Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 01 aug 2011 20:27

Iemand die een foto van de 2012 Caad10 in BBQ en Replica wil posten, mijn compu loopt telkens vast bij het openen van de pdf file.
Bedankt!
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
tobi_as
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 okt 2010 22:52

Gebruikersavatar tobi_as 01 aug 2011 20:53

vincent75 schreef:Iemand die een foto van de 2012 Caad10 in BBQ en Replica wil posten, mijn compu loopt telkens vast bij het openen van de pdf file.
Bedankt!
Afbeelding

Afbeelding
Keep calm and pedal like you stole it

doompjoe
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2011 13:57
Locatie: Twente

doompjoe 02 aug 2011 08:51

Mij kunnen de nieuwe kleuren ook niet echt bekoren, de volledig zwarte zijn in mijn ogen nog de mooiste.

En gezien de toch wel flink hogere prijs (voor in ieder geval de Synapse Ultegra), ben ik nog meer tevreden met het feit dat ik er dit voorjaar één heb aangeschaft!

jarnos
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 09 jan 2007 12:12

jarnos 02 aug 2011 09:26

Valt me erg tegen de nieuwe supersix, zelfs de caad 10 hierboven is mooier. Was aan het wachten om misschien een supersix aan te schaffen. De Evo is zo te lezen niet wat voor mij, weeg namelijk rond de 90 kg. Wat nu? Oud type kopen? Ander merk?
As a finishing touch, God created the dutch !!

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 02 aug 2011 17:08

sharkman113 schreef:ligt er helemaal aan wat je zoekt, onder de 75 kg is de evo te overwegen (zeker voor ritten boven de 100 km).
Grotere/krachtigere renners die niet steeds lange tochten maken kunnen beter gewoon bij de "gewone blijven". Overigens is de enige evo die de moeite waard is de
carbon black (nude) variant bij de andere weegt de lak zoveel dat het effect deels teniet wordt gedaan.
De evo voelt zachter/slapper aan maar biedt wel wat meer comfort de standaard SS is harder/strakker en voelt veel sneller aan maar je wordt er wel eerder moe op.
Sharkman,
Ik vind de EVO erg interessant, echter, ik heb nog nooit iets over een 75kg "grens" gelezen. Zou je ons kunnen mededelen hoe je hier aan komt/wat je hiermee bedoelt?

Bedankt

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 02 aug 2011 17:30

Ik heb ook nergens gelezen, in geen één test, dat de EVO een gewichtslimiet zou hebben. Ik denk ook niet dat het zo is, maar wellicht is de "gewone" supersix wel geschikter voor zwaardere rijders.
In ieder geval ga ik zeker tzt kijken voor een EVO. Erg mooi frame.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 02 aug 2011 18:53

Volgens mij heeft op een enkeling na hier nog niemand op Evo gereden en ik enkel op een "gewone" 58. Maar met een beetje gezond verstand zal iedereen snappen dat een dergelijk ultralicht frame voor een rijder van 90+ kg. niet het optimale middel is om veel plezierige km te kunnen rijden. Ik vond de evo duidelijk minder strak/stabiel/zeker rijden als een gewone supersix waarbij de gedachte wollig als eerste bij mij naar voren kwam. Zal er op termijn zeker nog eens eentje uitgebreid gaan testen maar mijn favoriete fiets zal het op voorhand zeker niet worden (er zijn betere frames op de markt).
Overigens is dit elders ook al een keer uitgebreid besproken. De leverancier = cannondale denkt dat haar klant steeds lichter wil en zoekt de grens op. Vraag je af of jij als weldenkende klant ook die richting op wil of dat je juist gaat voor stabiel/stevig/betrouwbaar denk dat het dan al rap duidelijk wordt dat iemand van 90 kg niet perse op iets van 800 gram moet rijden maar dat zo rond de kg. meer dan goed genoeg is......
Discussie is trouwens voor de meesten hier snel ten einde als ze de prijs van een Evo horen :-) en als je het geld wel heb en je vindt hem mooi, gewoon doen en niet over lullen (valt me vaker op dat degenen die er eindeloos over doorzagen hem op voorhand al niet kunnen/willen betalen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 02 aug 2011 23:45

Waar moet je de Supersix, al of niet hi-mod of straks EVO, nu plaatsen tegenover een S-works Tarmac of een gewone Tarmac? Even los van het ontwerp, zijn het dan qua rijden echt totaal verschillende fietsen? Ze komen beiden vaak goed uit de testen, dus het verschil zal subtiel zijn, of vergis ik me hierin? Specialized levert wel veel verschillende losse frames. Ik moet zeggen dat ik een S-works tarmac frame voor 2700 euro niet duur vind, maar nogmaals ik weet er onvoldoende van, vandaar mijn vraag.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

jo_spr
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 21 jul 2006 10:01

jo_spr 03 aug 2011 07:55

Ben verliefd geraakt op Cannondale vanaf de introductie van de System Six.

Dat was een stoere fiets. Oversized en met een prachtige stuurpen. Ik moet zeggen dat de laatste twee jaren de collecties nogal tegenvallen. De kleurstelling is in vele gevallen niet zo mooi en ook de opbouw laat te wensen over. Zo vind ik de kwaliteit van de wielen meestal niet overeenkomen met de totale prijs van de fiets. Ook het gebruik van Cannondale onderdelen is niet sjiek.

Met de invoering van de Evo heeft ook Cannondale de trend naar smallere buizen ingezet. Jammer.

Ach, wat verlang ik naar een Cannondale System Six full carbon. Met oversized beatbox en kabelgeleiding die in het frame loopt. Liefst als frame zodat je hem zelf kunt samenstellen.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 03 aug 2011 08:24

Koop dan een Tarmac S-works sl4 ...kan je wel zelf samenstellen en kabels door het frame.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 03 aug 2011 08:41

Van het weekend de nieuwe Supersix Evo gezien, betast en beklommen. Een erg mooie fiets. Veel ranker gebouwd dan de supersix (hi-mod).
Wat me wel tegen viel is de wijze waarop de lak of stickers zijn aangebracht (ik heb de EVO met Sram red gezien). Niet echt heel strak gedaan, en je voelt ook heel duidelijk dat het stickers zijn. De randen van de stickers zijn ook niet altijd erg fraai. Gelukkig zitten de stickers wel onder een laag lak.
Wel jammer dat voor een hi-end frame in 2012 niet alle kabels bij de EVO door het frame lopen. Als je de nieuwe Specialized Tarmac sl4 bekijkt, dan zie je dat het kan en erg fraai is. uiteraard heeft het ook een nadeel qua montage en wellicht geluid (rammelen), maar het oogt wel erg strak als de kabels door het frame lopen.
Uiteraard een erg lichte fiets, maar met een"gewone" Supersix met Sram Red kom je ook in de buurt van de 7 kilo in maat 58. Daarnaast is de "gewone" Supersix wel erg mooi gespoten. Wellicht zelfs dat de "gewone" Supersix wat geschikter is voor de zware rijders onder ons, want dat is met de EVO voor mij nog niet helemaal duidelijk, hoewel er nergens een gewichtslimiet vermeld staat. We wachten het af.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

jo_spr
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 21 jul 2006 10:01

jo_spr 03 aug 2011 08:44

@ boswielrenner: Vind compact frames niet mooi.

Plaats reactie