Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 12 dec 2006 12:13

Scrymm, Red Bull is het eigen merk van Rose in Bocholt. De gehele collectie is op internet te vinden op www.rose.de
Als je bij Arnhem de grens overgaat ben je na een kilometertje of 35-40 wel in Bocholt en daar heb je Rose BikeTown. Een fantastische fietswinkel, waar de gehele collectie in het echt te bewonderen is. Goede service, aardige medewerkers (groot aantal spreekt Nederlands) en altijd een kijkje waard daar in de winkel.
You can never be too Specialized

trise
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 dec 2006 22:29

trise 12 dec 2006 13:35

ik denk dat ze dit kader niet meer verkopen, volgens mij is de slope nu de compact geworden. Fiets is zelf opgebouwd dus zo zal je hem zeker ook al niet te koop aantreffen. Zadelpen en wielen gaan wel veranderd worden binnenkort. Zal nog wel eens een betere foto posten ook want deze is getrokken met een flits en de kleuren komen niet mooi over vind ik.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 dec 2006 13:37

Slope heet inderdaad nu compact. Zelf vind ik de compacts van Red Bull niet mooi.

martje
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 mar 2005 00:09

martje 14 dec 2006 13:00

Quoten: Origineel geplaatst door Robbebopper op 14 September 2006



 
Dit is naar mijn mening de beste koop op dit moment bij Roseversand.
Ter promotie van de nieuwe SRAM groep, kun je voor 2600 euro een topframe (895 gram, en gebruikt door team Wiesenhof), en de SRAM Force groep bemachtigen. Wielen, en voorvork zijn ook prima in orde. Als je de wielen vervangt door een wat lichter stel, bijvoorbeeld de even dure lightwheels van Rose, dan heb je een fiets die inclusief pedalen rond de 7 kilo weegt, en die voorzien is van zeer goede onderdelen.


Beste mensen ff wat advies gevraagd?
ik ben van plan om deze red bull te kopen met de volgende aan passingen zadel ritchey wcs carbon, zadel toupe (zelf vervangen denk), stuur pen ritchey wcs 4axis, nokons en als laatste stuur easton ec90 equipe .
heeft er iemand ervaring met het stuur heb namelijk nu een gass jack stuur is super confortable maar omdat ik die niet kan aftapen boven op erg glad met regen en zweethanden.  maar hoe is de ec 90 op de lange ritten, kreeg bij mij vorige ronde stuur vaaklast van dode handen gevoel??
Vraag twee is over de wielen hoe staan die bekend? het gewicht 1700gr is niet eens zo verkeerd en 5jaar lang garantie op de wielen klinkt ook goed maarja blijft onbekend voor mij en heb geen zin om net als bij mij mavic cosmic na een jaar om de zoveel tijd problemen te hebben en ze kwijt te zijn.
Als ik de wielen niet moet nemen wat raden jullie mij dan aan??
alvast bedankt voor julie hulp

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 dec 2006 13:29

Over dat Easton stuur hoor ik alleen maar goede verhalen.
Over de wielen hoor je over het algemeen goede verhalen. Wel vind ik ze uitstraling missen, maar dat is persoonlijk. Als alternatief  voor de wielen zou je wellicht Campa Zonda's of Eurus of Fulcrum Racing 1/3 kunnen overwegen (komt allemaal uit dezelfde fabriek).

martje
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 mar 2005 00:09

martje 14 dec 2006 14:51

Thanks havana
Ik had ook al even gekeken naar de fulcrum en de campa wielen alleen volgens de gids van roseversand verkopen ze alleen de zonda`s.
Het probleem is ook dat een paar wil om te trainen en een paar voor wedstrijden en om in limburg en de ardennen te gebruiken maar ja stuit je weer op het volgende probleem voor wedstrijden wil ik misschien tube nemen maar dat lijkt mij weer niks voor een tocht in de ardennen en limburg.
Dus als er nog iemand wat ideeen heeft voor mij graag want loop zelf een beetje vast..
gr mart

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 dec 2006 16:02

Anders koop je gewoon een goedkoop setje clincher wielen voor trainingen (Mavic Open Pro's ofzo) en later als je weer wat meer geld hebt een mooi setje tube wielen.

martje
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 mar 2005 00:09

martje 14 dec 2006 22:36

Ja zoiets had ik ook nog bedacht in iedergeval bedankt voor je reactie`s
Nog meer mensen goede idee of ervaring met het easton ec 90 stuur?
gr

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 15 dec 2006 14:39

Quote: Origineel geplaatst door Olleranip op 24 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 28 Oktober 2006
Bikemotion 2006: RedBull Carbon X-lite monocoque; Carbon T40 frame, made in Japan; Xtreme Lightwheels; DuraAce; RaceFace onderdelen; 6,85 kg zonder pedalen; € 2890,-.



Wordt dit de X-Lite voor 2007? Dit lijkt mij niet hetzelfde X-Lite frame van nu, de voorvork is sowieso anders. En de prijs is ook lager. Ziet er goed uit!






He! Een gevoel van déja-vu overviel mij toen ik deze foto met dit frame zag!!

Ik heb in september van dit jaar een Cube Litening GTC gekocht en volgens mij is dit precies hetzelfde monocoque frame! Uiteraard kan ik niet oordelen van een foto af of dit werkelijk het geval is maar het lijkt er toch heel erg veel op (ik bedoel: ze lijken identiek!)

Wie kan er oordelen of dit inderdaad zo is?

Overigens: toen ik aan het rondkijken was naar een nieuwe fiets heb ik ook uitgebreid naar Red Bull gekeken, maar hun framestyling vond ik niet echt aansprekend, hoewel de afmontage en prijs uiteraard wel goed zijn. Met mijn FM heb ik een goede deal kunnen sluiten met deze carbon van Cube waardoor ik inclusief Ultegra pedalen, Shimano schoenen, andere (rode) banden, reserveband, rood stuurlint, etc ruim onder de 2000 euro bleef.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

martje
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 mar 2005 00:09

martje 17 dec 2006 21:21

Quoten: Origineel geplaatst door martje op 14 December 2006


Ja zoiets had ik ook nog bedacht in iedergeval bedankt voor je reactie`s
Nog meer mensen goede idee of ervaring met het easton ec 90 stuur?
gr


He beste mensen heb wel wat informatie gevonden over het ec 90 stuur en dat is 90positief alleen heb ik nog een vraag. Heeft of kan iemand met het stuur misschien een foto maken vanaf de bovenkant om te kunnen zien hoe breed de bovenkant is met stuurlint..
alvast bedankt

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 29 dec 2006 14:30

EVEN MAAR WEER EENS NAAR BOVEN MET DIT MERK

arnotreuren
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2005 21:17

arnotreuren 29 dec 2006 14:59

Ik heb in oktober 2006 een Red Bull carbon xtralight gekocht met Mavic ksyrium ES, verder afgemonteerd met Campa Chorus. Compact carbon crankstel van Truvativ (50-36) en derailleur met lange slag. Mooi voor in de bergen, omdat ik me meer ga richten op cyclo's. Ritchey WCS stuurpen, zadelpen, stuur.Ik heb op deze fiets alleen nog clubwedstrijden gereden in 2006, maar ik kan zeggen dat het frame super strak is. De wielen super fijn om mee te fietsen.
Alleen het schakelen was in het begin een probleem. 1 x klikken, niets....2de keer klikken en gelijk 3 tanden zwaarder....Bij Rose hebben ze het probleem verholpen, alhoewel het nog niet altijd helemaal super is.Je fiets daar inruilen is ook niet echt fijn, je krijgt er minder voor dan in NL.Of je moet dat voor lief nemen.
Het is zo fijn om met een Red Bull Carbon xtralight op weg te zijn :-)

Plaats reactie