Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cerv�lo, Storck of De Rosa Avant?

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 28 jul 2006 22:45

Zonder al te veel in details te treden: je heb om optische gronden drie frames uitgezocht dan is het enig juiste advies: koop wat je het mooiste vindt.
Op rationele gronden kun je een koop beter onderbouwen en elk van de genoemde frames heeft zijn positieve en negatieve punten maar in principe geldt alle waar naar zijn geld (alhoewel een R3 zoveel duurder is dat ook dit argument discutabel is).

roy1975
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 29 jul 2004 15:11

roy1975 29 jul 2006 00:00

Hoi ,
 
Ik fiets op dit moment op een Storck C 1.1 afgemonteert met chorus en zonda willen en carbon stuur endergelijke.
Heb net de La marmotte uitgereden ermee en is echt een super stijf frame en fietst heerlijk over de andere twee weet ik niet hoe ze fietsen maar denk dat smaak ook een hoop doet.
Ik kan allen bevestigen dat de storck echt super is.
succes met je keuze.
Roy

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 29 jul 2006 02:29

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 28 Juli 2006


Haha DeRosa die z,n frame's laat bestikkeren met een andere naam, je bent niet goed bij je plaat , je weet absoluut niet waar je over lult. Alstro ik geef je gelijk, schoenmaker blijf bij je leest!!!
Je zegt letterlijk VOLGENS MIJ wordt ie door andere merken bestickerd, dus je denkt het maar ,weet het niet cker,.kijk zo worden dus echt lul verhalen de wereld in geflikkerd! sorry Composite , eerst cker weten en dan pas vertellen maar dit zijn broodjes aap verhalen. Je denk toch niet dat DeRosa zijn frame's laat bestikkeren met andere merknamen, zo ja kom maar op met feiten. dan lullen we verder maar niet van, Ik denk. want denken laat ik wel over aan..................................laat maar anders

Of het bij de Rosa zo is weet ik niet en hoor je mij niet zeggen. Feit is wel dat de meeste carbon frames uit een paar fabrieken in taiwan komen. In het blad tour stond eens een raportage waar op een foto de frames van o.a. Kuota, specialized, argon18 en orbea gebroederlijk naast elkaar hingen in de fabriekshal. En nu Giant en Colnago al samen frames maken weet jij dan zeker dat De Rosa zijn carbon frames zelf maakt ?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jul 2006 02:48

Boeit toch niets waar een frame gebouwd wordt. Giant bouwt overigens voor Colnago, Colnago valt in het niets bij Giant qua bedrijfsomvang.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 29 jul 2006 07:53

Willier maakt frames voor andere : Vission, eigen merk van Peter Dahmen te Swalmen.
Maar we dwalen af. Want ik zit zelf ook aan een Cervelo te denken (kwijl)

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 jul 2006 11:38

De Cervelo R3 is op dit moment qua stijfheid superieur aan de andere 2 fietsen. En ook technish gezien een hoogwaardig frame.
Bij mijn FM stond laatst een R3, persoonlijk vind ik het geen mooi frame. Ik vind het geen mooi geheel, een dikke bijna vierkante buis met daarbij een hele fragile achterbrug. Een lelijk balhoofd gedeelte. Er is hier duidelijk meer naar de technische kant van hoe bouw ik een goed frame gekeken.
Vind je dit frame wel mooi, of interresseert je niet dan zou ik zeker voor de R3 gaan.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 29 jul 2006 13:46

Of zoals hij zei: Meneer is maar recreatief fietser, dus de meerwaarde van een record groep vind ik overbodig, ik vind zelfs dat hij met een Centaur toekomt.. En dan kan je evt wat meer uitgeven aan wielen ofzo...
 
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jul 2006 14:06

Wat een redenering, dan kan je ook wel zeggen dat ie gewoon een alu frame van 150 euro moet kopen omdat ie daar ook best op kan fietsen
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 29 jul 2006 16:34

Als iemand een mooie fiets wil aanschaffen en een record wil monteren puur omdat ie het mooi vind is dat toch prima ik vind het aantal kilometers per jaar geen maat staaf als je een hobby hebt en je wil daar diep voor in de buidel tasten moet je dat toch zelf weten, je koopt een Ferrari ook niet om er 2ton mee te rijden (in 2 jaar tijd) daar wil je mee gezien worden zo werkt dat gewoon.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 jul 2006 19:17

Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 29 Juli 2006

Ik denk dat de 3 frames voor en nadelen hebben, ik zou niet voor de R3 gaan (duurste  frame), met het geld dat je dan over hebt zou ik een Record groep kopen ipv Chorus


Blijft puur persoonlijk, maar dat zou ik nu juist weer niet doen!
Prijs/kwaliteit verhouding van de Chorus groep is beter dan die van de Record. Chorus doet kwalitatief niet onder voor de Record, het prijsverschil zit hem hier voornamelijk in de gebruikte materialen (lees grammen!)
De Chorus is meestal de Record van het jaar daarvoor.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie