Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Intersens site

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 25 aug 2006 11:51

kan ik niet maken joh...zogauw hij ''uit'' is plaats ik foto's! hou je dus nog even in spanning haha!en die superlite is idd 2007....

Toch wel te zien op de BikeMotion, mag ik hopen?

breemz
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:14

breemz 25 aug 2006 15:45

Quote: Origineel geplaatst door intersantos op 25 Augustus 2006
kan ik niet maken joh...
zogauw hij ''uit'' is plaats ik foto's! hou je dus nog even in spanning haha!
en die superlite is idd 2007....Toch wel te zien op de BikeMotion, mag ik hopen?



ZEKERS!
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

breemz
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 aug 2006 20:14

breemz 25 aug 2006 15:47

en over die korting, klopt ik mag niet klagen...

@timo, dit is me eerste fiets eigenlijk dus nog geen ''gekke'' dingen gedaan zoals wcs.. als het racefietsen (wel al altijd mtb..) me echt goed bevalt dan komt dat er nog op en die wielen worden idd nog zwart vind ik zelf ook mooier! de aksium zwart ga ik er nog bij kopen. en altra heb ik nog niet gezien bij ons eigenlijk.. kan zijn dat het niet meer wordt gemaakt daar hoor..
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 25 aug 2006 18:03

Quoten: Origineel geplaatst door Breemz op 25 Augustus 2006

en over die korting, klopt ik mag niet klagen... @timo, dit is me eerste fiets eigenlijk dus nog geen ''gekke'' dingen gedaan zoals wcs.. als het racefietsen (wel al altijd mtb..) me echt goed bevalt dan komt dat er nog op en die wielen worden idd nog zwart vind ik zelf ook mooier! de aksium zwart ga ik er nog bij kopen. en altra heb ik nog niet gezien bij ons eigenlijk.. kan zijn dat het niet meer wordt gemaakt daar hoor..

Ik zal vandaag of morgen (misschien zondag) een foto posten met WH-R550 wielen! Je ben in 1x om, weet ik zeker! Ik bedoel niet wat betreft de wielen, maar wat betreft de kleur!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 28 aug 2006 21:34

Quoten: Origineel geplaatst door Timo002 op 26 Juli 2006


........Hier mijn lijstje met merken waarvan ik weet dat ze bij Intersens gebouwt zijn:
- Intersens (Intersens)- Sensa (Intersens)- Target (Intersens)- Zandstra (BikeMotion)- Van Limpurg (FietsGigant)- Noorman (BikeMotion)- Gossini (Goossens)- Altra (Profiel)...?(ben niet helemaal zeker van maar ze lijken er wel op)
Dus bij deze, show je Intersens en plaats foto’s.


Geweldig dit forum voor alle Intersens racefietsen! Ben net nieuw op dit forum. Hierbij een kleine aanvulling voor wat betreft de Sensa racefietsen.
Intersens heeft  4 racefietsen op de markt gebracht onder de naam Sensa, t.w.: de Sensa Veneto, Sensa Trentino, Sensa Toscana en Sensa Calabria. Voor ieder wat wils; laatstgenoemde fietsen (Toscana en Calabria) zijn full carbon, de andere twee hebben beide een Alu Double Buttet frame + carbon voorvork + carbon stay. De Trentino heeft als aanvulling nog een carbon chain stay. Alle overige technische informatie is te bewonderen op de website: http://www.targetbikes.nl/Sensa/sensarace.htm.
Ik kwam de opmerking al eerder op dit forum tegen: het zijn inderdaad prachtige fietsen met een goede prijs/kwaliteit verhouding.  Dat sprak mijzelf aan; zelf mag ik binnenkort de Sensa Veneto in ontvangst nemen. Voor iemand die met wielrennen gaat beginnen een aardige investering, maar dan heb je ook wat. De Calabria sprak mij overigens het meest aan, maar dat vond ik voor een 'beginneling' laten we maar zeggen iets te ver gaan. 
Hieronder als laatste de afbeelding van de fietsen.
- Sensa Veneto:

- Sensa Trentino:

- Sensa Toscana:
<afbeelding staat elders in dit forum, zie het berichtje van intersantos van 13 Augustus 2006>
- Sensa Calabria:

 

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 28 aug 2006 21:42

 
Alle vier de Sensa modellen zijn overigens af te monteren met de volgende 4 shimano groepen: Tiagra, 105, Ultegra (heb ik zelf) en Dura-Ace.
De fietsen zijn te krijgen bij (o.a.) de Fietsgigant in vriezenveen, zie http://www.fietsgigant.com.
Waarom worden trouwens afbeeldingen niet geplaatst in mijn laatste bericht? Weet iemand daar iets vanaf?

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 28 aug 2006 22:33

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 28 Augustus 2006


Waarom worden trouwens afbeeldingen niet geplaatst in mijn laatste bericht? Weet iemand daar iets vanaf?



Zo dus:http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... arch=<span style=

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 29 aug 2006 16:06

Helaas nog niet in staat geweest om een foto te maken, komt morgen denk ik! Vanavond is het zeer waarschijnlijk al donker als ik thuis kom.
Even nog een uitbereiding op het lijstje. Grandino van Fietswinkel.nl
01 Intersens (Intersens)02 Sensa (Intersens)03 Target (Intersens)04 Gossini (Goossens)05 Zandstra (BikeMotion)06 Van Limpurg (FietsGigant)07 Noorman (BikeMotion)08 Altra (Profiel)...?(ben niet helemaal zeker van maar ze lijken er wel op)09 Meulini (Uit Tusveld onder de rook van Almelo)10 Raleigh (Bike Totaal)11 Grandino (Fietswinkel.nl)
Ben benieuwd naar de overige 2007 collectie, van insiders gehoord dat ze erg mooi moeten zijn. Ook de Target's moeten met een mooi design komen!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

macgiven
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 aug 2006 14:30

macgiven 29 aug 2006 16:59

Ik zie dat de calabria minder stijfheid heeft dan de toscana??? waarom is de calabria dan SENSA's topmodel. Ze kunnen hetzelfde afgemonteerd worden......
Iemand ervaring met deze SENSA modellen??

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 29 aug 2006 17:17

Quoten: Origineel geplaatst door Macgiven op 29 Augustus 2006


Ik zie dat de calabria minder stijfheid heeft dan de toscana??? waarom is de calabria dan SENSA's topmodel. Ze kunnen hetzelfde afgemonteerd worden......
Iemand ervaring met deze SENSA modellen??


Het frame van de Toscana (MG05) is nu eenmaal beter dan die van de Calabria (MG10). Waarom ze dan van de Calabria het topmodel gemaakt hebben...? Geen idee. Het enigste wat ik kan verzinnen is omdat het frame van de Calabria er een stuk gelikter uitziet! Metingen wijzen echter uit dat de stijfheid niet zo geweldig is. De MG05 daarintegen heeft behoorlijk goede stijfheidsmetingen. Ze hadden idd de frame's beter om kunnen wisselen!
Misschien weet Breemz dit...?
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 29 aug 2006 17:28

Quoten: Origineel geplaatst door Macgiven op 29 Augustus 2006


Iemand ervaring met deze SENSA modellen??

Ik dus, sinds een aantal weken in het bezit van de Toscana. De Calabria had dusdanige slechte stijfheidswaarden dat die voor mij direct afviel. De Toscana bevalt, voor zover ik dit op zo'n korte termijn kan beoordelen, prima. Ik vind het in ieder geval een mooie fiets. Verder fietst volgens mij de Löwik wielerploeg op hetzelfde frame. Geen slechte referentie lijkt me...

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 29 aug 2006 19:12

Zo dus:http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... arch=<span style=


Bedankt, nu zal het wel lukken.
- Sensa Veneto:

- Sensa Trentino:

- Sensa Toscana:
<afbeelding staat elders in dit forum, zie het berichtje van intersantos van 13 Augustus 2006>
- Sensa Calabria:

Plaats reactie