Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

welke carbon monocoque fiets?

anno
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 jul 2006 15:34

anno 08 jul 2006 17:39

Hallo,
Ik wil graag een nieuwe carbon fiets, liefst monocoque. Ik ga er een ultegra 10sp dubbel opzetten met Campa scirocco wielen. Ik heb bij salden wat rondgekeken, hier wat rondgelezen en gezocht maar er is zoveel keuze, moeilijk vat op te krijgen zeg maar, ook weet ik niet wat goed is en wat niet.
Ik rijd nu vooral trainingsritten en criteriums. Ik ga ook een paar weken op vakantie met mijn fiets. Ik wil dus gewoon een goede allround fiets.
Ik wil het liefst 1000-1300 uitgeven maar als iets veel mooier/beter is dan kan het eventueel wel wat duurder. De volgende fietsen heb ik al op mijn lijstje staan:- Isaac Kelvin (blauw)
- trek madone 5.2, maar deze is eigenlijk te duur met 1600
- Koga full pro monocoque
- prorace scylla (champ-uitvoering)
- look i386 2005, deze kan ik nergens vinden in de winkel iemand?
- stevens scf2, of als de scf 1 een stuk beter is(?) die.
en andere voorstellen zijn ook altijd welkom!

hofte
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jun 2006 16:15

hofte 08 jul 2006 18:19

Misschien is Canyon F10 wat voor jou!

Kijk is op Canyon.com
OWC Oldenzaal | Koga Miyata FPMonocoque

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 08 jul 2006 18:58

Die look vindt je misschien bij bikes4fun in Vaals.Die heeft veel van Look.
I Am SpeCiAliZed

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 08 jul 2006 19:01

zou je niet wat betere wielen kopen als je zo veel geld voor een frame wilt uitgeven. Ik denk dat je een betere fiets hebt mee een goed alu frame, goede wielen en een nette afmontage.
Die Canyon is trouwens een goede fiets voor jou, en als je een licentie hebt (en dat heb je denk ik) vriendelijk geprijst.
ps. met de scirocco's is ook niets mis maar met zon budget zou ik voor betere wielen gaan.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 08 jul 2006 20:14

De Canyon is voor jongens (en meiden ook hoor...) met licentie te koop voor 999 euro. Dan heb je dus wel een carbon top frame voor dat geld!! Het enige "minpunt" is dat ie qua imago wat minder is dan bijvoorbeeld een Look of iets dergelijks, maar goed het is maar net of je daar waarde aan hecht!
Heb je gelijk wat euro's over om zoals hierboven ook reeds geopperd een steje betere wielen te kopen dan die Scirocco's (je kan er ook voor kiezen om een compleet afgemonteerde fiets te kopen, bijv die canyon F10 met Ultegra).
Succes met je keuze!
Gang is alles!!

anno
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 jul 2006 15:34

anno 09 jul 2006 18:29

hmm, die scirocco's heb ik net een maand geleden gekocht, dacht dat het juist wel goede wielen waren. Maar kan ik dan een complete carbon fiets kopen voor 2000 euro met betere wielen dan die scirocco's en ultegra groep? als ik bv die canyon f10 elite koop, die staat voor 2300 op internet, krijg ik daar nog korting over als ik een licentie heb?
ik heb nu trouwens een koga miyata granracer met ultegra groep (behalve remmen), dit zou dan mijn trainingsfiets worden.

Gebruikersavatar
janus
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 04 aug 2005 13:29

Gebruikersavatar janus 09 jul 2006 19:16

Hee hallo.
De canyon is een schitterede fiets. Ik heb er eenmaal een tocht op gemaakt en moet zeggen dat deze heerlijk fietst. Zeer direct en betrouwbaar in afdalingen. Zelf rijd ik de Kelvin en ben er na een halfjaar en 4500 km verder nog steeds even blij mee. In mijn afwegingen toentertijd stond ook de scf2 van Stevens, maar deze heb ik toen niet geselecteerd wegens een bijna verplichte shimano afmontage (campa extra duur bij Stevens).
Pro race op zich niets mis mee maar mist toch een beetje uitstraling. Dit geldt (IN MIJN PERSONLIJKE OPINIE) ook voor trek en koga. Dè Look tenslotte is een mooie fiets maar volgens mij ietsjes duurder.
en met de campa wielen die je hebt, heb je absoluut geen kat in de zak. het is correct dat er betere wielen zijn en op termijn kun je deze nog altijd vervangen voor een set die meer in de richting ligt van je te kopen frame. Zo blijft het ook leuk.
Succes met selecteren
 
Greetz
Janus mannimo
ik fiets ook

spaakie
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 mei 2006 22:34

spaakie 09 jul 2006 23:14

dit is ook wel een mooi frame, voor 1000 euro met een fork heb je een best mooi frame.
http://www.carbonfreaks.nl/winkel/produ ... ducts_id=1 

anno
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 jul 2006 15:34

anno 10 jul 2006 11:42

das zeker een mooi frame, alleen de kleur vind ik saai. Hoeveel zou overspuiten kosten? weet je toevallig ook hoe het met de kwaliteit van dat frame zit?
Ik heb nu een voorkeur voor een isaac omdat ik daar alleen nog maar hele goede verhalen over gehoord heb. Over de wielen dacht ik inderdaad ook zo, ik kan als ik strax weer wat geld heb dan altijd elite's oid eronder zetten.
Ik vind het canyon frame ook een beetje simpeltjes, het heeft niet egt iets dat me trekt.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 10 jul 2006 11:53

Quoten: Origineel geplaatst door anno op 10 Juli 2006


das zeker een mooi frame, alleen de kleur vind ik saai. Hoeveel zou overspuiten kosten? weet je toevallig ook hoe het met de kwaliteit van dat frame zit?
Ik heb nu een voorkeur voor een isaac omdat ik daar alleen nog maar hele goede verhalen over gehoord heb. Over de wielen dacht ik inderdaad ook zo, ik kan als ik strax weer wat geld heb dan altijd elite's oid eronder zetten.
Ik vind het canyon frame ook een beetje simpeltjes, het heeft niet egt iets dat me trekt.


frames van karbona zijn hetzelfde als die van  flanders

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 10 jul 2006 12:00

Bah...wat een lelijke fiets.....
Optisch lijkt het alsof er geen totaal niet over is negadacht! Of ben ik nog bezopen???
You can never be too Specialized

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 10 jul 2006 14:25

Quoten: Origineel geplaatst door Roeieber op 08 Juli 2006


Die look vindt je misschien bij bikes4fun in Vaals.Die heeft veel van Look.

Heeft op het moment maar 1 look staan, wat isaacs en vooral veeeeel specialized
Train ze!

Plaats reactie