Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

timnagtegaal
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 apr 2008 13:16

timnagtegaal 22 apr 2008 10:56

gerbenke schreef:Hoi!

Idd welkom!!! Welke maat heb je besteld as ik vragen mag? Ik wacht namelijk al 5 weken op mijn zwarte Sl maatje 55 (Dat duurt lang!! :p)


Ik heb de 59 besteld. Ik ben 1.88 cm en binnenbeenlengte van 89/90 cm. Ik zat zelf aan een 61 te denken maar de meneer van Rose adviseerde mij de 59 voor wat sportievere houding. IK heb hem gisteren besteld en volgens de meneer zou hij op 7 mei in de winkel staan om opgehaald te worden. Ben benieuwd!
Red Bull Pro SL 3000 Custommade Black Edition

iskander_
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mar 2008 22:17

iskander_ 22 apr 2008 18:30

Ik heb ook maar is de knoop doorgehakt en afgelopen weekend een fiets besteld. Wel even langs gegaan om de maat goed op te nemen. Het is een carbon SL 3000 geworden. half mei zou ie klaar moeten zijn volgens de verkoper. Zwart en Rood zijn de kleurtjes. Vond ik toch net iets leuker dan wit. Tijdje met de naam geworsteld maar kan er wel mee leven. Het is gewoon een hele mooie en goeie fiets. Mag ook wel want hij kost genoeg.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 22 apr 2008 18:44

Bij mijn Redbull pro 2007 (oud model), rammelt er iets als ik over slecht wegdek rijdt. Dacht eerst dat het de fietspomp was, na deze eraf gehaalt te hebben doet hij het nog steeds.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 22 apr 2008 18:48

Kan van alles zijn, ketting in de derailleur voor, bidonhouder los?, cassette los?
Waar zit het ergens voor of achter?
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 22 apr 2008 18:58

Kan idd van alles zijn. Even goed in de gaten houden en ik zou het even melden bij 'den ersten rennrad-inspektion' na 500-1000 km. Als het te erg wordt even bellen met Rose.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

mtb-biker
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 nov 2005 22:55

mtb-biker 22 apr 2008 19:20

net nog netjes gebeld door Rose om mijn wijzigingen nog even door te nemen. Kreeg toch het advies om de originele Raceface stuurpen te nemen ipv de lichtere Ritchey WCS 4-axis stuurpen.

Mij werd verteld dat de Raceface stuurpen iets stijver was.

Jullie advies hierover ?

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 22 apr 2008 19:37

MTB-biker schreef:Jullie advies hierover ?

Geneuzel in de marge.. gewoon die Ritchey nemen als je die mooier vindt!

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 apr 2008 19:44

Stijvere stuurpen.... 't moet niet gekker worden, daar merk je 0,00000 van en Ritchey WCS is al behoorlijk high-end, dus of 't uberhaupt waar is?

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 22 apr 2008 19:47

Ik heb ook de WCS er op zitten, ook ik vond dat mooier.
Die stijfheid is nou niet echt iets waar ik me zorgen over maak
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

mtb-biker
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 nov 2005 22:55

mtb-biker 22 apr 2008 19:51

LVGH schreef:
MTB-biker schreef:Jullie advies hierover ?

Geneuzel in de marge.. gewoon die Ritchey nemen als je die mooier vindt!

Foosho schreef:Stijvere stuurpen.... 't moet niet gekker worden, daar merk je 0,00000 van en Ritchey WCS is al behoorlijk high-end, dus of 't uberhaupt waar is?


Dan zal deze verkoper misschien meer aan de verkoop marge hebben gedacht ?

:(

Ik vond het standaard stuur namelijk niet diep genoeg voor op wielerbaan en het Ritchey WCS stuur zou een hele lange levertijd hebben. Daarop adviseerde hij me een XTREME stuur (eigen merk). Deze zou van carbon zijn. Vanwege dit carbon stuur, zou de Ritchey 4-axis wcs stuurpen beter zijn.

Thuis zag ik pas dat dit een ALU stuur was met slechts Carbon top-laagje. En nog eens flink zwaarder ook... Hallo !!!

Dus dan maar even zelf uitgebreid bladeren in de Rose catalogus en voor het Race Face Revolution stuur gekozen.

En dan nu het verhaal dat de Race-face stuurpen stijver is dan de Ritchey.

Ik kijk nog steeds erg uit naar de fiets (!!!) maar bereid je thuis even voor, en kijk vooraf welke onderdelen je eventueel vervangen wilt hebben, en welke opties precies mogelijk zijn. Rose levert namelijk niet alle mogelijke merken en varianten.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 apr 2008 00:20

MTB-biker schreef:net nog netjes gebeld door Rose om mijn wijzigingen nog even door te nemen. Kreeg toch het advies om de originele Raceface stuurpen te nemen ipv de lichtere Ritchey WCS 4-axis stuurpen.

Mij werd verteld dat de Raceface stuurpen iets stijver was.

Jullie advies hierover ?


Dat klopt zeker dat de Raceface stijver is. Syntace en Ritchey blinken niet uit qua stijfheid, maar voor de meeste fietsers is dat absoluut geen probleem. Ben je wat zwaarder dan de gemiddelde fietser en explosief, dan kan een stijvere stuurpen wel fijn zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 23 apr 2008 01:09

MarZ schreef:Kan van alles zijn, ketting in de derailleur voor, bidonhouder los?, cassette los?
Waar zit het ergens voor of achter?


Volgens mij zit het ergens voor. Waar precies dat weet ik dus niet.

Was eigenlijk niet van plan om voor servicebeurten naar duitsland te gaan. Doen de meeste dat hier wel?

Plaats reactie