,ze hebben meerdere dingen geprobeerd de pen leek naar mijn idee in het frame heen en weer te wiebelen .Of er was iets niet goed met de klem .De fietst is zelfs nog terug naar de cannondale importeur geweest daar is dus ook niks uitgekomen.
Kon een nieuw frame krijgen maar omdat me fm op 50 minuten rijden met de auto zit was ik er wel klaar mee.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 06 apr 2020 12:35

Wichert schreef: 25 mar 2020 18:00 Ik heb sinds enkele maanden een SuperSix ultegra disc 2020 (https://www.cannondale.com/en/bikes/roa ... 11550m1044), maar helaas kraakt mijn balhoofd. Bij de demofiets was dit ook al het geval. Herkent iemand deze klacht? En weet iemand de oplossing hiervoor?
Het zou dit issue kunnen zijn dat het kraken veroorzaakt.
Zelf heb ik ook een super6 evo ultegra (non disc) en had slechte lagers in het balhoofd. Zo slecht dat het stuur zelfs vastroestte als de fiets paar dagen stilstond. Maar ik heb daar nooit een kraakje van gehad.
Dogma F

Tri_noob
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 dec 2016 08:37

Tri_noob 07 apr 2020 14:26

Wichert schreef: 25 mar 2020 18:00 Ik heb sinds enkele maanden een SuperSix ultegra disc 2020 (https://www.cannondale.com/en/bikes/roa ... 11550m1044), maar helaas kraakt mijn balhoofd. Bij de demofiets was dit ook al het geval. Herkent iemand deze klacht? En weet iemand de oplossing hiervoor?
Het enige "gekraak" dat ik af en toe hoor is soms bij het draaien van het stuur en lijkt van de kabels die door het balhoofd lopen te komen.

Wichert
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 apr 2013 22:54

Wichert 07 apr 2020 15:12

De FM heeft de lagers in het balhoofd gedemonteerd en gesmeerd. Daarmee zijn de klachten verholpen.

En bij het draaien van het stuur "hoor" ik soms ook de kabels.

Transalp2011
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mei 2014 20:45

Transalp2011 08 apr 2020 14:25

kxlight schreef: 24 mar 2020 14:20 Bbq schitterende ‘kleur’. Tijdloos gaat niet vervelen. En vloekt nooit met je wielerkleding.

Maw ik zou t wel weten
Inmiddels fiets besteld, toch bbq geworden. Heb hem verder met di2 en het knot stuur en stem laten uitvoeren. Stuur hadden ze alleen niet meer op voorraad (duurde tot eind juni) dus heb gekozen voor het glanzende systemsix aero stuur. Ga er denk ik nog schwalbe pro ones met skinwall look opleggen. Wordt strakke fiets, Waarschijnlijk vrijdag gereed! Kan niet wachten!

Transalp2011
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mei 2014 20:45

Transalp2011 08 apr 2020 14:27

zwoof007 schreef: 25 mar 2020 12:44 Zelf rij ik de 105 uitvoering heb er alleen bontrager r4 banden op laten zetten.
Vind ik persoonlijk een gave combi

IMG_0318.JPG
Ook een mooie kleur en fiets toch wel, maar fm had hem niet staan, en denk dat ik er lang op had kunnen wachten. Als gezegd bbq std ultegra kleur geworden.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 20 apr 2020 00:28

Ik heb een supersix evo uit 2013. Vorig seizoen steeds last gehouden van mijn onderrug. Dynamische fietsmeting laten doen bij pedaalkracht in Nijmegen. Nu zit ik Idd beter maar ik heb extreem lange benen en een korte romp. Een Cannondale was dus eigenlijk niet zo’n goede keuze en een supersix al helemaal niet maar ok. Ik reed altijd al met een 8cm stuurpen en nog een paar van de spacers onder de stem. Nu zit de stem zeker 1,5cm hoger en is hij nog maar 7cm lang (kort).

Voorheen vond ik het stuurgedrag altijd nog goed (al kon ik nauwelijks met losse handen rijden) maar nu vind ik het echt niet meer fijn. De fiets stuurt nu echt merkbaar tegen in bochten, soms wel 3 4 keer metname als de hanghoek niet helemaal precies goed is. Maar als er zand e.d. ligt durf ik niet te plat.

Enig idee wat ik zou kunnen proberen, stuur toch weer lager, of weer die 8cm stem erop? Welk van de twee (zou allebei) zou het meeste de pijn onderrug veroorzaken en welke het stuurgedrag. Iemand die daar enig idee over heeft?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 20 apr 2020 21:32

Ik zie dat je niet zoveel gereden hebt dit jaar, ligt misschien aan zere rug. Als je de moeite neemt om je op te laten meten, zou je misschien een frame moeten nemen dat qua geometrie hierbij past. Zeker alsde aangepaste positie( afgezien van het stuurgedrag) verlichting geeft voor je rug. Dan komt het plezier in het fietsen ook weer terug.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 apr 2020 21:44

8cm stuurpen terug en op de oude hoogte of een beetje hoger. Zadel verder naar voren en klein tikje omhoog zodat je dezelfde heuphoek houdt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 23 apr 2020 16:47

Vorig jaar nog eens een setje Zipp 202's gekocht en gisteren weer eens mee gereden. Ideaal met iets meer wind hier aan de kust. ca 6,5 - 6,6 Kg compleet.

202
Afbeelding
404
Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

RunRobert
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2020 20:02

RunRobert 24 apr 2020 11:34

IMG_1930.jpg
Hier een plaatje van de SystemSix Di2. Betreft een maat 62.

Aantal aanpassingen gedaan ten opzichte van de standaard fiets.
- Stuurpenlengte 120 in plaats van 110
- Stuurbreedte 42 in plaats van 44
- Dura Ace schijven, voor de looks, de witte Ultegra's vind ik niet echt mooi.
- Dura Ace cassette 12-25 in plaats van de standaard 11-30 Ultegra.
- S-Works Power Zadel. Superlicht maar toch comfortabel.
- Carbon Bidonhouders
- Vredestein Fortezza Tubeless banden

Met deze aanpassingen weegt de fiets exact 8 kg inclusief de pedalen en frontmount zonder de Garmin.
In mijn ogen een goed gewicht voor een Aero fiets met schijfremmen.

Fiets was perfect gemonteerd door Ten Tusscher te Enschede. Alles stond perfect afgesteld, mooi in de carbon pasta en ook de doorgegeven maten waren exact aangehouden. Echt een zaak waar ze meedenken om tot een zo fraai mogelijk geheel te komen. De man in werkplaats belde me met de vraag of ik de door verkoop geadviseerde Cannondale Carbon houders er echt op moesten, deze zijn namelijk mat en staan niet mooi bij hoogglans van het frame aldus de monteur, hij stelde als alternatief mooie hoogglans zwarte Bontragers voor zonder logo. Ook vroeg hij of ik stuurbuis echt al ingekort wou hebben, hij adviseerde even paar keer te fietsen en dan definitief in te korten.

De eerste rit beviel goed, handling is eigenlijk goed vergelijkbaar met mijn oude SuperSix. Op hogere snelheid merk je de stabiliteit en lijk je makkelijker hard te fietsen.

Super blij met deze pracht fiets en de top service!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 apr 2020 12:33

RunRobert schreef: 24 apr 2020 11:34 ....... en lijk je makkelijker hard te fietsen.
..................
Alleen dat al is genoeg om de aankoop van een nieuwe fiets te rechtvaardigen. :)

Succes.

PS: Een maat 62 ziet er zelden echt mooi uit.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie