Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 12 aug 2014 08:09

Swedish Chef schreef:Gefeliciteerd en veel plezier met je fiets. Het zou meer dan aardig zijn als je foto's plaatst...
Thanks, zal morgen even proberen om foto's te posten.

Hielko
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2013 13:57

Hielko 12 aug 2014 14:42

Heb sinds enkele maanden ook een Rose, de Xeon RS-4400. Kreeg hem geleverd met beschadigde voorvork, maar dat werd snel opgelost. Bevalt tot nu toe goed. Oude foto:

Afbeelding

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 13 aug 2014 17:39

Even wat meer foto's gemaakt van mijn Rose Xeon Team
Afbeelding
van opzij meer zwart dan rood
Afbeelding
Ultegra Di2 achtergroep
Afbeelding
DT Swiss "spline" naaf
Afbeelding
fiets past ondanks deze achterrem toch prima op de Tacx T3350 standaard
Afbeelding
Ritchey stuur met Garmin mount
Afbeelding
hoezo lelijke bel (in vergelijk met bevestiging Shimano Di2)

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 13 aug 2014 23:18

Mooie fiets, is eens wat anders. Zijn we niet gewoon van Rose.
Snap niet waarom de rem nu zonodig thv het bracket moet. Is toch moeilijker in onderhoud.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 14 aug 2014 00:15

dank je, remkabel is zo wel netter weg te werken en het ziet er cleaner uit maar qua onderhoud heb je wel gelijk. Denk daarbij vooral aan het snelle werk want wanneer ik de fiets op de standaard zet is het niet problematisch. Daarbij wordt het mechaniek op deze plek ook sneller vuil.
Op zich kun je bij Rose elke fiets aanpassen maar bij sommige modellen kan er meer dan bij andere. Wielen, stuurpen en het stuurlint zijn aanpassingen maar achteraf vind ik met name de stuurpen door de montage van de Di2 module minder geslaagd.
Hoop er nog 25 jaar op te rijden dus nog tijd genoeg om aanpassingen te doen :)

xtremedriver
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2014 20:37

xtremedriver 23 aug 2014 20:45

Na lang nadenken en een Pro SL van een kennis geprobeerd te hebben, 1 augustus afgereisd naar Bocholt en eerst bij de uitverkoop gekeken, echter waren de uitverkoop modellen 100 goedkoper dan een nieuw model dus er voor gekozen een PRO SL 2000 modeljaar 2015 te bestellen Anodized-black met Mavic Cosmic Elite wielen, het oog wil ook wat natuurlijk.
Nu kan ik niet wachtten tot dat de fiets er is, op de site staat nu 3 weken, heeft iemand ervaring met Rose of de levertijd vaak ruimer word aangegeven dan hij daadwerkelijk is?

Ik ben een beginnende wielrenner, en heb lang nagedacht en zag veel modellen op fietssites voorbij komen (Bijv. Sensa) mooie italiaanse naam op een NL fiets wat blijkt?!
Maar na het paar keer proberen van de PRO SL van een kennis van me was ik verkocht en dachtn ik als ik het doe dan koop ik een goeie beginners fiets waar ik nog lang plezier van zal hebben, hoop ik.

Ik kon dit jaar mijn fietsplan nog inzetten dus ook nog voordelig ook.
Hopelijk is de fiets deze week klaar maar ben er bang voor dan kan ik deze meenemen op vakantie (Texel) en daar een paar mooie rondjes gaan rijden.

Heeft iemand ervaringen of je zo'n dergelijke fiets verzekerd? Hoe en waar?

Hebben jullie nog tips of adviezen?

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 23 aug 2014 22:09

xtremedriver schreef:Hebben jullie nog tips of adviezen?
levertijd bedoelen ze mee wanneer die afgemonteerd is in Bocholt en die datum klopte bij mijn fiets goed. Tussentijdse updates op de website waren onbetrouwbaar. Na een mailtje werd de oorspronkelijke levertijd bevestigd en uiteindelijk was de fiets 1 dag na de oorspronkelijk afgegeven datum klaar.
Ga de fiets wel zelf afhalen in Bocholt, DHL deed er in mijn geval zo maar twee weken over om de fiets 90 km te transporteren. Je kunt dan ook gelijk zien of de afmontage naar wens is en bezoekje aan Bocholt is altijd leuker dan wachten op DHL :(

Tterbeek82
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2014 13:50

Tterbeek82 23 aug 2014 22:58

Bij mijn pro rs liep de wachtijd behoorlijk op, mede omdat ie tijdens het race seizoen besteld was. Daarentegen kon ik mijn MTB midden in het mtb seizoen binnen een week ophalen. Het ligt er een beetje aan hoe druk het is en of alle onderdelen op voorraad zijn. Bij mijn racefiets lag de lange levertijd aan het frame wat niet op voorraad was.

xtremedriver
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2014 20:37

xtremedriver 24 aug 2014 08:11

Das jammer dan zal ik waarschijnlijk toch moeten wachten tot 8-9 voordat ik de fiets kan ophalen, hopelijk dan nog beetje mooi weer om paar mooie rondes te kunnen maken.

Ik ga de fiets wel zelf ophalen in Bocholt, mooie winkel en moet nog het een en ander hebben dus kan ik dat daar direct inslaan! :D
Zodra ik de fiets binnen heb zal ik foto's hier plaatsen.

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 24 aug 2014 11:22

Vanochtend aan de slag met het vervangen van mijn wielen. Ook direct nieuwe binnen- (Continental Race 28) en buitenbanden.

Oude EA 70 '12: 622x14c met GP4000s 23mm
Nieuwe EA 70 '14: 622x17,5c met GP4000s II 25mm

Oud
Afbeelding

Half nieuw
Afbeelding

Nieuw
Afbeelding

Ook gelijk nieuw zadel gemonteerd (Fi'zi:k Antares Carbon Braided) en een BBB-15 bel. Dat had ik al gedaan voordat ik de foto's maakte.

xtremedriver
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2014 20:37

xtremedriver 31 aug 2014 11:47

https://lh5.googleusercontent.com/-iaja ... -08-31.jpg


Daar is die dan!

Vrijdag een mail van Rose gisteren opgehaald, vandaag als het droog blijft mijn eerste ronde maken!

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 31 aug 2014 16:29

Mooi man. Gefeliciteerd met je fiets, geniet er van.

Plaats reactie