Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koga

pedro68
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 aug 2006 13:40

pedro68 07 sep 2006 00:34

Macgiven,
De dealer heeft mijn beenlengte gemeten en normaal moet ik een maat 58 of 60 bij Trek (is een 58)hebben. Maar bij Koga hebben ze alleen de maten 53-56-59-62. Daarom heb ik een 59. Ik weet ook niet waarom ze zo'n onregelmatige framematen hanteren? Zal ik eens vragen bij de dealer.
Bij mijn weten valt de maat 62 zeer goed mee. Omdat het om een aeroframe gaat en niet met rechte buizen valt het stretchen zo niet op. 
Als ik kan zal ik Zaterdag eens informeren bij de dealer i.v.m. de stuurhoogte.
Greetz
Pedro
KUOTA
Bicycle Composite Technology

cart
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 17:25

cart 07 sep 2006 22:11

Hey,

Ook ik heb een Koga (roadwinner 2006). Heerlijke fiets en ook ik ben "gevallen" voor het hoge afwerkings- / kwaliteitsniveau.
Ik heb echter wel wat pech met deze fiets. Ten eerste was er een foutieve spacer geplaatst waardoor mijn balhoofd niet af te stellen was; of (te)veel speling of vast.
Verder waren de vorkpoten bij mij niet even lang (1,35 mm verschil) waardoor het voorwiel scheef stond.
Dit alles is bij Koga (kwaliteitscontrole?) doorgeslipt. Voor de foutieve spacer is van Koga kant geen interesse, ze willen kennelijk niet weten wat er mis is. Om vervolgfouten te voorkomen moet je dit eigenlijk wel willen weten. Heb overigens wel een goede nieuwe gekregen.
De reactie op de vork was: DAT KAN NIET! Maar het is wel zo, mijn FM heeft alles nagemeten en bevestigd (we zijn toch niet gek, Koga). Koga stuurde een nieuwe (die heeft wel 2 exact even lange vorkpoten) die mijn FM moest betalen totdat Koga zelf bepaalt heeft of de vork daadwerkelijk scheef is. Wat een arrogantie. De afloop weet ik nog niet, gelukkig heb ik een goede FM dus veel last heb ik niet.
En eerlijk is eerlijk; Koga stuurde wel nieuwe onderdelen waardoor mijn fietsplezier bleef bestaan.

Net nu dit grotendeels achter de rug is komt de volgende klacht: scheurtjes in de lak net boven de crank op de voorbuis. Ga komend weekend maar weer eens naar m'n FM.

Verder het originele spijkerharde San Marco zadel direct omgeruild voor een Selle Italia Signo flow, zit mij beter. De vredestein banden veruild voor Conti's GP4000 en 2 bidonhouders van Tacx gemonteerd. Persoonlijk vind ik het een plaatje, zeker die wishbone achterkant!

Conclusie: een beetje teleurgesteld in de afleverkwaliteit, maar verder is het een hele fijne fiets.
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic

macgiven
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 aug 2006 14:30

macgiven 10 sep 2006 19:21

Tja dan is de Cart-vervolgvraag: iemand ervaring met scheuren lak e.d bij Koga?

petrel
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 aug 2006 11:26

petrel 10 sep 2006 21:15

Quoten: Origineel geplaatst door Macgiven op 10 September 2006

Tja dan is de Cart-vervolgvraag: iemand ervaring met scheuren lak e.d bij Koga?


Ik ben de topic-starter en heb dezelfde fiets als Cart twee berichten hierboven. (zie ook de eerste foto in deze topic) Gelukkig heb ik geen problemen met de lak of met de vork. Ik weet niet of het fenomeen "maandagochtendfiets" nog bestaat, maar mogelijk is dit inderdaad een exemplaar welke niet door de eindcontrole is gekomen.
Ik kan mij de reactie van Koga wel voorstellen. Uiteraard willen zij eerst de vork zelf bekijken voordat zij erkennen dat de poten niet gelijk zijn. Hoe en of je fietsenmaker dit bedrag eerst moet betalen, lijkt mij zijn probleem, en niet de jouwe. Dit hangt natuurlijk af van afspraken die hij maakt als hij het merk wil verkopen/vertegenwoordigen
Ook ik heb het San Marco zadel vervangen voor mijn oude trouwe Arione. De Vredestein Fortezza's doen het trouwens prima en doen in mijn geval niet onder voor de michelins pro2race die onder mijn vorige fiets hebben gezeten.
Succes met eventuele garantieafhandelingen.
 
      
Fietsgroet, Martin Heerhugowaard

joeny
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 aug 2006 22:22

joeny 10 sep 2006 22:19

Quote: Origineel geplaatst door Ghastly op 11 Augustus 2006Ik zit met nog veel meer pijn in mijn hart!Op de terug weg van een koers in Vlaanderen ben ik mijn Koga verloren van op de fietsendrager. Oorzaak: ik zou het niet weten! Gevolg: Koga kapot...Ik had dus de deze:picKoga Miyata Full Pro M, Chorus dubbel (alucrank), Ritchey WCS (stuur-stuurpen), Novatec wielen en Look Keo pedalen. Rijklaar gewicht 8.8kg (onnauwkeurig weegschaalgebruik).Nu:picKader gestript voor expert van de verzekeringen, ergopowers, remmen en pedalen zijn overgezet naar reservefiets zonder al te veel schade.het wiel:http://img228.imageshack.us/img228/4886 ... l7.jpgDaar blijft niet echt veel van over...Het was een mooie tijd met mijn Koga, zeker wanneer ik nu train en koers met mijn ProRace voel ik het verschil in stijfheid en in plezier om te rijden. Deze Koga was vrij uniek in België, want niet verkrijgbaar als frame apart en dus enkel leverbaar met Shimano. Nu is de fiets in deze kleur niet meer leverbaar, dus heeeel veel spijt dat hij stuk gegaan is op zo'n domme manier!meer foto's hier:derailleurpadscheurexchorusscheurwieldoorsnede

Zonde, Maarja jij kan er (Waarschijnlijk,Mag ik hopen voor Je) ook niks aan doen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 11 sep 2006 12:09

@ Pedro68: is het mogelijk dat ik u gisterenmiddag op de E40 autosnelweg richting kust ben voorbijgereden? Ik herken deze fiets... stond achteraan op het rek van een wagen.
edit: nee, 't schiet me net te binnen dat het enige verschil met die fiets die ik gisteren zag stuur en stuurpen waren: de man van gisteren had ITM K-Sword erop.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pedro68
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 aug 2006 13:40

pedro68 11 sep 2006 14:43

Quoten: Origineel geplaatst door Joeny op 10 September 2006


Quote: Origineel geplaatst door Ghastly op 11 Augustus 2006Ik zit met nog veel meer pijn in mijn hart!Op de terug weg van een koers in Vlaanderen ben ik mijn Koga verloren van op de fietsendrager. Oorzaak: ik zou het niet weten! Gevolg: Koga kapot...Ik had dus de deze:picKoga Miyata Full Pro M, Chorus dubbel (alucrank), Ritchey WCS (stuur-stuurpen), Novatec wielen en Look Keo pedalen. Rijklaar gewicht 8.8kg (onnauwkeurig weegschaalgebruik).Nu:picKader gestript voor expert van de verzekeringen, ergopowers, remmen en pedalen zijn overgezet naar reservefiets zonder al te veel schade.het wiel:http://img228.imageshack.us/img228/4886 ... l7.jpgDaar blijft niet echt veel van over...Het was een mooie tijd met mijn Koga, zeker wanneer ik nu train en koers met mijn ProRace voel ik het verschil in stijfheid en in plezier om te rijden. Deze Koga was vrij uniek in België, want niet verkrijgbaar als frame apart en dus enkel leverbaar met Shimano. Nu is de fiets in deze kleur niet meer leverbaar, dus heeeel veel spijt dat hij stuk gegaan is op zo'n domme manier!meer foto's hier:derailleurpadscheurexchorusscheurwieldoorsnede

Zonde, Maarja jij kan er (Waarschijnlijk,Mag ik hopen voor Je) ook niks aan doen.


De kader kan je nu los verkrijgen zodat je hem kan afmonteren naar eigen keuze. Bij Koga kan je kiezen tssn Shimano Ultegra of Dura-Ace. Maar het is wel een andere kleur natuurlijk. Ik heb er zo eentje en moet zeggen, de nieuwe kleurcombinatie is gewoon prachtig. Maar ja, dat is smaak hé.
In elk geval veel succes met de afhandeling van de verzekering.
Greetz
Kogaboy
KUOTA
Bicycle Composite Technology

zurich
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 jul 2005 19:31

zurich 11 sep 2006 15:29

Mooi frame, maar een beetje druk met  alle stickers. Mischien helpt het als je de stickers van de velgen verwijderd, wordt het wat rustiger?

cart
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 17:25

cart 13 sep 2006 21:47

Hey,

Ben afgelopen zaterdag naar de FM geweest ivm de scheurtjes in de lak. De FM had nog nooit zoiets gezien bij een Koga. Heb hem gevraagd naar zijn mening zonder erbij te vertellen wat mijn eigen mening is. Zijn diagnose: scheurtjes, want krassen laten ook de grondlaklaag zien wat hier niet het geval is. Bij nader onderzoek zit er ook nog zo'n scheurtje precies tussen de versnellingskabels onder de voorbuis. Nog een teken dat het geen kras is.
Hij gaat het in ieder geval melden en we zien wel wat de reactie van Koga is.

Voor de liefhebbers Klik hier
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic

macgiven
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 aug 2006 14:30

macgiven 14 sep 2006 19:04

Quoten: Origineel geplaatst door Cart op 13 September 2006

Hey,Ben afgelopen zaterdag naar de FM geweest ivm de scheurtjes in de lak. De FM had nog nooit zoiets gezien bij een Koga. Heb hem gevraagd naar zijn mening zonder erbij te vertellen wat mijn eigen mening is. Zijn diagnose: scheurtjes, want krassen laten ook de grondlaklaag zien wat hier niet het geval is. Bij nader onderzoek zit er ook nog zo'n scheurtje precies tussen de versnellingskabels onder de voorbuis. Nog een teken dat het geen kras is.Hij gaat het in ieder geval melden en we zien wel wat de reactie van Koga is.Voor de liefhebbers Klik hier


Dat is flink balen, heb je een nieuwe fiets....krijg je dit, gelukkig was je grondig en ben je er snel bij,
Wat ze ook zeggen: zou voor nieuw gaan, niets oplappen! Welke zwakke plekken komen er na enige tijd later in de lak? Laat staan of de hechting van de lak wel volstaat in dit geval...
Garantie........

cart
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2005 17:25

cart 14 sep 2006 21:28

Ja da's zeker balen. Maar goed vandaag een reactie gehad van m'n FM.
Koga wil de fiets zien, wat op zich erg logisch is, want van een foto kun je met deze problemen niet goed beoordelen.
Ben de fiets ongeveer 2 weken kwijt, maar omdat het nog fiets seizoen is heeft Koga aangegeven dat het geen probleem is om nog 2 maanden te wachten. Kijk da's service !
FM geeft aan dat het probleem hoe dan ook opgelost gaat worden, alleen hoe is nog even de vraag.
En inderdaad, ik ga niet zomaar accoord met oplappen, maar goed da's vooruit lopen op de zaken.

Hou jullie op de hoogte!
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic

zaffeltje
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 jan 2006 03:09

zaffeltje 15 sep 2006 23:39

Ik ben in het bezit van een Koga, het is een 63cm frame.
Mijn vraag is wat de confectiemaat is van de stuurpen die standaard op een 63cm Koga wordt gemonteerd. Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn. Ik schat het zelf op 120mm??? Er zit nu een 90mm pen op van de vorige eigenaar.
 

Plaats reactie