Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Nieuwe Fiets voor een beginner

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 09 aug 2006 16:35

ja zou super zijn. mocht het dan de moeite waard zijn ( al is het maar voor kleding !!!!!!! ) wat toch een groot deel van het budget opslokt voor een beginner. Die fiets zal ik ongetwijfeld bij de FM kopen mezelf kendende en de adviezen hier meegenomen. Maar ik hoor het graag van je of het interresant is om er naar toe te gaan in het weekend
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 aug 2006 16:52

Voor het bedrag dat je over hebt voor een racefiets, kun je bij Hopmans erg goed terecht. Ik heb er drie jaar geleden een "Fore" gekocht. Limburgs merk. Goedkoop frame, goedkope maar degelijke wielen, maar wel met shimano-ultegra. Ik heb er inmiddels al zeker 20.000 kilometer mee gefietst, ook in het hooggebergte, en heb er nog nooit problemen mee gehad. De fietsen zijn volgens mij allemaal mat-zwart gepoten, en worden geleverd met een triple voor. Prijs was toen maar 800 Euro! Echt een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.
 
www.hopmansfietsgigant.nl
Op de website staat trouwens weinig informatie, maar in de winkel kun je de genoemde fietsen op de bovenverdieping vinden.

eef_
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:51

eef_ 09 aug 2006 16:57

Ik zou al zeker voor tenminste een tiagra gaan, Sora gaat niet zo lang mee en de remmen werken ook niet echt zoals het moet. 
Misschien kan je eens voor een Bianchi kijken, zij hebben toch redelijke fietsen voor beginners.  Een Trek is ook wel de moeite waard, maar dan moet je toch al voor een 1200 gaan.   Een 1000 is met de Sora group niet echt een aanrader. 
<br>
<br>

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 10 aug 2006 21:56

misschien een stomme vraag maar Tyr W had het over een red bull fiets rond de 1000 euro. deze ziet er inderdaad heel goed uit eigenlijk wel wat ik zoek en op het forum hier spreken ze niks dan lof over deze fiets. Maar ik woon niet in het oosten en wil hem nou ook niet in duitsland halen. Kan de FM ook deze fiets leveren en gelden dan de zelfde prijzen? of sta ik dan voor lul als ik dit aan hem vraag en mocht het niet zo zijn waar ik kan ik dan de gemiddelde prijzen voor een red bull vinden als ik hem bij de fm aan zou schaffen.  ow ik kijk nu naar de prijzen op http://www.roseversand.de
bijv. http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=6963 of
alvast bedankt weer
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 11 aug 2006 00:55

nou het klinkt niet echt als de moeite om daar na toe te gaan als ik je zo aan hoor. Ben wel er blijk met je post hierover !!.
Wel jammer dat die Red Bull alleen daar te bestellen is want het is volgens mij wel  een hele goede fiets voor relatief weinig geld !!.
bedankt voor je post !!!.
Ik ga weer verder opzoek ( dat huismerk van saden is waarschijnlijk ook alleen te krijgen ??? ) vindt het wel jammer dat je dat soort fietsen wat minder bekend merk met volgens mij goed spul erop alleen maar ver kan halen. Het maak het er niet makkelijker op
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 11 aug 2006 10:44

omgeving gouda, stond helaas weinig vermeld over fm's in die omstreken althans wat ik hier op het forum heb kunnen vinden of over de topic daarvan
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 11 aug 2006 18:17

bluebird misschien weet jij dat?? ( btw die ene zaak in bodegraven is misschien nog wel wat ) maar ik zat net na een trek te kijken ( vindt het trouwens helemaal niks voor me gevoel dan visueel ) maar bijv een trek 1500 ultegra die kost bij salden ( excel lijst ) iets van 1600 a 1700 euro dus dat zal ook wel bij een FM bij mij in de buurt maar die zelfde fiets bijv hier: http://www.bikestudio.nl/ kost die maar 1250 ik kom er dan nog niet bij hoe de een bijv. 350 tot 400 euro goedkoper kan zijn voor zover ik kan zien de zelfde fiets??
Wat ik tevens wel een erg mooie fiets vindt is bianchi met campagnola. ik zag dat die tussen de 1100 en 1300 compleet zitten.
De lokale Fm stuurde me nog een mail over de ridley zomeraanbieding die je trouwens ook bij die in bodegraven zag. maar dit was er dan een uit 2005 pegasus met 105 3x9 groep en wielen van shimano 550 voor 1200 euro  de fiets vindt ik erg leuk eruit zien maar na wel 300 posts gelezen te hebben hier op fiets.nl ben ik eigenlijk overtuigt om campagnola te nemen en in combinatie met zo bianchi.....aangezien die dan de zelfde prijsklasse heeft ( of iets goedkoper of ietsje duurder ). en ook bij de lokale fm mag ik aannemen?
ik zit nu zoals je ziet toch op een fiets rond de 1100 / 1300 puur omdat ik toch wel overtuigd ben om eigenlijk met een 105 of een campagnola veloce ( of mirage ) te gaan rijden en dan kom je toch wel heel snel min. in die prijsklasse terecht.
 
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

Plaats reactie