Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Intersens site

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 26 jul 2006 12:07

Aangezien er al van alle bekende merken een “site” is vind ik dat er ook maar eens zoeits moet komen van Intersens. Ik ben zelf nou eenmaal fan van dit merk, alhoewel ik andere merken ook wel leuk vind! Misschien komt dit wel omdat de fietsen nog geen 5 km vanaf m’n huis in elkaar gezet worden en ik er in het verleden nog wel regelmatig kwam.
Hier een klein stukje over IntersensIntersens is gevestigd op het bedrijvenpark Twente. Intersens zelf heeft 3 eigen merken, waaronder Target – Intersens en Sensa.
Target is de goedkopere lijn van Intersens. nder de naam Target worden stadsfietsen, hybride fietsen, kinderfietsen, mountainbikes en racefietsen verkocht. nlangs is een Target stadsfiets als zeer goed getest door de ANWB. Bij de hybride fietsen worden deze maximaal afgemonteerd met Shimano Alivio, de ATB’s gaan maximaal tot Shimano Deore en de racefietsen tot maximaal Shimano Tiagra.
Intersens is de duurdere lijn van Intersens BV. Deze fietsen beginnen bij de groepen waar de Target’s stoppen. Verder zijn de Intersens hybride, ATB’s en racefietsen volledig naar eigen wens samen te stellen. Een echt standaard folder model bestaat er dan ook niet van.
Sensa is sinds 2006 nieuw en onder de naam Sensa worden ook alleen racefietsen verkocht. Met Sensa probeert Intersens een wat exclusiever merk op de markt te zetten. Zo is het duurste model van Sensa dan ook afgemonteerd met de Dura-Ace groep.
Verder bouwt Intersens ook veel fietsen onder andere namen. Denk bijvoorbeeld aan ATB’s voor de landmacht die speciaal in camouflage groen uitgerust zijn. Ook veel fietsenwinkel laten er hun eigen merk bouwen, vaak dezelfde frame’s als Intersens gebruikt, alleen een andere sticker en eventueel andere kleur.
Elke fiets die uit de fabriek van Intersens komt kun je plaatsen, kunnen we ook een klein overzicht krijgen van de merken die Intersens allemaal bouwt.
Hier mijn lijstje met merken waarvan ik weet dat ze bij Intersens gebouwt zijn:
- Intersens (Intersens)- Sensa (Intersens)- Target (Intersens)- Zandstra (BikeMotion)- Van Limpurg (FietsGigant)- Noorman (BikeMotion)- Gossini (Goossens)- Altra (Profiel)...?(ben niet helemaal zeker van maar ze lijken er wel op)
Dus bij deze, show je Intersens en plaats foto’s.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 26 jul 2006 12:24

Ik zal dan ook maar direct m'n eigen Intersens'n plaatsen. Momenteel niet alle foto's bij de hand dus de rest komt nog.Specificaties:- Double butted aluminium- Carbon chain stay en seat stay- carbon vork- Volledig Shimano 105 triple (3x9) afgemonteerd- Shimano WH-R540 wielset- Ritchey stuur, stem en zadelpen- Zadel: Selle Italia Oktavia Gel- Pedalen: Shimano Ultegra- Framemaat: 58 cm- Bouwjaar: 2004
Verkocht eind 2004, maat was iets te groot
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 26 jul 2006 14:23

was ook welbenieuwd naar prijslijsten etc.
Vorig weekend bij de fietsenealer kon men mij niets zo zeggen, of je moest met ze rond de tafel gaan zitten om een fiets samen te stellen... (maar dan hebben ze deze ook al bijna verkocht denken ze wellicht? niet bij mij, en ik wil hun en mijn tijd er ook niet aan verkwisten, wilde alleen het prijsnivo checken)
maar iemand een idee ?

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 26 jul 2006 15:23

Intersens heeft zelf geen echte verkoop prijslijst. Ik ben wel in het bezit van een verkoop prijslijst van de van Limpurg fietsen. Zijn exact hetzelfde als Intersens, alleen ander naamstickertje. Dus lijkt me een goede richtlijn voor de Intersens fietsen.
http://www.csvvriezenveen.nl/uploads/limpurg.xls
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

geertjansen
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 apr 2006 21:16

geertjansen 26 jul 2006 21:08

prijslijst intersens: http://www.izibike.nl/intersens

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 26 jul 2006 22:04

Quoten: Origineel geplaatst door Timo002 op 26 Juli 2006


 
Hier mijn lijstje met merken waarvan ik weet dat ze bij Intersens gebouwt zijn:
- Intersens (Intersens)- Sensa (Intersens)- Target (Intersens)- Zandstra (BikeMotion)- Van Limpurg (FietsGigant)- Noorman (BikeMotion)- Gossini (Goossens)- Altra (Profiel)...?(ben niet helemaal zeker van maar ze lijken er wel op)
Dus bij deze, show je Intersens en plaats foto’s.

En Meulini, je verzint het niet. Uit Tusveld onder de rook van Almelo.....

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 28 jul 2006 01:43

Hier mijn overige Intersens fietsen. M'n nieuwste heb ik nog niet op de foto staan. Deze komt nog.

Intersens SuperLite Ultegra 2005

Specificaties:
- Triple butted aluminium
- carbon vork
- Volledig Shimano Ultegra triple (3x10) afgemonteerd
- Rigida DPX velgen, Ultegra naaf
- Ritchey WCS stuur, stem en zadelpen
- Zadel: San Marco Aspide
- Pedalen: Shimano Ultegra
- Framemaat: 56 cm
- Bouwjaar: 2005

Verkocht juni 2006, kon ervoor krijgen wat ik ervoor wou hebben.

ATB Intersens Full LX 2003

Specificaties:
- Double butted aluminium
- Magura 2-Stroke S
- Volledig Shimano Deore LX (3x9) afgemonteerd
- Weinmann ZAC200 velgen, LX naven
- Ritchey stuur, stem en zadelpen
- Framemaat: 19 inch
- Bouwjaar: 2003

Verkocht 2003 / 2004, aangezien ik er niet aan toe kwam om de fiets te gebruiken heb ik deze verkocht. In totaal nog geen 250 km mee gereden.

Ik heb op dit moment nog twee fietsen van Intersens, beide heb ik nog niet op de foto staan. 1 ATB, deze moet ik eerst nog oplappen na m'n val en heb de stickers hiervoor nog niet binnen. M'n racefiets heb ik deze week in gebruik genomen. Foto's nog niet gemaakt.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 29 jul 2006 13:07

de "intersens" site zag ik hier nog niet bij staan, dus bij deze :
http://www.targetbikes.nl/homeintersens.htm 
postamble();

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 03 aug 2006 19:48

http://img312.imageshack.us/my.php?imag ... 634ar5.jpg
Dit is de mijne. Althans nog voor 1 week. Volgende week staat mijn nieuwe fiets klaar. Een Sensa, dus die zal dan ook hier voorbij komen.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 12 aug 2006 11:27

Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 03 Augustus 2006


http://img312.imageshack.us/my.php?imag ... 634ar5.jpg
Dit is de mijne. Althans nog voor 1 week. Volgende week staat mijn nieuwe fiets klaar. Een Sensa, dus die zal dan ook hier voorbij komen.

Hij is er, mijn Sensa. Een foto ervan heb ik geplaats op het deelnemersforum.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 13 aug 2006 14:15

Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 12 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 03 Augustus 2006


http://img312.imageshack.us/my.php?imag ... 634ar5.jpg
Dit is de mijne. Althans nog voor 1 week. Volgende week staat mijn nieuwe fiets klaar. Een Sensa, dus die zal dan ook hier voorbij komen.


Deze dussss

geertjebeertje
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 mar 2005 20:56

geertjebeertje 14 aug 2006 01:06

Blijkbaar zitten er toch een aantal overtuigde Intersens-rijders op het forum hier.
Wat bevalt jullie speciaal aan de fietsen? Of wat niet?
Ik vind zelf dat ze (voor zover ik het zelf kan inschatten) een behoorlijke prijs-kwaliteit verhouding hebben.

Hoe rijdt de Sensa? (en wat heb je betaald?)

Groetjes Geert

Plaats reactie