Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 18 jun 2020 13:33

emzed schreef: 18 jun 2020 10:54Was je frame trouwens zomaar gescheurd of had je er een val mee gemaakt?
bij een val (of eigenlijk 2). Bij eerste val is derailleur waarschijnlijk verbogen. Tweede val doordat derailleur in achterwiel kwam en daarbij brak ophanging in achterbrug af.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 30 jul 2020 17:11

emzed schreef: 17 jun 2020 14:35 Ik heb vandaag de Reveal Four Disc Ultegra besteld. T
En, is hij al binnen? Wat is de eerste indruk?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 30 jul 2020 20:45

Desertstorm schreef: 30 jul 2020 17:11
emzed schreef: 17 jun 2020 14:35 Ik heb vandaag de Reveal Four Disc Ultegra besteld. T
En, is hij al binnen? Wat is de eerste indruk?
Afbeelding
haha, geen idee :like:

emzed
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:55

emzed 31 jul 2020 09:32

Ha ja zo heeft het GoT forum veel overlap met fiets.nl/forum, ook qua users :D

Ik haal de fiets morgen op, hij was een keer met een paar weken uitgesteld. Ik wil zondag meteen een wat langere ronde maken, nog voor mijn vakantie. Ik heb er in juni slechts een kwartiertje mee over de parking in Bocholt gefietst. Fijn aan Rose vind ik de escape dat je hem mag ruilen indien hij niet bevalt. Daar schijnen ze niet zo moeilijk over te doen.

BvD
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2020 20:56

BvD 02 aug 2020 21:37

goedenavond, even over een fiets van een heel andere orde (helaas). Ben me aan het orienteren op een "nieuwe fiets" en kwam bij Rose uit vanwege de goede prijs/kwaliteit. Bij de plaatselijke FM hebben zij weinig tot niets staan aan andere merken overigens en kwam dus op MP uit, Fiets ongeveer 180 km in de week en heb nu een Focus Variado uit 2012,

Daar staan twee fietsen beide aluminium zgan (althans zo wordt dat vermeld) Red Bull Pro SL volledig Sram Force afmontage (2x10) en Easton ea70 wielen, Ziet er nog mooi uit op de foto's. Prijs € 650,-

de tweede is een rose pro rs Volledig ultegra afgemonteerd Tripple DT Series RR585 Wielset Prijs € 550,-

Er staan ook wel wat carbon modellen maar die zijn nog ouder en minder aantrekkelijk.

Mijn conclusie is dat beide fietsen ongeveer gelijkwaardig zijn en beiden een goede koop. De eerste is iets lichter maar dat scheelt niet veel.

Klopt mijn conclusie? al vast dank.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 19 aug 2020 22:31

Wie rijdt er al op de nieuwe Backroad rond?

emzed
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:55

emzed 20 aug 2020 16:59

Nee geen Backroad, wel een prachtige fiets om te zien. Op het eerste gezicht lijkt hij veel op de Reveal, maar de stack/reach ratio is toch wat sportiever op de Backroad. Iemand kwam hem tegelijk met mij ophalen, vandaar. Volgens mij hebben ze wel dezelfde zadelpen contstructie.

Ik heb de Rose Reveal nu een week, hieronder een beknopte review;

Rose Reveal Four Disc in de maat 61

Waarom heb ik deze fiets gekozen? Ik wilde zo rond de 2500~3000 max uitgeven aan nieuwe fiets. Maar het hoeft niet op. Mijn wensenlijst: endurance geometrie, schijfremmen, carbon frame, ultegra groep en ik moet hem mooi vinden. Voor dat geld is er wel wat te koop. Een serieuze kandidaat was ook nog de Trek Domane, maar in mijn maat (62) vind ik verhoudingen niet mooi meer door de enorme lange balhoofdbuis. Maar dit is puur persoonlijk. Anderen vinden een minimum aan spacers mooier, ieder z'n ding. Verder is er natuurlijk nog de Canyon Endurace, had ook gekund, maar ik vind de Rose wat mooier. Bij Rose is de fiets ook meteen af. Bij Canyon had ik waarschijnlijk nog het zadel vervangen. Enige upgrade die ik gedaan heb zijn de remschijven. Dit zijn dura-ace schijven, pure ijdelheid want het enige verschil is dat ze zwart van binnen zijn. Voor EUR 20,- kon ik het niet laten. Verder is de fiets al erg compleet. Zo vind ik bijv de kabels mooi weggewerkt. Verder heb ik er bidonhouders bijgekocht, en een hele prettige fietsbel met een elegant geluid ;) (Knog)

Wellicht wel belangrijk om erbij te zeggen. Ik ben 1m95 / 95 kg en daarmee zeker de bult op niet de snelste. Ik heb daar vrede mee, vind het vooral leuk om in de zomer een keer of 3 per week te rijden. Op zondag wat langer tot +- 100 km. Mijn vorige fiets was een alu Isaac Graviton maat 60. Ook is het niet zo dat ik de grote kenner ben en veel fietsen gereden heb. Ik lees wel veel mee op het forum.

Hoe rijdt dat dan; nou kort gezegd rijdt de Reveal enorm fijn! Ik had niet verwacht dat hij zoveel lekker zou rijden. Het zal wel komen door de combinatie van 28 mm banden bij 5.3 bar, de iets naar achter verende zadelpen, carbon frame, lager totaal gewicht, hogere groepset, schijfremmen. Hoe dan ook, de fiets rijdt veel prettiger over alle soorten wegen dan mijn alu Isaac.
De groepset (Ultegra 8020) is een flinke verbetering tov mijn oude (105 5800). Bergop schakelen gaat veel sneller en directer. Later hoorde ik dat de nieuwe 105 (7000 serie) heel dicht in de buurt komt van Ultegra, dus dat had wellicht ook een optie kunnen zijn.
De fiets is lateraal zeer stijf, daardoor voelt hij sportief. Door de korte reach is hij zeer wendbaar. Ik merk dit bij het keren op een smalle weg, ik hoef niet meer uit te klikken. Het afgeplatte Ritchey stuur voelt ook prettig aan.
Is de fiets sneller dan mijn vorige? Je leest vaak dat het allemaal niets uit maakt waar op je rijdt. Maar doordat hij comfortabeler rijdt, rijd je langer door en naar mening ook krachtiger. Kan allemaal placebo zijn, hoe dan ook mijn fietsplezier is nog groter dan voorheen. Mijn Strava tijden bevestigen dit nu inmiddels, alle PR’s gaan aan diggelen :D

De fiets oogt het meest donkerblauw metallic. Soms, met tegenlicht is hij paars. Zoals elders aangegeven is hij in het echt veel mooier dan op de foto. Ik krijg er opvallend veel positieve reacties en blikken mee. Pictures don't do justice, maar toch:


Afbeelding


Afbeelding
afgeplat stuur en de fietsbel


Afbeelding
Kabels uit het zicht


Afbeelding


Afbeelding

Als iemand nog wat wil weten, laat maar horen!

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 20 aug 2020 18:25

Mooie fiets!
PR’s aan diggelen kan aan meer liggen maar als je snelheid nu hoger ligt bij gelijk wattage (Of hartslag) maakt de fiets het verschil.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 20 aug 2020 22:42

Mooie fiets, de variëteit in de kleuren komt op de foto’s ook mooi terug.
Heb je de Rose wielen (R thirty geloof ik) genomen?

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 21 aug 2020 08:06

Gaaf ding. Ik ben aan het kijken naar de Backroad en dan met 2 wielsets en hoopte dat iemand hem al heeft staan, anders toch maar weer eens naar Bocholt. Overigens zie ik net dat de Backroad nu ook in AL te koop is, vanaf 1575.

emzed
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:55

emzed 21 aug 2020 09:27

Thanks! Dit zijn de standaard wielen op dit model. Een van de weinige componenten die uit het eigen huis van Rose komen.
Het zadel is een Selle Italia Flite Flow, deze zit mij ook wat lekkerder dan die op mijn vorige fiets (Specialized Toupe).

Een ander punt is tyre clearance. Officieel kun je tot 30 mm banden monteren, echter gaven ze in Bocholt aan dat 32 ook geen probleem is. Zoals ik het inschat kan dat echt makkelijk. Maar wil je dat?

Afbeelding


Hier gaat een backroad met bruin stuurlint de kofferbak in. Mooie combi!

Afbeelding

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 21 aug 2020 09:30

Dat groen op de backroad is in het echt veel mooier dan op de foto. Enige minpuntje van de backroad (carbon) is imo de 15mm axle op de voorvork. Dat hadden ze met de refresh van 2020 wel mogen aanpassen naar 12mm.

Plaats reactie