Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Intersens site

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 30 aug 2006 15:31

Quoten: Origineel geplaatst door Geert Jansen op 26 Juli 2006

prijslijst intersens: http://www.izibike.nl/intersens


Vond nog een prijslijst op http://www.wvholten.nl/kettingblad/kett ... ni2006.pdf
prijzen zijn vanaf, volgens mij zonder opties (w.o. pedalen). Als je Dura Ace wilt betaal je natuurlijk meer. Opvallend is dat hier de Sensa Toscana goedkoper is dan de Calabria, bij de fietsgigant is dat omgekeerd.
Kan iemand mij zeggen wat Dura Ace voor meer voordelen oplevert als de  lagere shimano groep Ultegra? Slijt het minder snel ofzo? Heeft het voor een amateur wel voordelen? Feit is dat Dura Ace twee keer zo duur is als Ultegra.
Zit n.l. te denken aan Dura Ace pedalen op mijn (binnenkort af te halen) Sensa veneto die verder met Ultegra is afgemonteerd. Kan iemand advies geven?

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 30 aug 2006 15:48

Toscana was in principe iets goedkoper dan de Calabria. Wellicht dat de negatieve geluiden over stijfheid van de Calabria invloed hebben gehad op de prijs. Voordelen van Dura-Ace t.ov. Ultegra zitten hem met name in het gewicht, niet zozeer de duurzaamheid. Ik denk dat Ultegra meer dan voldoende is voor het 'amateur-niveau'. In het wedstrijdpeleton zie ik meer dan regelmatig Ultegra voorbijkomen. De looks van met name het Dura-Ace crankstel vind ik wel aanmerkelijk beter dan van de Ultegra versie.

breemz
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:14

breemz 30 aug 2006 20:18

Quote: Origineel geplaatst door intersantos op 30 Augustus 2006
Toscana was in principe iets goedkoper dan de Calabria. Wellicht dat de negatieve geluiden over stijfheid van de Calabria invloed hebben gehad op de prijs.


neen komt niet door negatieve geluiden.. werkwijze v/d fietsgigant steekt nogal raar in elkaar soms .. topmodel van Sensa is gewoon de calabria, volgens mij hadden ze het mg10 frame eerder dan die mg05 ofzo. weet het ook niet precies.. Mag morgen de fietsen ''fotoklaar'' maken.. Nieuwe foldertjes zitten er dus aan te komen
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 31 aug 2006 12:57

Quoten: Origineel geplaatst door Breemz op 30 Augustus 2006

neen komt niet door negatieve geluiden.. werkwijze v/d fietsgigant steekt nogal raar in elkaar soms .. topmodel van Sensa is gewoon de calabria, volgens mij hadden ze het mg10 frame eerder dan die mg05 ofzo.

Nooit van de optielijst gehoord...?Daarmee is de Toscana nogal gemakkelijk duurder te maken dan de Calabria! Zet er eens een Ritchey WCS carbon vork en carbon stuur in. Mavic Ksyrium ES wiellen enz enz... Beetje wakker blijven jongens!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 31 aug 2006 13:06

Quoten: Origineel geplaatst door Timo002 op 31 Augustus 2006


Nooit van de optielijst gehoord...?Daarmee is de Toscana nogal gemakkelijk duurder te maken dan de Calabria! Zet er eens een Ritchey WCS carbon vork en carbon stuur in. Mavic Ksyrium ES wiellen enz enz... Beetje wakker blijven jongens!

De vanaf-prijs is geldig voor het basismodel, dus zonder opties. Met opties worden beide modellen evenredig duurder, dus prijsvergelijk is alleen mogelijk met gelijke uitvoering/opties.

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 31 aug 2006 13:35

Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 31 Augustus 2006

De vanaf-prijs is geldig voor het basismodel, dus zonder opties. Met opties worden beide modellen evenredig duurder, dus prijsvergelijk is alleen mogelijk met gelijke uitvoering/opties.

Dat is nou precies wat ik bedoelde te zeggen. Bij Fietsgigant is de Toscane standaard goedkoper dan de Calabria, maar als de Tascane anders uitgevoerd wordt is deze nog wel gemakkelijk duurder te maken dan de Calabria!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

breemz
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:14

breemz 31 aug 2006 16:50

Quote: Origineel geplaatst door Timo002 op 31 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 31 Augustus 2006De vanaf-prijs is geldig voor het basismodel, dus zonder opties. Met opties worden beide modellen evenredig duurder, dus prijsvergelijk is alleen mogelijk met gelijke uitvoering/opties.
Dat is nou precies wat ik bedoelde te zeggen. Bij Fietsgigant is de Toscane standaard goedkoper dan de Calabria, maar als de Tascane anders uitgevoerd wordt is deze nog wel gemakkelijk duurder te maken dan de Calabria!



true.... maar neemt niet weg dat FG raar werkt
trouwens sensa krijgt 2 mtb's..
en de mg10 gaat eruit wordt ook mg05.....
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 31 aug 2006 17:42

Quoten: Origineel geplaatst door Breemz op 31 Augustus 2006

true.... maar neemt niet weg dat FG raar werkt

Verklaar je nader...?
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 31 aug 2006 17:47

Quoten: Origineel geplaatst door Timo002 op 31 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Breemz op 31 Augustus 2006

true.... maar neemt niet weg dat FG raar werkt

Verklaar je nader...?


Ben daar ook wel benieuwd naar.
Heb daar niet zo veel ervaring mee , misschien jullie meer maar volgens mij levert FG aardig complete fietsen af; met opties dus. Standaard model daar (zie website FG) is in Ultegra afgemonteerd, bij andere winkels is het inderdaad vanaf (105 ofzo)

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 31 aug 2006 17:51

Quoten: Origineel geplaatst door Breemz op 31 Augustus 2006
trouwens sensa krijgt 2 mtb's..


Laat me raden. 1 alu en 1 carbon?

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 31 aug 2006 18:04

Over ongeveer 2 weken krijg ik mijn Sensa Veneto. Kan dan eindelijk beginnen.. Weet niet of dit een rare vraag is voor een "beginneling", maar de houding en dergelijke is voor mij allemaal nog wel even wennen. Ook dat schakelen lijkt me niet echt gemakkelijk. Misschien valt het allemaal wel mee. Hebben jullie voor mij (voor wat betreft die houding en dat schakelen) misschien wat tips e/o advies? Per slot van rekening zijn jullie - waarschijnlijk jonger als mij - ook beginneling geweest.
Hoe zit dat trouwens met die SPD schoenen (ik heb de Shimano SH-R151), is is dat handig in gebruik. Lijkt mij wel even wennen als je op en/of af wil stappen... of onverwachts een noodstop moet maken. Niet?

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 31 aug 2006 18:26

Als je inderdaad nog nooit op een racefiets gezeten hebt, zal het allemaal wel wennen zijn. Voor wat betreft de houding, zou ik om te beginnen niet 'te diep' gaan zitten. Dit kun je doen door het hoogteverschil tussen zadel en stuur niet te groot te maken en de lengte van je stuurpen aan te passen. Waarschijnlijk heeft je fm hier bij het aanmeten rekening mee gehouden. Het schakelen zal het minste probleem zijn, dat heb je zo onder de knie. Fietsen met spd(-sl) gaat vanzelf, alleen in het begin opletten met afstappen, op tijd uit je pedalen. De meesten van ons zijn in het begin wel eens gevallen, door te laat er aan te denken dat je vast zit.
En nu maar hopen op een lange na-zomer, zodat je nog even kan fietsen.

Plaats reactie