Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 12 sep 2017 21:03

Dit zijn paint cracks, hier hadden ze gezien de leeftijd van de fiets niets hoeven doen (maar wel netjes). Andere kleur lijkt mij wijs.

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 12 sep 2017 21:25

ivm de X-LITE TEAM - enkel de versie met de nieuwe ultegra is beschikbaar in alle maten. Zijn er andere/nieuwe frames op komst...? Ik bedoel een nieuwe design of zo?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 13 sep 2017 06:32

Geweldig aanbod van Rose!
Meteen doen en geen witte meer nemen maar bv zwart. Doordat er bij een witte kleur meerdere lagen nodig zijn om het dekkend te maken tov andere kleuren, krijg je vaak na een paar jaar deze paintcracks.
Weg dus die rechtsbijstand en meteen regelen, mooi een dagje Rose plannen!

orangex
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mei 2012 11:03

orangex 13 sep 2017 09:22

Tuurlijk is het fijn dat ze iets bieden en wat kunnen ze anders. Maar als je vraagt ja hoe komt dat dan, dan is het "ja gewoon pech". Ik denk dat de gemiddelde rijder zoiets heeft van joh waarom zeur je als je in 5 jaar 5 nieuwe frames mag gebruiken. Je komt gewoon op een punt dat je klaar bent met heen en weer rijden en "er weer achteraan" moet. Ik zeg verder ook niet dat ik mijn rechtsbijstand in ga schakelen maar daar betaal ik genoeg voor dus uitzoeken wat mogelijkheden zijn lijkt me niet zo raar.

Ik ben zelf ook niet kundig genoeg om te constateren of dit een breukje in de lak is of dat het komt door het onderliggende carbon, dit wordt achteraf ook niet gemeld. Het geeft mij alleen wel een gevoel van ja, is dit allemaal wel zo goed dan, aangezien ik ook genoeg verhalen ken van andere merken die langer al in gebruik zijn en die problemen niet kennen.

Maargoed, ik mag lees ik hier eigenlijk niet zeuren. Nou, ik wens niemand dit gedoe toe in ieder geval want het is gewoon onhandig.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 13 sep 2017 09:44

Maar wat zou de rechtsbijstand er voor je moeten uitslepen?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 sep 2017 11:34

Niets, want Rose doet het precies volgens het boekje en daar valt niets op af te dingen. Zelfs als ze garantie zouden weigeren heb je weinig om op te bouwen in dit geval.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Japierossi
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 20 jun 2015 10:58

Gebruikersavatar Japierossi 13 sep 2017 11:49

Ik snap je wel OrangeX, je wilt gewoon als je iets koopt dat het goed is en dat je er jaren plezier van hebt zonder bij elke rit te na te denken of je nog wel thuiskomt.

Ik heb het zelf ook met mijn vorige fiets gehad, om de 6 weken zo`n beetje terug naar de fietsenmaker. Werd wel steeds opgelost, maar de zin om te fietsen werd hard minder. Toen bij een andere fietsenmaker een andere fiets gekocht.....

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 13 sep 2017 12:12

@orangex, ik had er 4 binnen anderhalf jaar tijd en heb destijds gesteld dat zij blijkbaar niet in staat waren om een deugdelijk product te leveren. De koop is uiteindelijk "ontbonden".

Het gedoe waar jij over schrijft herken ik, dat wens je inderdaad niemand toe.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 13 sep 2017 20:13

Bekijk het langs de positieve kant. Elk jaar een nieuw frame is toch ook mooi.

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 14 sep 2017 00:45

Naar mijn mening is het een mooi aanbod van Rose om je een nieuw frame aan te bieden. Ik denk, dat weinig andere merken dat zouden doen.

Zoals anderen al aangegeven hebben, zou ik wel voor een andere kleur gaan.

De aanduiding T30/T40 en T40/T60 heeft te maken met de sterkte van de vezels. Met de sterkere vezels kun je een net zo sterk en stijf frame construeren met minder materiaal, dus is het lichter. Ik denk niet, dat dat automatisch jouw probleem oplost.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 14 sep 2017 09:35

Ik heb al 6 jaar een Rose X-Lite (t40/60). Niet het minste probleem met het frame, integendeel erg tevreden over. Wel tijdens het 4de jaar enkele keren spaakbreuk (DT Swiss 1500), Rose heeft beide wielen onder coulance herspaakt met sterkere spaken.

orangex
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mei 2012 11:03

orangex 14 sep 2017 19:50

wm schreef: 13 sep 2017 12:12 @orangex, ik had er 4 binnen anderhalf jaar tijd en heb destijds gesteld dat zij blijkbaar niet in staat waren om een deugdelijk product te leveren. De koop is uiteindelijk "ontbonden".

Het gedoe waar jij over schrijft herken ik, dat wens je inderdaad niemand toe.
En hoe is dat uiteindelijk afgelopen? Volledige aankoopbedrag terug? Kijk ik zit al wat verder in de levensloop van het product zeg maar.

Ik ben wat heen en weer aan het mailen nu, maar ik wil ze denk ik nog 1 kans geven. Het zal dan sowieso een andere kleur worden, blijkbaar kunnen ze de witte in ieder geval niet in orde krijgen. Als de X-Lite Team of X-Lite CRS in principe dezelfde stijfheid en sterkte hebben dan maar kijken of ze de Team willen doen, dan heb ik nog "iets" een voordeel van het gewicht.

Maar het is inderdaad gewoon een beetje vervelend om elke keer terug te moeten.

Plaats reactie