Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koga

joopz
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2006 18:38

joopz 17 sep 2006 19:04

Ik heb sinds begin april een nieuwe (carbon) Roadracer.
Op een aantal plaatsen onstaan er nu luchtbelletjes onder de lak.
Ook gemeld aan mijn fm, ook hier wil Koga de fiets zien.
Binnen enkele weken komt er een vertegenwoordiger langs om eea te bekijken.
Wat mij betreft is het simpel, gewoon overspuiten na het seizoen.
Ik ben benieuwd, maar ben er niet blij mee.
 

cart
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 17:25

cart 17 sep 2006 20:54

Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 15 September 2006
Ik ben in het bezit van een Koga, het is een 63cm frame. Mijn vraag is wat de confectiemaat is van de stuurpen die standaard op een 63cm Koga wordt gemonteerd. Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn. Ik schat het zelf op 120mm??? Er zit nu een 90mm pen op van de vorige eigenaar.


Wat wil je nu precies met deze vraag? Het gaat er toch om dat je houding op de fiets goed is, dan doet het er toch niet toe hoe de fiets ooit standaard geleverd werd?
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic

geertjansen
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 apr 2006 21:16

geertjansen 18 sep 2006 00:20

Quote: Origineel geplaatst door Cart op 17 September 2006
Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 15 September 2006
Ik ben in het bezit van een Koga, het is een 63cm frame. Mijn vraag is wat de confectiemaat is van de stuurpen die standaard op een 63cm Koga wordt gemonteerd. Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn. Ik schat het zelf op 120mm??? Er zit nu een 90mm pen op van de vorige eigenaar.




Wat wil je nu precies met deze vraag? Het gaat er toch om dat je houding op de fiets goed is, dan doet het er toch niet toe hoe de fiets ooit standaard geleverd werd?


lees het bericht van Zaffeltje nog eens goed:
"Mijn vraag is wat de confectiemaat is van de stuurpen die standaard op een 63cm Koga wordt gemonteerd."
wat zal dan zijn vraag zijn      

zaffeltje
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 jan 2006 03:09

zaffeltje 18 sep 2006 02:39

Quoten: Origineel geplaatst door Cart op 17 September 2006


Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 15 September 2006


Ik ben in het bezit van een Koga, het is een 63cm frame.
Mijn vraag is wat de confectiemaat is van de stuurpen die standaard op een 63cm Koga wordt gemonteerd. Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn. Ik schat het zelf op 120mm??? Er zit nu een 90mm pen op van de vorige eigenaar.


Wat wil je nu precies met deze vraag? Het gaat er toch om dat je houding op de fiets goed is, dan doet het er toch niet toe hoe de fiets ooit standaard geleverd werd?

Ik wil weten wat de lengte is van een standaard stuurpen geleverd bij een 63cm frame. Maar blijkbaar weet niemand van de Koga rijders deze vraag te beantwoorden.

zaffeltje
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 jan 2006 03:09

zaffeltje 18 sep 2006 02:41

Quoten: Origineel geplaatst door JoopZ op 17 September 2006


Ik heb sinds begin april een nieuwe (carbon) Roadracer.
Op een aantal plaatsen onstaan er nu luchtbelletjes onder de lak.
Ook gemeld aan mijn fm, ook hier wil Koga de fiets zien.
Binnen enkele weken komt er een vertegenwoordiger langs om eea te bekijken.
Wat mij betreft is het simpel, gewoon overspuiten na het seizoen.
Ik ben benieuwd, maar ben er niet blij mee.
 

Voor een Koga is dat geen goede reclame.

zaffeltje
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 jan 2006 03:09

zaffeltje 18 sep 2006 19:45

Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 18 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door JoopZ op 17 September 2006


Ik heb sinds begin april een nieuwe (carbon) Roadracer.
Op een aantal plaatsen onstaan er nu luchtbelletjes onder de lak.
Ook gemeld aan mijn fm, ook hier wil Koga de fiets zien.
Binnen enkele weken komt er een vertegenwoordiger langs om eea te bekijken.
Wat mij betreft is het simpel, gewoon overspuiten na het seizoen.
Ik ben benieuwd, maar ben er niet blij mee.
 

Voor een Koga is dat geen goede reclame.

Hoe omschrijf je de persoon die een Koga koopt? Waarom kiest iemand voor een Koga? Wat is er anders aan een Koga fiets en zijn service???

pedro68
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 aug 2006 13:40

pedro68 18 sep 2006 21:02

Hallo raceliefhebbers,
Ik vraag me eigenlijk een beetje af waarom er zo weinig mensen(vooral Nederlanders) met Koga rijden ?? Het betreft toch een groot Nederlands product met goede kwaliteiten. Vooral de collectie van 2006 hebben ze toch een paar mooie fietsen zoals de FullPro en de Roadracer, met de allernieuwste snufjes als een Full carbon frame etc.
Vandaag de dag is het blijkbaar vooral te doen om de Amerikanen en Italianen?! Begrijp me niet verkeerd, het is geen verwijt alleen maar een vaststelling. Bij ons in Belgie zie je wel veel Ridley en Eddy Merckx.
Graag jullie mening, een Belgische Kogarijder
KUOTA
Bicycle Composite Technology

cart
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 17:25

cart 18 sep 2006 21:25

Ik begrijp het ook niet. Er wordt naar mijn mening altijd een beetje minderwaardig over gedaan. Overigens ook "fiets" doet hieraan mee door relatief weinig aandacht te besteden aan fietsen van Nederlands fabrikaat. Het is inderdaad altijd de Italianen, Amerikanen e.a.

Ik heb overigens vorig jaar op Bike motion een aantal fietsen vergeleken, waaronder Koga, Trek, Ridley, Merida en Redbull.
Voor mij werd zondermeer duidelijk dat de Koga kwa afwerkingsniveau een tandje hoger staat dan de andere merken, maar goed dat is mijn persoonlijke kijk op die fietsen.

Mogelijk dat ook de wat hogere prijzen eraan bijdragen dat men naar andere merken uitkijkt? Overigens valt dit wel mee als je goed kijkt in de specificatie's. De gemonteerde onderdelen zijn ook gewoon hoogwaardig, en als er staat "Ultegra" dan is het ook 100 Ultegra. Bij andere merken zie je soms dat het dan niet 100 Ultegra is.
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic

cart
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 17:25

cart 18 sep 2006 21:34

Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 18 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Cart op 17 September 2006Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 15 September 2006
Ik ben in het bezit van een Koga, het is een 63cm frame. Mijn vraag is wat de confectiemaat is van de stuurpen die standaard op een 63cm Koga wordt gemonteerd. Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn. Ik schat het zelf op 120mm??? Er zit nu een 90mm pen op van de vorige eigenaar.




Wat wil je nu precies met deze vraag? Het gaat er toch om dat je houding op de fiets goed is, dan doet het er toch niet toe hoe de fiets ooit standaard geleverd werd?


Ik wil weten wat de lengte is van een standaard stuurpen geleverd bij een 63cm frame. Maar blijkbaar weet niemand van de Koga rijders deze vraag te beantwoorden.


Als je op de Koga site (www.koga.com) kijkt bij specificaties dan vind je wat je zoekt. Ook stuurbreedtes zijn hierop terug te vinden. Voor jouw vraag (voorbeeld van de roadracer):
Stuurvoorbouw      ITM Alu-Carbon Super Over. Lengte 50-52-54-56cm 90mm, 58-60cm 100mm en 62cm 120mm.

Blijf ik toch nog erg benieuwd naar het waarom van deze vraag.
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic

zaffeltje
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 jan 2006 03:09

zaffeltje 18 sep 2006 22:41

Quoten: Origineel geplaatst door Cart op 18 September 2006


Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 18 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Cart op 17 September 2006


Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 15 September 2006


Ik ben in het bezit van een Koga, het is een 63cm frame.
Mijn vraag is wat de confectiemaat is van de stuurpen die standaard op een 63cm Koga wordt gemonteerd. Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn. Ik schat het zelf op 120mm??? Er zit nu een 90mm pen op van de vorige eigenaar.


Wat wil je nu precies met deze vraag? Het gaat er toch om dat je houding op de fiets goed is, dan doet het er toch niet toe hoe de fiets ooit standaard geleverd werd?

Ik wil weten wat de lengte is van een standaard stuurpen geleverd bij een 63cm frame. Maar blijkbaar weet niemand van de Koga rijders deze vraag te beantwoorden.

Als je op de Koga site (www.koga.com) kijkt bij specificaties dan vind je wat je zoekt. Ook stuurbreedtes zijn hierop terug te vinden. Voor jouw vraag (voorbeeld van de roadracer):Stuurvoorbouw      ITM Alu-Carbon Super Over. Lengte 50-52-54-56cm 90mm, 58-60cm 100mm en 62cm 120mm.Blijf ik toch nog erg benieuwd naar het waarom van deze vraag.

Ik wilde een richtlijn hebben wat de maat (lengte) betreft, de keuze van een stuurpen is namelijk beperkt. Ik zoek een stuurpen voor een stuur van 25,8mm (niet oversized dus) voor mij Koga. Gezien deze dan 120mm moet zijn, maakt alles er niet makkelijker op.

zaffeltje
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 jan 2006 03:09

zaffeltje 18 sep 2006 22:44

Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 18 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Cart op 18 September 2006


Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 18 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Cart op 17 September 2006


Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 15 September 2006


Ik ben in het bezit van een Koga, het is een 63cm frame.
Mijn vraag is wat de confectiemaat is van de stuurpen die standaard op een 63cm Koga wordt gemonteerd. Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn. Ik schat het zelf op 120mm??? Er zit nu een 90mm pen op van de vorige eigenaar.


Wat wil je nu precies met deze vraag? Het gaat er toch om dat je houding op de fiets goed is, dan doet het er toch niet toe hoe de fiets ooit standaard geleverd werd?

Ik wil weten wat de lengte is van een standaard stuurpen geleverd bij een 63cm frame. Maar blijkbaar weet niemand van de Koga rijders deze vraag te beantwoorden.

Als je op de Koga site (www.koga.com) kijkt bij specificaties dan vind je wat je zoekt. Ook stuurbreedtes zijn hierop terug te vinden. Voor jouw vraag (voorbeeld van de roadracer):Stuurvoorbouw      ITM Alu-Carbon Super Over. Lengte 50-52-54-56cm 90mm, 58-60cm 100mm en 62cm 120mm.Blijf ik toch nog erg benieuwd naar het waarom van deze vraag.

Ik wilde een richtlijn hebben wat de maat (lengte) betreft, de keuze van een stuurpen is namelijk beperkt. Ik zoek een stuurpen voor een stuur van 25,8mm (niet oversized dus) voor mij Koga. Gezien deze dan 120mm moet zijn, maakt alles er niet makkelijker op.

Met een 63cm frame moet ik waarschijnlijk een 130mm stuurpen hebben maar 120mm lijkt me al voldoende. Maar goed dat is uitproberen.

franco1
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2006 23:40

franco1 19 sep 2006 00:40

Mij maakt het niet uit uit welk land een fiets komt; het gaat mij om de kwaliteit. Dat Koga wat duurder is dan merken als Giant komt omdat alle onderdelen van goede kwaliteit zijn, dus niet alleen het frame en de groep maar ook de banden, het zadel etc.
Ik rijd sinds 1990 alleen maar op Koga; ik ruil m'n fiets iedere 4 jaar in voor een nieuw model en rijd sinds juli op een Road Racer.
Tot nu toe heb ik nog nooit problemen met een Koga gehad en zo lang dit zo blijft zie ik geen reden om een ander merk te proberen; misschien een beetje 'wat de boer niet kent dat eet hij niet'
 
 

Plaats reactie