Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 26 nov 2014 17:31

Leuk he, een nieuwe fiets kiezen?
Je moet dan ook nog eens kiezen tussen geanodiseerd alu of glanzend als je kiest voor zwart.
De keuze voor een cassette heeft denk ik te maken met het niet kunnen krijgen de 11-23 in de 105?
Ik weet niet of je kiest voor compact of normaal cranckstel maar met de 12-25 op een compact heb je een heel aardig bereik. Mocht je een keer gaan klimmen dan heb je net even wat meer mogelijkheden zonder dat je een andere cassette nodig hebt. Maar dat gaat dan op voor mijn situatie, wie weet ben je sterker en heb je een 11 nodig.

Voor de oplevering kun je ook weer een afspraak maken en daarbij is er voldoende tijd waarbij ze je helpen en vertellen hoe alles werkt en ook willen ze je helpen met de eerste set-up. Met de keuze bij aankoop gaat dat wel wat secuurder, maar daar schrijven ze wel je maten etc op. Basisafstelling is bij aflevering dan wel snel te maken en is een kwestie van fine-tunen. Voor de meesten is het toch nog een tijdje zoeken naar de instelling van een nieuwe fiets en hoe je het hebben wilt. Rose laat je in ieder geval niet zelf alles uitzoeken.

roberttt
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2014 09:19

roberttt 26 nov 2014 20:22

Haha ja zeker, vooral bij rose aangezien je ongeveer alles zelf weer kan aanpassen. Zo kies ik voor het stuur op basis van wat ik vast heb gehad @ bikemotion. Al zal ik in de winkel vast nog wel even rondkijken. Bedankt voor de info over oplevering. Ik kan het finetunen prima zelf maar het is fijn als je een beetje hulp krijgt in het begin.

Ik denk zelf inderdaad dat de 12-25 prima is. Ik woon in Rotterdam dus behalve wat bruggen hebben we hier geen/amper heuvels. Mocht ik later de bergen in gaan zet ik er wel een andere cassette op.

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 26 nov 2014 21:03

swedish chef heeft, denk ik, je vragen beantwoord.
Tip: probeer niet op een zaterdag te gaan. Er is op een doordeweekse dag gewoon meer tijd. `zo wel voor meten/koop als tweede afspraak voor uitlevering
Allard

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 29 nov 2014 11:45

Rose is na mijn mening het meest uitgebreid met uitleggen van instellingen en werking enz. Service staat hoog in het vaandel bij Rose. Dus bij vragen word over het algemeen zeer correct gereageerd. Indien je de fiets bij aflevring nog compleet wil nalopen en afstellen is dit ook geen enkel probleem. verder hebben ze ook een service met betrekking tot het zadel. Deze kan je de eerst 3 maanden proberen. Bevalt hij niet kan je het zadel gewoon ruilen (met eventuele aanbetaling) tegen een ander zadel. Inmiddels ben ik aan mijn 4de racer bezig. De eerste van Rose en denk niet dat ik snel een ander merk zal kopen.
Ervaringen Fietsen maker dorp. Duur, Behulpzaam, niet al te veel kennis van racers.
Salden 2 fietsen. Goedkoop redelijke service, veel kennis maar afstelling enz is meer iets wat je zelf moet uitzoeken.
Rose. Eigenlijk de beste prijs kwaliteit ik heb een overjarig model gekocht. Dus goedkoop en nog steeds zeer goede service.
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

roberttt
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2014 09:19

roberttt 04 dec 2014 13:01

Gisteren ben ik er achter gekomen dat je de rose pro sl-2000 niet meer zelf kan configureren. Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of dit tijdelijk is of bijv. nog wel in de winkel gedaan kan worden. Helaas bieden ze deze opties niet meer aan omdat de pro sl-2000 blijkbaar nu op een andere locatie gemaakt wordt.

Helaas was dit voor mij een van de voornaamste redenen om bij rose een fiets te kopen. Nu maar even verder kijken. Wellicht wordt het alsnog rose (pro sl-3000 bijv. al is die wel weer 300,- duurder...) of toch een ander merk.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 04 dec 2014 22:35

Dan ben ik maar even heel nieuwsgierig, wat had je willen aanpassen aan de Pro SL 2000?

roberttt
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2014 09:19

roberttt 05 dec 2014 11:02

Dat mag, ik wilde er met name andere wielen onder hebben (rose xeon areo 1500 ) ipv. de mavics. Ik lees daar toch niet altijd goede dingen over en voor 100 euro meer had je een stel degelijke wielen er onder. Daarnaast een ander stuur, Ritchey Streem II, deze vond ik erg fijn voelen @ bikemotion. En ik wil er 12-25 casette op hebben.

Maar het gaat vooral om de mogelijkheid van aanpassen. Dit was uniek voor rose en als het verdwijnt staan ze bij wijze van spreken op gelijke hoogte met merken als bijv. canyon, cube, bulls en sensa. Zeker omdat ik voor een aantal gewoon naar de lbs kan. Wellicht kom ik als nog op de rose pro-sl 2000/3000 uit maar ik zal zeker ook nog wat verder vergelijken.
Laatst gewijzigd door roberttt op 05 dec 2014 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 05 dec 2014 15:28

Inderdaad een bijzondere aanpassing bij Rose. Lijken me wel goede updates. Jammer dat dat niet meer kan bij deze fiets. Zo worden andere merken voor de klant weer aantrekkelijker.
Het meest vreemde vind ik wel dat je zelfs de cassette niet meer kan kiezen bij de 2000.
Mocht je toch verder kijken bij Rose dan is het prijsverschil tussen de PRO-SL3000 en de XEON 2000 zo klein, dat die Xeon weer interessant kan worden. Maar dan gaat het al over honderden euro's meer.

Gebruikersavatar
emiel_de_vlas
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 sep 2011 21:38

Gebruikersavatar emiel_de_vlas 06 dec 2014 14:07

Dat geldt alleen voor de Pro SL-2000. Zij willen gewoon één goedkope fiets in hun assortiment die al helemaal is gemonteerd, de rest is wel gewoon te configureren.

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 06 dec 2014 19:26

Dat geldt alleen voor de Pro SL-2000. Zij willen gewoon één goedkope fiets in hun assortiment die al helemaal is gemonteerd, de rest is wel gewoon te configureren.
Bovendien geldt voor deze fiets dat je deze direct kunt uitzoeken en meenemen. Dat noemt Rose "Bike now". Voor degene die niet wil wachten... :) Zal ook wel een centen kwestie zijn, de concurrentie is hevig in dat segment en grote concurrent Canyon heeft de in expressbikes de optie bike to go..
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

pontius
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:08

pontius 07 dec 2014 22:18

Komen de gewichten op de site een beetje overeen met de werkelijkheid?

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 08 dec 2014 18:54

pontius schreef:Komen de gewichten op de site een beetje overeen met de werkelijkheid?
Zo ongeveer, hangt af van de maat. Zodra je de fiets operationeel maakt met accessoires en pedalen, gaan de gewichten natuurlijk niet meer op.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Plaats reactie