Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Help mijn fiets ’tunen’

recordfreak
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 mei 2006 23:45

recordfreak 27 jun 2006 23:13

Ik heb een merckx team sc op maat en zou hem graag lichter maken! Hij weegt nu 7.8kg en zou hem onder de 7 of gewoon uci gerechtigd willen maken 6.8kg. Heb de volgende onderdelen:groepset: campa record 2006 met alu crankswielen:dt swiss naven,sapim spaken,reflex velgen            Mavic ksyrium            record naven, sapim spaken, ambrosio chrono velgstuur en stuurpen: deda newtonzadelpen:Merckx aluminium (afgezaagd)zadel: San marco concortubes of bandjes: Vittoria corsa cxPedalen: Campa Profit recorddrinkbushouders: TacxVork: Easton ec90 slxBlok:Mengeling veloce(Ben junior)met record titaniumHier zijn de gewichten die ik al heb!Voorwiel MET tubes=>818gr-232=586Snelspanner dt swiss=50gr=>Ben op zoek naar tune snelspanners(HULP!)
Achterwiel=>Ligt nog bij mechanicien even wachtenRest van de gewichten komen later. familie heeft fototoestel mee..Intussen kunnen jullie al nadenken.Er komt zeker een lichtere: zadel,zadelpen,...?
 

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 27 jun 2006 23:35

steek carbon cranks...
 

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27562
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 jun 2006 23:49

Sorry voor deze kinderachtige vraag: maar denk je nou echt dat je harder gaat als je een paar honder gram lichter wordt? Of is het gewoon hobby?
Het goedkoopste is om gewoon zelf wat lichaamsgewicht te verliezen.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 28 jun 2006 00:02

-Veloce upgraden
- Tune AC14 zijn euro of 75,- incl verzendkosten

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 28 jun 2006 00:06

Quoten: Origineel geplaatst door record freak op 27 Juni 2006


Ik heb een merckx team sc op maat en zou hem graag lichter maken! Hij weegt nu 7.8kg en zou hem onder de 7 of gewoon uci gerechtigd willen maken 6.8kg. Heb de volgende onderdelen:groepset: campa record 2006 met alu crankswielen:dt swiss naven,sapim spaken,reflex velgen            Mavic ksyrium            record naven, sapim spaken, ambrosio chrono velgstuur en stuurpen: deda newtonzadelpen:Merckx aluminium (afgezaagd)zadel: San marco concortubes of bandjes: Vittoria corsa cxPedalen: Campa Profit recorddrinkbushouders: TacxVork: Easton ec90 slxBlok:Mengeling veloce(Ben junior)met record titaniumIntussen kunnen jullie al nadenken.Er komt zeker een lichtere: zadel,zadelpen,...?
 



Beste Junior,
Wat denk je te winnen?
En is het je waard in €?
Ga eerst eens goed trainen, en mijn vraag is wat je weegt bij welke lengte (wat is je BWI), en hoe oud ben je.
Wat wil je ermee bereiken, een fiets onder de 8 kilo is al voor velen niet weggelegd.
Je zou idd een lichter zadel kunnen monteren, en een lichter stuur/pen combinatie. Lichte Speedplay pedalen en Lightweight wielen als geld je toch niet uitmaakt.
Ik zou zeggen, laat het lekker zo en spaar door voor de volgende fiets. En weeg de spullen van te voren in de winkel voordat je ze aanschaft.
Idee voor lichtgewicht spullen www.tune.de en www.schmolke.de
 
MiketheBike
 
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jun 2006 00:56

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 27 Juni 2006

-Veloce upgraden


Hoe wil jij die cassete weg krijgen, je bent junior en dus is er niet zonder kunstgrepen met een duurdere cassete te rijden. Of je moet een klein vermogen uitgeven aan een custom made cycle dynamics cassete.
Op crankstel kan je vooral veel besparen voor een enigszins fatsoenlijk bedrag.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 28 jun 2006 01:44

Quoten: Origineel geplaatst door record freak op 27 Juni 2006


Ik heb een merckx team sc op maat en zou hem graag lichter maken! Hij weegt nu 7.8kg en zou hem onder de 7 of gewoon uci gerechtigd willen maken 6.8kg. Heb de volgende onderdelen:groepset: campa record 2006 met alu crankswielen:dt swiss naven,sapim spaken,reflex velgen            Mavic ksyrium            record naven, sapim spaken, ambrosio chrono velgstuur en stuurpen: deda newtonzadelpen:Merckx aluminium (afgezaagd)zadel: San marco concortubes of bandjes: Vittoria corsa cxPedalen: Campa Profit recorddrinkbushouders: TacxVork: Easton ec90 slxBlok:Mengeling veloce(Ben junior)met record titaniumHier zijn de gewichten die ik al heb!Voorwiel MET tubes=>818gr-232=586Snelspanner dt swiss=50gr=>Ben op zoek naar tune snelspanners(HULP!)
Achterwiel=>Ligt nog bij mechanicien even wachtenRest van de gewichten komen later. familie heeft fototoestel mee..Intussen kunnen jullie al nadenken.Er komt zeker een lichtere: zadel,zadelpen,...?
 


ik heb die van Casran vrij makkelijk (mits de nodige bijhorende kosten natuurlijk) op 6,8kg gekregen (EM team SC) dus kan dat met de uwe ook wel !Indien je wil dan neem je maar contact op met mij !Ben nu bezig met het tunen van een look 585 & een cervélo R3 allebei in maat 54 en waarschijnlijk allebei onder de 6kg !
En voor zij die altijd commentaar geven, als iemand nu die vraag stelt, wie zijn wij dan om hem te beoordelen/veroordelen wat hij met zijn geld doet
Laat iedereen in zijn waarde en geef niet steeds die onnozele commentaar van spaar uw geld, zotte kosten, hoe goed ben je eigenlijk, ... want dat is voor niks nodig.Ik denk dat de meeste posters (niet allemaal ) wel verstand genoeg hebben om te weten wat ze doen zekers.

dominic
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:13

dominic 28 jun 2006 01:59

waar kan je nog gemakkelijk op winnen:
zadel / zadelpen / zadelpenklem kunnen veel lichter (kijk bv eens naar ax-lightness, m2racer,...)stuur/stuurpen eigenlijk ook, maar ik zou de newton laten zittenpedalen (pro fits zijn zwaar!!)standaard bouten vervangen door titanium boutjessnelspanners zoals reeds gezegdcranks+bracket (ik zou wachten tot record07)

recordfreak
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 mei 2006 23:45

recordfreak 28 jun 2006 09:32

Quoten: Origineel geplaatst door MiketheBike op 27 Juni 2006


Quoten: Origineel geplaatst door record freak op 27 Juni 2006


Ik heb een merckx team sc op maat en zou hem graag lichter maken! Hij weegt nu 7.8kg en zou hem onder de 7 of gewoon uci gerechtigd willen maken 6.8kg. Heb de volgende onderdelen:groepset: campa record 2006 met alu crankswielen:dt swiss naven,sapim spaken,reflex velgen            Mavic ksyrium            record naven, sapim spaken, ambrosio chrono velgstuur en stuurpen: deda newtonzadelpen:Merckx aluminium (afgezaagd)zadel: San marco concortubes of bandjes: Vittoria corsa cxPedalen: Campa Profit recorddrinkbushouders: TacxVork: Easton ec90 slxBlok:Mengeling veloce(Ben junior)met record titaniumIntussen kunnen jullie al nadenken.Er komt zeker een lichtere: zadel,zadelpen,...?
 




Beste Junior,
Wat denk je te winnen?
En is het je waard in €?
Ga eerst eens goed trainen, en mijn vraag is wat je weegt bij welke lengte (wat is je BWI), en hoe oud ben je.
Wat wil je ermee bereiken, een fiets onder de 8 kilo is al voor velen niet weggelegd.
Je zou idd een lichter zadel kunnen monteren, en een lichter stuur/pen combinatie. Lichte Speedplay pedalen en Lightweight wielen als geld je toch niet uitmaakt.
Ik zou zeggen, laat het lekker zo en spaar door voor de volgende fiets. En weeg de spullen van te voren in de winkel voordat je ze aanschaft.
Idee voor lichtgewicht spullen www.tune.de en www.schmolke.de
 
MiketheBike
 


Mijn BMI weet ik niet maar heb een vet in leuven getest met onderwatermeting en met andere meting van 6.18 op een gewicht van 61 kg voor 177 cm! Als mijn gewicht niet meer lichter kan dan moet er gewoon gewicht van mijn fiets vanaf!
Dit is al zo vaak ter sprake gekome! Andere jongeren gaan op cafe of fuiven en roken en drinken. Gemiddeld 15€/week *52 weken=780€ op jaarbasis mag ik dit bedrag en meer dan niet gewoon in mijn fiets steken!

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 28 jun 2006 10:07

Quoten: Origineel geplaatst door MiketheBike op 27 Juni 2006

Ga eerst eens goed trainen


Dat is natuurlijk een onzinnig advies als je iemand totaal niet kent, en vol vooroordelen. Want wie zegt dat hij dat nog niet doet? Bovendien, als hij dat nog niet doet, dan is beter trainen en een lichtere fiets extra rendabel.

Plaats reactie