Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Opbergen Fiets

hearha
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 aug 2005 12:34

hearha 03 sep 2006 18:06

Dag,
Ik heb net een nieuwe ATB aangeschaft. Deze wil ik in een tuinhuisje opbergen. Mijn vraag is of dit slecht is voor de fiets. Heeft iemand ervaring met deze manier van opbergen?
Mijn race staat namelijk op een slaapkamer, maar die is ook niet vies na ee ritje. En om met een vieze of natte ATB door huis te gaan banjeren vind ik ook weer niks, en mijn vriendin al helemaal niet....
Ik hoor graag...... en albast bedankt.
Groet Hearha....
HakkieTakkie

tyrion
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:01

tyrion 03 sep 2006 21:03

tuurlijk kan dat. Zet hem droog weg met een stuk zeil of plastic erover en zelfs een lekkend tuinhuisje kan de fiets niet deren.
voetballen is een spel, wielrennen een sport

drifer
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 mei 2005 19:24

drifer 03 sep 2006 22:57

Denk alleen wel even na over een goed slot...
... Zodat ie ook van jou blijft!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4347
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 03 sep 2006 23:38

Indien je tuinhuisje geventileerd is is het geen enkel probleem, maar als dat niet het geval is dan moet je wel even zorgen dat je bike droog is indien je hem wegzet

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 04 sep 2006 01:18

Het mooiste is naturlijk aan de muur boven de bank in de woonkamer...Maar als je vriendin dat niet zo'n leuk idee vindt is een verwarmde garage (waar mijn racer staat) ook zeker niet verkeerd.
In een tuinhuisje zou ik hem niet graag willen zetten. Het is daar vaak nogal vochtig, waardoor er sneller roest ontstaat. En hij staat er niet erg veilig. Niet onbelangrijk als je een fiets van een paar duizend euro hebt. (je laptop leg je er waarschijnlijk ook niet!) Maar ja, als je niet anders kan, dan moet het maar he?
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 04 sep 2006 11:09

En misschien even je woonplaats uit je profiel halen.....
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 04 sep 2006 11:34

Quoten: Origineel geplaatst door fitseflitser op 04 September 2006

En misschien even je woonplaats uit je profiel halen.....

lol, worden we niet even wat paranoia hierivm dat tuinhuis, doe dit huisje gewoon op slot, en wat zou het nu in gods naam kwaad kunnen dat die fiets in het tuinhuisje staat ? sommige mensen denken dat hun koersfiets zou smelten als ie in de koe staat, of als er een druppeltje op komt, .... gewoonweg belachelijk

haplo
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2006 19:44

haplo 25 sep 2006 21:31

ik heb ook een vraage aangaande dit onderwerp..
ik vertrek voor vier maanden naar het buitenland en vraag me af hoe ik mijn fiets het beste kan achterlaten
uiteraard maak ik hem mooi schoon, en hij hangt aan het haak aan de muur in de garage, maar bijv ivm de ketting, wat is dat de beste aanpak?
verdere tips zijn altijd welkom!
alvast bedankt

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 25 sep 2006 22:39

Quote: Origineel geplaatst door rombaft op 04 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door fitseflitser op 04 September 2006En misschien even je woonplaats uit je profiel halen.....lol, worden we niet even wat paranoia hier
ivm dat tuinhuis, doe dit huisje gewoon op slot, en wat zou het nu in gods naam kwaad kunnen dat die fiets in het tuinhuisje staat ? sommige mensen denken dat hun koersfiets zou smelten als ie in de koe staat, of als er een druppeltje op komt, .... gewoonweg belachelijk


Bij mij staan 4 gewone fietsen, 1 Giant TCR composite en 1 Bianchi mountain bike in het houten tuinhuis (wat altijd op slot is als ik er niet in hoef te zijn). Daarnaast ligt dit tuinhuisje vol met Electrisch en benzine gereedschap.
Een jaar geleden werd de deur en het slot 's nachts geforceerd en er werd ingebroken. Ik ontdekte dit de volgende ochtend en heb vervolgens een dag liggen te zoeken wat er nu eigenlijk gestolen was. Dit bleek uiteindelijk een momentsleutel te zijn. Zo zie je maar weer...
Afbeelding

bazz
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:34

bazz 25 sep 2006 23:09

Quoten: Origineel geplaatst door ericpeters op 25 September 2006


Quote: Origineel geplaatst door rombaft op 04 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door fitseflitser op 04 September 2006

En misschien even je woonplaats uit je profiel halen.....

lol, worden we niet even wat paranoia hierivm dat tuinhuis, doe dit huisje gewoon op slot, en wat zou het nu in gods naam kwaad kunnen dat die fiets in het tuinhuisje staat ? sommige mensen denken dat hun koersfiets zou smelten als ie in de koe staat, of als er een druppeltje op komt, .... gewoonweg belachelijk

Bij mij staan 4 gewone fietsen, 1 Giant TCR composite en 1 Bianchi mountain bike in het houten tuinhuis (wat altijd op slot is als ik er niet in hoef te zijn). Daarnaast ligt dit tuinhuisje vol met Electrisch en benzine gereedschap.Een jaar geleden werd de deur en het slot 's nachts geforceerd en er werd ingebroken. Ik ontdekte dit de volgende ochtend en heb vervolgens een dag liggen te zoeken wat er nu eigenlijk gestolen was. Dit bleek uiteindelijk een momentsleutel te zijn. Zo zie je maar weer...

Voor hetzelfde geld zag je meteen wat weg was en kon je beginnen met het aankopen van andere fietsen

pieroke
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2006 00:14

pieroke 25 sep 2006 23:28

zet je vriendin in dat tuinhuisje , probleem opgelost
Maxou

mpol
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 17 sep 2006 12:25

mpol 26 sep 2006 11:50

Quote: Origineel geplaatst door Haplo op 25 September 2006
ik heb ook een vraage aangaande dit onderwerp.. ik vertrek voor vier maanden naar het buitenland en vraag me af hoe ik mijn fiets het beste kan achterlatenuiteraard maak ik hem mooi schoon, en hij hangt aan het haak aan de muur in de garage, maar bijv ivm de ketting, wat is dat de beste aanpak?verdere tips zijn altijd welkom!alvast bedankt

Volgens mij de ketting gewoon invetten zodat hij niet gaat roesten. Verder kun je hem voor en achter op de kleine bladen zetten, zodat de meeste spanning van de derailleurs is. De rest van de fiets zal de 4 maanden zonder problemen overleven lijkt me.

Plaats reactie