Nieuwe Fiets voor een beginner

Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
dijkjes
Forum-lid

dijkjes 18 aug 2006 17:01

hemels blauw klinkt net wat beter als koperrood  en zo 1885 frame gaat me hartje net wat sneller van kloppen als een willier escape (hoewel ook erg mooi frame ) en aangezien ze de zelfde prijs zouden hebben ( maakt de keus net wat makkelijker. ( ps. zag net nog wat fotos van bianchi uit 1906 op dit forum en zoveel is er niet veranderd kwa frame :).

Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

dijkjes
Forum-lid

dijkjes 19 aug 2006 19:20

dat is wel gaaf hoor ben zeer benieuwd hoe je het er vanaf brengt daar op die kale berg ^^ welke kant ga je op er zijn 3 kanten zover ik weet 2 makkelijker en de 1 loodzware heb ik begrepen !!! effe laten weten natuurlijk wat je tijd is. ben trouwens bij de fm geweest maar dat gaat hem niet worden. hij doet geen campagnola blijkt maar alleen shimano en ultegra groep zat al op 900 had die het over en hij deed liever ook geen frame opbouwen waar hij geen lev. van is. en net wat je zegt geen zadel / stuurpen / stuur etc nou reken het verhaal maar uit mocht die het doen ken je carbon met lightwheels van kopen zowat ^^!!!. dus gelijk de vraag aan jouw zou jij eens willen informeren bij die dealer van jouw of die nog wat leuks heeft staan. ( model jaartje terug is geen probleem maar liefst dan wel campagnola centaur erop of mix centaur/veloce ) zie trouwens bij derksen in halteren 80km van hier ook die 1885 staan maar voor 1519. Geen idee of die goed is met afstellen en maat opmeten anders kan dat ook nog wat zijn eventueel??. Die wielen onder die 1885 zitten fulcrum race 5 27spaaks ( zou goed genoeg moeten zijn voor wat zwaarlijvigige mensen ) en onder dat simpelste frame nivon ofzoiets zit standaard shimano 500 zei salden. Ik ben dus eigenlijk nog steeds opzoek naar die 1885 kan jij het navragen voor dat je op vakantie gaat of die wat moois in van bianchi heeft staan?

beetje rommelig bericht maar je snapt me wel hoop ik ^^

dijkjes
Forum-lid

dijkjes 19 aug 2006 22:30

die willier nog niet helemaal hoor maarja willier of bianche dan liever toch biance ( idd vandaag weer zien rijden en zo mooi !! ) zeker als het met ultegra of campagnola vergelijkend maar veloce zou ook goed zijn hoor want die willier koop ik voor dat bedrag met veloce.

de rest had je goed die maat 60 is pomp tussen de benen en vanaf de grond tot je zaakje zeg maar. in bianchi maten zou het of 59 of 61 worden.

zou super zijn als je effe wou kijken.

dijkjes
Forum-lid

dijkjes 20 aug 2006 20:40

idd dat 1885 frame voornamelijk liefst met campagnola maar ultegra zou ook goed zijn. ik ga zelf van de week ook nog effe een dealer bellen hoeveel het daarkost.

rubber
Forum-lid

Gebruikersavatar rubber 20 aug 2006 21:54

Elke FM kan volgens mij de Stevens leveren hoor! Als ze maar wat moeite doen, misschien is de marge iets minder als bij een merk/leverancier waar ze geregeld bestellen. Mijn FM heeft dat merk in principe ook niet, maar kon mijn Aspin wel leveren. "Elk merk kan ik in principe leveren".

Probeer het nog eens wat het is een topfietsje!

Succes met je keuze.

Gr Rubber

dijkjes
Forum-lid

dijkjes 21 aug 2006 16:14

nou effe gebeld met een dealer maar die rekent ook adviesprijzen :(
600 euro verschil met een 1885 en 300 euro verschil met nirone als ik vergelijk met salden / derks wielersport / fietsgigant pakt

timo002
Forum-lid

Gebruikersavatar timo002 21 aug 2006 17:39

Nou wil ik je niet op een dwaalspoor zetten. Maar een 2e handse kan best wel interessant zijn. Zelf heb ik begin dit jaar m'n racefiets verkocht, ongeveer 1 jaar oud, weinig km (1500) met volledige Ultegra 10 speed groep. Verkocht voor € 925,=. Het was een zeer nette, goed onderhouden fiets. En ik weet zeker dat de huidige eigenaar er ook een goede fiets aan heeft. Reden dat ik hem weg deed was omdat ik te weinig fiets voor een Ultegra, als ik ervoor kon krijgen wat ik wou hebben ging ie weg. Anders hield ik hem. Ik heb dus het bedrag gekregen wat ik ervoor wou hebben. Mindere groep, iets leuker uiterlijk.Wat ik wil zeggen, voor zo rond de 900 a 1000 euro zijn er wel leuke en goede 2ehandse fietsen te krijgen. Ze zijn alleen wat schaarser en je moet net geluk hebben dat je de goede maat kunt vinden.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

dijkjes
Forum-lid

dijkjes 21 aug 2006 18:06

Het had idd een goed idee geweest maar ben nu na een aantal weken zoeken en ploeteren en ook 2e hands kijken ( weinig in mijn maat bij lokale fm ) en particulieren vertrouw ik niet zo als ik ze niet kan en aangezien ik ook niet goed de staat kan beoordelen eruit dat ik een bianchi wil. Net nog atr uit nieuwegein gebeld en die vraagt 1300 voor een nirone ultegra ( zou perfect zijn en hoef ik alleen de wielen te verwisselen van shimano 500 zou bar slecht moeten zijn. ( deze is 200 euro goedkoper als adviesprijs ) das nog eens een redelijke prijs ( tussen salden/bikegigant en adviesprijs in ).
ben benieuwd nog naar bluebird dus dat zou ik eigenlijk nog even af willen wachten.

dijkjes
Forum-lid

dijkjes 21 aug 2006 22:44

kleine update
nieuwegein / lekkerkerk / 's gravenhage vragen voor de 1885 alle drie 2100 en 2100 euro ( campag en 2e is ultegra
voor de nivron vraagt de eerste 1300 en de andere gewoon 1500 ( met ultegra ).
salden vraagt voor 1885 1500,- euro ( 600 euro goedkoper dus ) en voor de nivron 1200 ( 100 met die van nieuwegein ).
het liefst zou ik de 1885 willen aangezien het frame en  dat het 100 ultegra is ( nivron is eigenlijk ultegra/105 ) door elkaar. Voor die fiets moet ik in iedergeval min 40km rijden of advies prijs betalen en dan 25km ( de nivron )
concluse dusver:
wil ik de 1885 kom ik dusver toch bij salden 180km terecht voor 1500 euro wil ik nivrone met beetje korting kom ik bij nieuwegein 40km uit voor 1300 ( met kut banden ).
Bij bijde zou ik wel opgemeten worden? en bij bijde kom je niet snel terug voor je gratis onderhouds buurt lijkt me.
of overstappen op ander merk maar dan kom je ook min. 40km verder als ik ultegra gemonteerd zou willen hebben. ( en dan rij je op een fiets terwijl je toch liever bianchi wil ).
ik zit nu toch wel erg zwaar te neigen om fiets bij salden te gaan halen omdat het gewoon dik 600 euro scheelt met al die andere dealers.

Plaats reactie