Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 15 apr 2020 09:39

Rose bouwt (spaakt) de wielen zelf dus stel dat er iets niet goed is kun je altijd terug. Bij de meeste wielen gebruiken ze voor de naven en spaken gerenommeerde merken. Dat vind ik zelf een voordeel omdat je dan weet wat je krijgt. Bij sommige Rose wielen gebruiken ze eigen merk naven en dat vind ik dan wat minder maar zou kwalitatief nog steeds goed kunnen zijn. Sowieso is Rose qua garantie wat mij betreft prima.

Trek_1400
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2017 21:36

Trek_1400 23 mei 2020 12:14

Heeft iemand hier ervaring met de nieuwe Reveal Four disc?

jeroenhuizinga
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 mei 2013 13:53
Locatie: Texel

jeroenhuizinga 23 mei 2020 20:50

Ik rij er nu een week of 2 op, moet nog een kortere stuurpen ontvangen van Rose als aanpassing. De fiets zelf bevalt mij erg goed. Stabiel en prettig op de lange ritten. Verwacht geen gooi en smijt fiets, dat is het niet. Het is geen keiharde racer, maar daar heb ik hem niet voor. Ik ben er blij mee!

Trek_1400
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2017 21:36

Trek_1400 23 mei 2020 21:09

jeroenhuizinga schreef: 23 mei 2020 20:50 Ik rij er nu een week of 2 op, moet nog een kortere stuurpen ontvangen van Rose als aanpassing. De fiets zelf bevalt mij erg goed. Stabiel en prettig op de lange ritten. Verwacht geen gooi en smijt fiets, dat is het niet. Het is geen keiharde racer, maar daar heb ik hem niet voor. Ik ben er blij mee!
Dank voor je reactie. Ik zoek ook meer een endurance model dan een race model.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 23 mei 2020 22:28

jeroenhuizinga schreef: 23 mei 2020 20:50 Ik rij er nu een week of 2 op, moet nog een kortere stuurpen ontvangen van Rose als aanpassing. De fiets zelf bevalt mij erg goed. Stabiel en prettig op de lange ritten. Verwacht geen gooi en smijt fiets, dat is het niet. Het is geen keiharde racer, maar daar heb ik hem niet voor. Ik ben er blij mee!
Leuk om te lezen. De Reveal staat op mijn shortlist voor de fiets die ik volgend jaar wil gaan kopen. Dat zou dan de four disc gaan worden. Ik zou het link vinden als je bv wat foto's en ervaringen zou delen hier.

emzed
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:55

emzed 17 jun 2020 14:35

Ik heb vandaag de Reveal Four Disc Ultegra besteld. Twijfelde nog voor Di2 maar het moet ergens ophouden. Ook vind ik de cockpit op een gewone Ultegra al dermate strak dat het me de meerprijs van ca 800 niet waard is.

Ik heb 'm besteld in de kleur shiny aurora / matt black. Hij is in het echt wel behoorlijk anders dan op de site, ik vind het echt waanzinnig mooi! Afhankelijk van de lichtinval is het paars of blauw. Deze foto's heb ik vorige week genomen in de showroom:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(op de foto trouwens een SRAM)


en op de site ziet hij er zo uit:
Afbeelding


PS klein tipje mocht je iets willen kopen bij de oosterburen. De BTW gaat in Duitsland vanaf 1 juli tot het eind van het jaar van 19% naar 16%.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 17 jun 2020 15:25

Gefeliciteerd, mooie fiets en mooie kleur! Heb die fiets daar vorige week maandag ook bekeken. Enig idee van de levertijd?
Rose bouwt mijn Xeon Team CGF onder crash replacement om tot een Reveal Four met velgremmen. Wordt dan zwart met rood (enige kleur bij velgremmen) en ben wel benieuwd wat de levertijden nu zijn.

emzed
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:55

emzed 17 jun 2020 15:38

Thanks! Ik heb er zin an...! Ik kom van een alu Isaac Graviton die ik wat te spartaans vind onderhand.

Ze gaven aan dat hij begin juli klaar is. Ik haal hem dan zelf even op in Bocholt.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 17 jun 2020 17:28

emzed schreef: 17 jun 2020 15:38 Ik haal hem dan zelf even op in Bocholt.
heel verstandig!

Ik ben 6 jaar geleden zo dom geweest om de fiets in de winkel te bestellen en dacht daarna dat het wel handig zou zijn om de fiets te laten bezorgen. Het is voor mij ongeveer één uur met de auto naar Bocholt en ik dacht door €50 te betalen 2 uuur reistijd uit te sparen. DHL deed er na de verzendbevestiging helaas bijna twee weken over. Erge is dat je dan wel een verzendbevestiging hebt en dan verwacht dat de fiets zo bij je is. In werkelijkheid erger je je dan per dag dat de fiets later komt meer. Bij aflevering was ik ook niet tevreden over de gemonteerde (te korte) ventielen. Achteraf had ik het gevoel €50 betaald te hebben om extra lang op mijn fiets te moeten wachten. Mijn omgebouwde Rose Reveal ga ik 100% zeker afhalen 😉.

erwin20vt
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 aug 2019 21:36

erwin20vt 17 jun 2020 19:18

Ik hoop wel dat hun service beter is dan op de webshop, en de communicatie daarin. Voor mij een reden om daar niks te kopen.
Ik rij nu ook op een 2e hands Rose, en de nieuwe modellen vind ik er ook mooi uitzien.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 17 jun 2020 21:54

mijn ervaring met de communicatie en service is prima. Mijn frame na 5 jaar en 10 maanden defect en zonder zeuren crash replacement d.w.z. nieuw frame voor halve prijs. Communicatie wel via e-mail maar bij mij geen klachten daarover. Er werken ook Nederlanders en in de winkel zijn ze ook op Nederlanders ingesteld.
Winkel zelf is vaak wel druk en bij de service balie soms even wachten. Winkel is ook maar één van de locaties van Rose in Bocholt. Assemblage en distributie zitten paar honderd meter daar vandaan in Bocholt.

emzed
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:55

emzed 18 jun 2020 10:54

Ja daar kwam ik ook achter. In mijn beste Duits: "Wie groß ist dieses Fahrrad?" gewoon antwoord in het Nederlands, "Ik zal voor je kijken, het staat aan de onderkant van het frame" :lol:

Was je frame trouwens zomaar gescheurd of had je er een val mee gemaakt?

Plaats reactie