Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Aankoop advies 2e hand racefiets

sporter_nl
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2006 21:54

sporter_nl 01 aug 2006 22:08

Hallo,
als beginnende wielrenner ben ik op zoek gegaan naar een goede racefiets rond de 300 euro. Nu ben ik deze op internet tegengekomen:
Fausto Coppi Aluminium KKL D/Blauw met. 5jr oud

105 8V STI (schakelen en remmen op stuur!)RSX100 Cranck Double (twee bladen voor, in totaal dus 16 versnellingen)Dura-ace remhoevenDura-ace naven met DT comp. spaken + FIR200 velgen. 16spaken voor en 24 achter.Continental GP3000 bandenKAbels, ketting, tandwielen, remblokjes in goede staat. (HG70, 11-23 achter, 39-52 voor)Stuurpen+stuur ITM, anatomic bend. SakaeZadel: Selle ItaliaZadelpen: USE blauw(UK Mtb merk)
Er blijken geen pedalen bij te zitten. De fiets is zelf uit verschillende onderdelen opgebouwd. Nu heb ik al wat langer rondgekeken en blijkt dat shimano 105 een goede "groep" is.
Kunnen jullie mij adviseren of dit een goede koop kan zijn (ook qua prijs/kwaliteit verhouding)?
Als ik wil gaan kijken waar moet ik dan op letten (ik moet er sowieso >50km voor reizen, dus wil goed voorbereid zijn).
Alvast bedankt voor jullie respons!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 aug 2006 10:49

Ziet er helemaal niet gek uit voor die prijs. Er zitten onderdelen op uit verschillende groepen. Op zich is dat niet echt een probleem, het werkt meestal prima. Ik kan natuurlijk niet zien in welke staat de onderdelen zijn, maar volgens mij is het geen verkeerde aankoop.

Plaats reactie