Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 04 apr 2014 14:15

lijkt me een verkeerde diameter van klemband te zijn.
Wel vreemd bij een nieuwe fiets.

Kerkhoff
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 sep 2013 22:45

Kerkhoff 04 apr 2014 16:18

Herkenbaar: bij mijn nieuwe Synapse (carbon frame) ging het zadel ook 'spontaan' draaien en zakken (niet handig als je in je enthousiasme voor de eerste rit geen inbussleuteltje meeneemt... Dat fiets heel ongelukkig op een gegeven moment). Aandraaien met de momentsleutel met de juiste N/m, maar toch bij de volgende ritjes hetzelfde euvel. Uiteindelijk wat strakker aangedraaid en nu blijft ie zitten. Binnenkort gaat de fiets voor een eerste gratis controlebeurt bij de FM; ik kaart het dan in ieder geval nog even aan.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 05 apr 2014 09:35

vincent75 schreef:Kan iemand mij vertellen hoeveel setback de std zadelpen van een CAAD10 heeft.
Alvast bedankt.
Zou iemand even de moeite willen nemen om dit op te meten, dank u wel.
Mag denk ik ook van een Supersix zijn.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

ori53
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 02 sep 2009 23:11
Locatie: Amersfoort

ori53 05 apr 2014 12:06

vincent75 schreef:
vincent75 schreef:Kan iemand mij vertellen hoeveel setback de std zadelpen van een CAAD10 heeft.
Alvast bedankt.
Zou iemand even de moeite willen nemen om dit op te meten, dank u wel.
Mag denk ik ook van een Supersix zijn.
25mm op mijn SS.... Let wel dat is een Cannondale C3 pen van 31,6mm, jij hebt/zoekt denk ik een 27,2 voor een caad.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......


Pegoretti Mxxxxxo
Cotic Soul
Cube Nuroad

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 07 apr 2014 11:22

haaldoor schreef:Zojuist even de boel strak aangedraaid. Bladboutjes waren nog super vast. De crankbout stond wel los op rond de 30nm. Die nu op de voorgeschreven 40nm gezet(mooi dezelfde maat als Campa UT!). Is even kijken wat het gekraak zaterdag doet. Als het dan nog erg is gaat de fiets volgende week naar de FM voor hermontage van de lagers. Of toch zelf die tools kopen met dit excuus :D
Zaterdag de RvV gefietst en eerste 100km geen piep of kraak. Vervolgens kwam de kraak wel terug. En toen na een kasseien strook weer weg. En toen weer terug. En toen weer weg. Laatste stuk was ie volgens mij weg hoewel ik me niet meer alles scherp herinner tussen km 200 en 240. Ga van de week de fiets is kuisen en dan rondje te doen om de status van de kraak te evalueren. Sowieso denk ik even de bracket demonteren en alles schoonmaken en wat invetten. Wordt vervolgd dus!

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 07 apr 2014 11:43

kiekeboeboe schreef:lijkt me een verkeerde diameter van klemband te zijn.
Wel vreemd bij een nieuwe fiets.
Het gaat hier om een in het frame geïntegreerd klemsysteem en de zadelpen diameter van 25,4mm is ook nieuw.
Kerkhoff schreef:Herkenbaar: bij mijn nieuwe Synapse (carbon frame) ging het zadel ook 'spontaan' draaien en zakken (niet handig als je in je enthousiasme voor de eerste rit geen inbussleuteltje meeneemt... Dat fiets heel ongelukkig op een gegeven moment). Aandraaien met de momentsleutel met de juiste N/m, maar toch bij de volgende ritjes hetzelfde euvel. Uiteindelijk wat strakker aangedraaid en nu blijft ie zitten. Binnenkort gaat de fiets voor een eerste gratis controlebeurt bij de FM; ik kaart het dan in ieder geval nog even aan.
Ik heb de zadelpen nu opnieuw gemonteerd met Tacx carbon-pasta. Dat heeft een wat korrelige structuur. De door de FM gebruikte carbon-pasta had dat niet. De zadelpen lijkt nu beter/strakker in het frame te zitten. Ik weet dat je een zadelpenklem niet te strak moet aandraaien met carbon pennen, maar als je zadel tijdens het fietsen iedere keer 6-8 cm omlaag zakt moet je toch wat.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 apr 2014 11:47

Dan heeft die FM waarschijnlijk gewoon vet gebruikt. In iedere vorm van montagevet/pasta zitten namelijk deeltjes/korreltjes.

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 07 apr 2014 12:54

In vet niet hoor
ooit allemaal op een Scalpel

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 07 apr 2014 13:01

velolove schreef:In vet niet hoor
Havanna bedoelt (denk ik) montagevet / montagepasta. Dus geen gewoon vet.

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 07 apr 2014 18:11

Gewoon vet of montagevet voor een zadelpen, is dat niet gek? Het had geen korrelige structuur en was paars transparant. In ieder geval gebruik ik het originele Aksium-achterwiel alleen voor de fietstrainer. De wielset is vervangen voor een Pacenti SL23/WI wielset met Conti 4000s 25mm bandjes. Stuur en stuurpen zijn vervangen door een 3T ergonova team combi.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 07 apr 2014 20:43

walliebal schreef:Gewoon vet of montagevet voor een zadelpen, is dat niet gek? Het had geen korrelige structuur en was paars transparant.
Gewoon vet is wel gek, montagevet niet. Door de korrels in de montagevet zakt de pen niet.

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 07 apr 2014 20:51

Weet er iemand of het mogelijk is om 25mm bandjes op m'n Caad10 te leggen?
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

Plaats reactie