Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 07 mar 2018 17:17

Kermit954 schreef: 07 mar 2018 15:12 Ivm de rosewielen. Ik heb de cdx-1450 wielen in mijn gravelracer en vind deze zéér zijwindgevoelig ondanks hun 38mm hoogte. Mijn 50mm Dforce wielen hebben hier totaal geen last van.
Windsnelheid en -richting zal er ook voor iets tussen zitten.

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 09 mar 2018 22:24

Goedenavond. Ik heb rose xeon rs. Ik ben bezig mijn kabels te vervangen en nu ben ik zo dom geweest de oude kabel uit de bovenbuis te trekken. :|
Al de hele avond bezig geweest maar met geen mogelijkheid dat ik die kabel weer aan de zadelkant er weer uit krijgt.
Nu vraag ik me af of die kabelingangen ook van de bovenbuis gehaald kunnen worden zodat er een groter gat ontstaat. Ik heb dat al geprobeerd maar niet gelukt en ik wil ook niet teveel kracht gebruiken zonder te weten wat ik kan beschadigen.

Iemand dit ook eens meegemaakt? Zo ja, wat was de oplossing?
Andere suggesties zijn uiteraard welkom!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 mar 2018 07:29

Een dun touwtje er doorheen zuigen met de stofzuiger.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 12 mar 2018 09:33

Touwtje er door gezogen. Nu nog een maniertje vinden om die kabel er doorheen te krijgen. Op internet zag een video waar ze een kabeleinde doorknipte en dan aan de ene kant het draadje en aan de andere kant de kabel er doorheen staken. Daarna kabeleinde "dichtknijpen" en zachtjes trekken.
De eerste truc uit onderstaande video.

https://www.youtube.com/watch?v=Dubk6yb1NCQ

Iemand nog een andere suggestie?

el_loco
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 12 mar 2018 09:58

Ik zou het kabeluiteinde vasttapen aan het draadje (met Duct tape oid) en dan voorzichtig er doorheen trekken. Geen (door mij) beproefde methode, maar het lijkt me logisch...

bash
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 22 sep 2009 17:31

bash 16 mar 2018 10:56

Beste mensen,

een vraag over de aankoop van een 2e hands Red Bull fiets. Het gaat om een Red Bull Pro Carbon uit 2008 met een Centaur-groep, waarbij de wielen zijn vervangen voor Campagnolo Zonda's. Hij ziet er netjes uit en is goed onderhouden.

De nieuwprijs destijds was 1799,- en ik vroeg met af wat hij nu nog waard is. Kan iemand me daar advies over geven?

Dank en groet,
Bas

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 16 mar 2018 11:06

el_loco schreef: 12 mar 2018 09:58 Ik zou het kabeluiteinde vasttapen aan het draadje (met Duct tape oid) en dan voorzichtig er doorheen trekken. Geen (door mij) beproefde methode, maar het lijkt me logisch...
Ik heb mbv een kabelstopper het touwtje en de kabel aan elkaar gemaakt. Vervolgens het draad er doorheen getrokken.
Vervolgens heb ik de buitenkabel over het draad heen naar binnen geschoven en met een beetje draaien de buitenkabel met de binnenkabel aan de andere kant eruit kunnen trekken.

E voila!

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 16 mar 2018 11:21

bash schreef: 16 mar 2018 10:56 Beste mensen,

een vraag over de aankoop van een 2e hands Red Bull fiets. Het gaat om een Red Bull Pro Carbon uit 2008 met een Centaur-groep, waarbij de wielen zijn vervangen voor Campagnolo Zonda's. Hij ziet er netjes uit en is goed onderhouden.

De nieuwprijs destijds was 1799,- en ik vroeg met af wat hij nu nog waard is. Kan iemand me daar advies over geven?

Dank en groet,
Bas

Zo op afstand is dat lastig te bepalen. Wat is goed onderhoud? Hoe is de staat van de wielen (de velgranden en lagers), banden, ketting en tandwielen? Hoe zijn de bottom bracket en balhoofd lagers eraan toe, zijn er beschadigingen die duiden op een val? Als bepaalde zaken aan vervanging toe zijn ga je gelijk kosten maken, tel die op bij je aankoop bedrag en beoordeel dan of het je dat waard is. Ik zou denken niet meer dan € 300,- .....
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

bash
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 22 sep 2009 17:31

bash 16 mar 2018 11:34

mont aigoual schreef: 16 mar 2018 11:21
Zo op afstand is dat lastig te bepalen. Wat is goed onderhoud? Hoe is de staat van de wielen (de velgranden en lagers), banden, ketting en tandwielen? Hoe zijn de bottom bracket en balhoofd lagers eraan toe, zijn er beschadigingen die duiden op een val? Als bepaalde zaken aan vervanging toe zijn ga je gelijk kosten maken, tel die op bij je aankoop bedrag en beoordeel dan of het je dat waard is. Ik zou denken niet meer dan € 300,- .....
Het gaat om deze fiets: https://link.marktplaats.nl/m1263191013 Ketting en cassette zijn nieuw, banden ook recent vervangen. Over lagers kan ik nu niets zeggen helaas.

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 16 mar 2018 11:50

De Zonda wielen zijn redelijk modern, in ieder geval van 2013 of jonger, omdat er G3 (hoge flens aan de drive site) achternaaf inzit. Voor de rest zie ik een lichtelijk versleten voorblad, sommige tanden van het buitenblad zijn hol geworden, maar dat is niet verwonderlijk. Verder kan ik er niet veel over zeggen, alhoewel ik € 550 voor een 10 jaar oude fiets te hoog zou vinden, maar ik ben wel een pietlut wat dat betreft....
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 18 apr 2018 22:03

In augustus heb ik een Rose Xeon CGF ultegra gekocht. Zeer tevreden met de fiets. Er is circa 1000 km mee gefietst (het is een mooi weer fiets).
Nu valt me op dat de kabel naar de voorderrailleur zonder liner oid door het frame komt. De kabel schraapt langs het carbon. Behalve dat dat er niet mooi uitziet, lijkt het me ook niet echt goed voor de kabel. Ik heb het idee dat het niet zo hoort.
Mijn vraag is of iemand die ook deze fiets heeft eens wil kijken hoe het bij zijn of haar fiets zit.
(De kabel lijkt wat bruin/roestig maar dat is gezichtsbedrog, komt van de foto).

Afbeelding

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 18 apr 2018 22:35

lijkt mij niet dat dit zo hoort. Heb zelf de aluminium versie waar kabel meer onder crank vandaan komt en die loopt gewoon via een liner. Zoals het bij jouw zit krijg schade aan frame en kabel. Ik zou een foto naar Rose sturen met je vraag.

Plaats reactie